çiçek abbas

şakir ve abbasın atışması
tellak: kim başlıyor?
şakir: o başlasın.
abbas: estağfirullah abi sen büyüksün.
şakir: aşıksan vur saza, şoförsen bas gaza.
abbas: sevene can feda, sevmeyene elveda.
şakir: sen batan bi güneş, ben yollarda çilekeş.
abbas: şoförün bahtı kara, mavinin gönlü yara.
şakir: gaz, firen, şanzıman; halim duman.
abbas: sev beni, seveyim seni.
şakir: aşk bir otobüstür, binmesini bilmeli.
abbas: son durağa gelmeden, inmesini bilmeli.
şakir: bana hava atma.
abbas: havan kime yabancı?
şakir: kapılma rüzgarıma, sen de aldanırsın.
abbas: zorlama beni, sollarım seni.
şakir: geçme beni, ezerim seni.
abbas: dünya dikenli bi hayat, sevenlerde mi kabahat?
şakir: yaklaşma toz olursun, geçme pişman olursun.
abbas: çilemse çekerim, kaderimse gülerim.
istedim vermediler, sen şoförsün dediler.
emeğimiz bilek zoru, Allah'ım sen bizi koru.
aşk bir sudur iç iç kudur.
aşkı çekene derdi bilene sor.
aşk çekenin yol gidenin.
kabahat sen de değil, seni sevende.
naber?

(bkz: aşıksan vur saza, şoförsen bas gaza.)
*
devamını gör...
--! spoiler !--
pembe mutlu: bırak şimdi insan seveni anlamaz mı
ilyas salman: anlar mı?!?!
pembe mutlu: anlar.
ilyas salman: yapma ya!
pembe mutlu: bi kadın anlar.
ilyas salman: çok mu anlar?!
pembe mutlu: çok anlar.
ilyas salman: deme.
pembe mutlu: ben anlarım.
--! spoiler !--
devamını gör...
nazlı şakir'in minibüse baskın yapar. tabi şakir'in minibüste yediği haltı yazmaya gerek yok. abbas engellemeye çalışır:

nazlı-bu ses ne?
çiçek abbas-ayağına basmış olabilirler
nazlı-kimin ayağına?
çiçek abbas-herhangi birinin ayağına. *

*
devamını gör...
sinan çetin'in başarılı olmasının arkasındaki en önemli pay bu filmde yavuz turgul'la çalışmış olması. hatta bu faktör öyle büyük ki çetin bile zarar veremiyor filme. sinan senaryodan (duyduğum kadarıyla bir 50 sayfayı yırtıp atmıştır.) şener şen de o gün bugün çalışmaz sinan çetin'le...
devamını gör...
"çiçek abbas der ki derdim kocaman
yoksulluk elinden halimiz duman
minibüs olmazsa vermiyor baban.
ya alırım seni yada ölürüm.

minübüsü varsa ne olmuş yani?
şakir denen zibidiye vermişler
calışır didinir ben de alırım
çiçek ile bezetirim dünyanı

nuri baba garibanlar babası
ver su arabayı kurtar abbas ı"
devamını gör...
birçok kez izlenebilecek ve her seferinde ayrı bir tat alınacak eski türk filmidir. tadından yenmez.

minibüs durağındaki atışmalar, kahvehanedeki sürtüşmeler ve rakı masasındaki geyikler adamı gülmekten ağlatır. ilyas salman ve şener şen ustanın oyunculuklarının en güzel kanıtıdır bu film.

bilgi çağının nimetlerinden biri de bu tarz filmlerin en sevilen sahnelerinin video paylaşım sitelerince yayınlanmasıdır. aklınıza gelince açarsınız, gülersiniz, geçersiniz.

(bkz: ne diyem mesela mahmut mu diyem)
(bkz: artık kardeşinim senin)
(bkz: naaaberr)
devamını gör...
şener şen ile ilyas salman arasındaki enfes atışmalar şişhane-alibeyköy münibüs hattında geçer.
devamını gör...
türk sinemasinin en guzel filmlerinden bir tanesi, izle izle bikmazsin. ilyas salman da sener sen de rolunu cok iyi oynamis.
devamını gör...
alibeyköy-aksaray minibüs hattında gerçekleşen olayları konu alan filmdir.şener şen ve ilyas salman'ın oyunculukları http://harikuladedir.atışma sahnesi akıllardan çıkmaz.ama beni derinden etkileyen hayatın çiçek abbas'a karşı acımasız tavrıdır.hele şakir'in minibüsün ciğerlerini söktükten sonraki sahneler muhteşemdir.tefeci necdet abiyle çiçek abbas'ın konuşmaları tekrar tekrar izlenilesidir ama ondan önce şakir ile konuşmaları da ayrı bir güzelliktir.nasıldır o sahneler hatırlıyalım.

şakir'in minibüsün ciğerlerini söktükten sonraki konuşmaları:
çiçek abbas'ın tefeci necdet abiyle konuşmaları:
devamını gör...
abbas kızdan aldığı olumlu tepki sonrası kahveye gelerek herkese benden çay şakkire yok demesi yarmıştır.ardından çayı kimin ısmarlayacağı için şöförler arası bir atışmaya başlanır :

sakir- asiksan vur saza, soforsen bas gaza

cicek abbas- sevene can feda, sevmyene elveda

sakir- sen batan bir gunes ben yollarda cilekes

cicek abbas- soforun bahti kara muavvinin gonlu yara

sakir- gaz, fren, sanziman halim duman

cicek abbas- sev beni seveyim seni

sakir- ask bir otobustur binmesini bilmeli

cicek abbas- son duraga gelmeden inmesini bilmeli

sakir- bana hava atma!

cicek abbas- havan kime yabanci?

sakir- kapilma ruzgarima sen de aldanirsin

cicek abbas- sollama beni sollarim seni

sakir- gecme beni ezerim seni

cicek abbas- dunya dikenli bir hayat sevenler de mi kabahat?

sakir- yaklasma toz olursun gecme pisman olursun

cicek abbas- cilemse cekerim kaderimse gulerim

(bu noktadan sonra cicek abbas ust uste ataga kalkar ve durmaksizin arka
arkaya patlatir, sakir de caresizce cirpinir.)

cicek abbas- istedim vermediler sen soforsun dediler

cicek abbas- emegimiz bilek zoru Allahim sen bizi koru

cicek abbas- ask bir sudur ic ic kudur

cicek abbas aski cekene derdi bilene sor

cicek abbas- ask cekenin yol gidenin

cicek abbas- kabahat sen de degil seni sevende

cicek abbas- neaaaabeeer!!! *
devamını gör...
şener şen'in ses tonunu bu kadar iyi kullandığını gördüğüm başka filmi yoktur sanırım. replikler bir insanın ağzına bu kadar yakışır. ve şüphesiz filmin baş kahramanı çiçek abbastır. onunda şiveli ve şakirin ağzını açık bırakan konuşmaları çok mükemmeldir. ve sinan çetin'in kabul edilen en iyi filmidir şu ana kadar ki.
devamını gör...
her repliğini ezberlediğim film ama en son kızın babası abbastan alyansı isteyince söylediği şu cümle beni mahveder.

"minibüsümü elimden aldılar dayandım, şimdi seni elimden alıyorlar buna nasıl dayanacağım bilmiyorum" ulan abbas aslanımsın ne diyeyim.
devamını gör...
en çok aklımda kalan yerlerden biri şakirin otobüse karı attığında otobüsün sağa sola sallanmaya başlandığı sahnedir
devamını gör...
kıyak filmdir. kırmızı ford beni benden alır. bir diyalog girelim bari. *

- naber şakir?
+ şakir mi? sen bana nasıl şakir dersin ulan?
- ne diyem, mesela mahmut mu diyem?
+ şakir ağa, şakir abi diyeceksin ulan
- o günler eskidendi şakirrrr. * *
devamını gör...
murtaza'nın şakir'i omzuna alıp:

''şu güzelliğe bak cüneyt arkın halt etmiş hey yavrum hey şakir abim evde mi evde mi?'' diye oynadığı sahneyle kırıp geçiren film.

devamını gör...


--- alıntı ---

bir adam ne kadar karizmatik, ne kadar yakışıklı ve ne kadar bilge olursa olsun, ağzıyla kuş da tutsa, mehmet günsur'un kopyası da bile olsa, adı şakir ise bitmiştir. adamı görüyorum, o anda bende kayış kopuyor. gözün çıksın çiçek abbas!

--- alıntı ---

devamını gör...
çiçek abbas, filmin bir yerinde çömelir ve ellerini ısıtır ya nefesiyle, ben o zaman çömelmenin, başka hangi ülkede bize anlattığı şeyi anlattığını merak ederim. bence işte tam orada çok acıklı bir şey var. insanı utandıran bir acı.
devamını gör...
dünyada ki en komik replikleri bünyesinde barındıran, 80 li yılların gariban insanları'nın geçim dertlerini aşklarını sevdalarını komedi unsurlarıyla mükemmel bir biçimde harmanlamış trajikomik güzel bir film. repliklerinden bir adette örnek (bkz: bu mu prens? muavin niyazi)
devamını gör...
sinan çetin'in her zaman sinan çetin olduğunu gösteren film. mümtaz sinemamızda "duygu" acındırmadır, "espri" gülünçlük, soytarılık. "konsepte" dahil bir başka kötü film. mimikleri yerinde durmayan şener şen ile bir çeşit yürüyen kütük sayılabilecek ilyas salman'ın bir araya geldikleri her seferinde olduğu gibi kontrast oluşturdukları bir film. kısaca ilyas salman her zaman saf, şener şen her zaman kurnazdır. ilyasın koccaman bir yüreği vardır ve iyi adam kızı götürür.
devamını gör...
şener şen: söyle o kıza hiç karşıma çıkmasın haa. bir gün walla duman edecem onu.
anne: boş ver evladım sinirlenme.
şener şen: boşver idareli sinirleniyorum.
devamını gör...
an itibariyle tnt kanalında yayınlanan efsane film. ferdi tayfur seviyorsun mu?
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.