insan

#yaşam 

oluş basamağını tamamlayan, irade ve akıl sahibi her kul artık beşerdir. ne zaman ki beşer oluşunu sorgulamaya başlarve varoluş basamağına çıkar ve kulluğun nasıl ve neye kulluk olduğunun idrakine varır, o zaman insan olur. bu idrakın en üst derecesini peygamberler yaşar. bu yüzden peygamberler; hz insandır.
devamını gör...
"'muhakkar bir varlığım diyorsun ey insan! eğer bilsen avalim sende pinhandır, cihanlar sende matvidir..."

devamını gör...
"insan bu su misali kıvrım kıvrım akar yaa!!"
devamını gör...
bir a.kadir şiiri.


insan kuş kanadında gelen yazı.
insan arı su, insan ak süt.
insan yemyeşil uzanan bahçe.
insan kum, insan çakıl taşı.
insan yiğit, insan dost, insan sevdalı.
insan kancık, insan ödlek, insan hergele.
insan kocaman, dağ gibi.
insan parmak kadar, küçücük.
insan alın teri, insan lokma, insan kan.
insan solucan, insan sülük.
insan kuş kanadında gelen yazı.
insan gül fidanında yanan konca.
insan umutların kapısı.
devamını gör...
ahlaken bozulmuş vahşi kimse..

'medeni olarak tanımlanan ve geçinen insanların, vahşi olarak bilinen kimselerden daha fazla zarar ve kötülük yaptığını kinayedir.'

(bkz: atom bombası)

'medeniyyet dediğin tek dişi kalmış canavar misali..'
devamını gör...
pis bir sudan yaratıldığını bildiği halde hala yaradan'ına kafa tutacak kadar nankördür.

el-âdiyât:6-7: şüphesiz insan, rabbine karşı pek nankördür.şüphesiz buna kendisi de şahittir.


devamını gör...
bir günde 28-33 bin litre hava, 500-700 litre oksijen, 2 kilogram yiyecek tüketir.
devamını gör...
mısri niyazi'nin dilinden:

"'alleme'l-esma' ile hem tac-ı 'kerramna' ile,
arş-ı alada melekler cem'ine, sultan..." edilen

"nebat olup nice devran nice demde olup hayvan..."

'alleme'l-esma' denir; isimlerin öğretildiği,
'kerramna' denir; şerefli kılınan,

ya meleklere sultan ya bitki gibi her şeyden habersiz yaşayıp giden ve hayvan gibi, nefsine köle olan...

*
devamını gör...
ne zorluklar ne acilar yasiyor ve bu insan denilen varlik. ne mutluluklar ne sevincler...
birisi olmadan otekisi olmuyor ve insanoglu aciya da sevince de alisiyor. kisir bir dongu aslinda. sevinmemiz icin acilarin bitmesi lazim ancak hic acisiz bir ortamda da sevinmek icin sebep yoktur. ic ice gecmis duygulari barindirir insan.

seni seviyorum insan. kendimi seviyorum. acilarimi da kederlerimi de sevincimi de hasretlerimi de seviyorum ulen. babami da cok seviyorum bu arada ama sadece ona olan hasretimi sevmiyorum. vuslati 4 gozle bekliyorum onun da beni bekledigini umit ederek.

tanim: tum bunlari yasayan varliktir insan. ne garip bir tezattir kendi icerisinde, enteresan.
devamını gör...
gelecek geçmişin merhametine kalmıştır ve insan bu ikisi arasında bir kurbandır.*
devamını gör...
bir ayağının alay-ı illiyyinde,
diğer ayağının esfel-i safilinde olması,
yaratılışında iki vücudi sebebi olan, toprağın balçık kısmı ve Allahın c.c. ruhunden üflemesi ile teşbih edilebilir.
balçık noktasında pis bir çamur gibi esfel-i safilinde olan bir ayağı,
Allahın ruhundan üflemesi cihetiylede alayy-ı illiyyinde olan yaratanına münasebeti.
devamını gör...
eflatun'un tarifinde insan siyasal bir hayvandır. halbuki bir çok çevirilerde siyasal kelimesi yerine sosyal kelimesi kullanılmıştır. aslına bakarsanız bal arıları ile karıncalar insandan çok daha fazla sosyal hayvanlar olup insanın bu hayvanlara sosyallik bakımından üstünlük taslaması pek muktedir değildir. o halde geriye tek bir çıkış kalıyor, o da insanın siyasal bir hayvan oluşu. bu nokta da siyasallı günümüz manasıyla değerlendirmemek gerekmektedir. keza siyaset, insanın yaşadığı toplumla olan ortak yazgı, ortak dertlerden meydana gelmiş bilinç altı bir yazgıdır.
devamını gör...
canlıların sınıflandırılışında hayvanların bir alt grubu olarak geçer.
devamını gör...
'insan, eşref i mahlukat derdi babam' dizesini çağrıştıran kelime.

esfeli safilin olduğunu duyumsamak ne acıdır.
devamını gör...
önce insanı tanıyalım: "gerçek şu ki; biz insanı katışık bir nutfeden yarattık; onu imtihan edelim diye, kendisini işitir ve görür kıldık" (el- insan 2. âyet) hz. ali: "ey insan, sen kendinin küçük bir cisim olduğunu sanırsın; oysa en büyük âlem senin içinde gizlidir."

millî şairimiz m. âkif ise "insan" adlı şiirinde insana "kendi kıymetini bil, zâtından haberdar ol" diyor.*


haberdar olmamışsın kendi zatından hâlâ sen,
hakir bir varlığım dersin ey insan; fakat bilsen,
senin mahiyetin, hatta meleklerden de yücedir
âlemler sende saklıdır. cihanlar sende toplanmıştır
insan en güzel şekilde (ahsen-i takvim) yaratılmıştır --- alıntı ---

yaratıcının kendine muhâtap olarak aldığı ve vahy aracılığıyla konuştuğu tek mahlûk insandır. bir bakıma, insan yüce yaratıcının en sevdiği mahlûkudur. hatta kur’ân-ı kerim de bir sûre "el-insan" olarak adlandırılmıştır.





devamını gör...
günahkârdır ve fakat tevbe kapıları her daim açıktır..
devamını gör...
ne garip bir oyuncak şu insan! yürür, konuşur ve acı çeker. 70 kilodur.
kendisine ve çevresine ait hiçbir şeyi bilmez. bir nevi ıstırap makinesi.
iplerini başkaları çeker. hantal ve şapşal bir robot. neye sevinir bilinmez.
sınırsız olan yalnız hayalleri ve acı kabiliyeti. etten bir kafes ve aciz içinde çırpınan bir ruh.

cemil meriç
devamını gör...
o'nun muazzam zekasının hoş birer nükteleri...herbiri çok özel... her biri tek... adeta o'nun mutlak tekliğine ve eşsizliğine ayna.
devamını gör...
bu kelimenin iki kökten geldiği geçer kaynaklarda.
biri ünsiyet, diğeri nisyan.
hadi bu iki kelimeyi birleştirelim.
'insanlık yakın olandır ve bazen bu kadar yakın olduğunu unutabilendir.'

(bkz: elest)
devamını gör...
ne kadar da renkli,,ve her an heyecanlı, başka hiç bir canlıya bu duygu verilmiş değildir herhalde. başka insanlarla bağlar kurabiliyor, buna önem veriyor, değerler yüklüyor vs vs.. şarkılar söyleniyor, şarkılar dinleniyor.. zaman geçiyor, insan biliyor. ama insan her anı önemsiyor.
insanı es geçme ey insan..
onda görebileceğin çok şey, o yoldan varabileceğin çok yer var..
devamını gör...
kendinini kesfettiği zaman en büyük zenginlige sahip olan tek varlık.
devamını gör...
bireyleşmiş ruhun vasıtası. can sahibi halife. madde ve mana aracısı ve birleştiricisi varlık.
bu madde dünyasında ruhun en olgunlaşmış tanığı.
devamını gör...
insan icat oldu. ekoloji bozuldu.*

insanlar farklı olduğu gibi yaptıklarıda farklı...**
devamını gör...
sınıflaması bir çok çeşitte yapılabilir. birisi de şudur;

insanlar ikiye ayrılırlar;

1- başkaları için yaşayanlar
2- başkaları sayesinde yaşayanlar.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.