chp iktidarda olsa yine evet der miydin

evet diyecek olan yazarlar , chpnin oy oranı çoğunlukta olsaydı bu kadar denetimsizliği ve yetkiyi , başkanlığı verir miydiniz ?
devamını gör...

+ bu anayasa değişikliği şöyle iyi, böyle iyi, güçlü türkiye için evet demek şart.
- chp iktidarda olsa yine evet der miydin
+ hülooğ..sen iktidarı devirmeye mi çalışıyosun..bölücü fetöcü seni
devamını gör...
tabii ki hayır.
ya anasını satayım benim ak partiyi desteklememin en büyük sebebi kemalist zihniyetle
ve terör örgütleriyle mücadele ediyor oluşu adam diyor chp iktidarda olsa daha fazla
güçlensin ister miydin. *
bir defa bu gibi durumlarda varsayımlar üzerine konuşmak çok saçma. sorunun orjini şöyle aslında:
"chp'nin oy oranının fazla olduğu bir ülkede yaşasan ne yapardın?"
cevabı hiç bilemiyorum ama zaten kemalistlerin çoğunlukta olduğu bir ülkede ya ben olmazdım
ya da ben, ben olmazdım.
çoktan bozulmuş, değiştirilmiş, dinsizleştirilmiş bunlara direnirsem de öldürülmüş olurdum.
devamını gör...
işte ülkeye kaybettiren zihniyet budur size dayıyorlar bu parti zırvalıklarını parti peşinde koşmaktan anayasada neyin değiştiğini bile önemsemiyorsunuz.

tabiki hayır bunun iktidarda hangi parti olduğuyla bir alakası yok

bu değişiklikle ülkenin yönetim şekli değişiyor sanki değişiklikte şuan iktidarda hangi parti varsa yönetimi o alır yazıyor da

iktidarda akp, mhp, chp, hdp saadet, bbp.. kim olursa olsun hayır!!!

bu durum partiler üzeri bunu hala anlayamayanlara üzülüyorum.
devamını gör...
(bkz: tabii ki hayır)

partiler üstü bir durum olduğu içindir ki... özetle topuna hayır.

sağdan ya da soldan, diğer yüzde ellinin sesini tamamen kesme olayından başka bir şey değildir bize dayatacakları sistem. aman solcular iktidar olmasın yahut aman sağcılar iktidar olmasın diye yasamayı da yürütmeyi de tek adama al yavrum güle güle kullan deyü vermenin manası yok.

adalet herkese lazım.
devamını gör...
peşin peşin hayır demezdim diye cevaplayacağım soru.

şöyle, parti isimine takılmadan bir düşünelim; anayasa değişikliğini getiren parti kurulduğundan beri türkiye'nin bütün bölgelerinde siyaset yapabilen bir parti. 1. parti olmadığı ilde, kahir ekseriyetle, 2. parti durumunda. 3. olduğu bir il var, onda da oyu %13, yani seçim barajının üstünde. ve bu, uzun süredir böyle.

şimdi, chp'nin yukarıda belirtilen şekilde iktidar gelmesi; katı ideolojik kalıplardan , dayatmacı kimliğinden çıktığını, toplumsal gerçeklere daha yakın politikalar ürettiğini gösterir. bugün ak parti'ye oy veren yazarların önemli bir kısmı zaten chp'ye oy verirdi.

gel gelelim ki, şartlar öyle değil.

chp çok partili hayata geçişten sonra 4 seçim kazandı.

http://1.si 1946 seçimleri; meşhur açık oy - gizli tasnif kepazeliği ile, chp örtüsü bulunan masalardaki sandıklarla, jandarma eşliğinde oy kullanılan seçim.
http://2.si 1961 seçimleri; 1960 darbesinin demokrat partiyi biçmesiyle kazanılan seçim.
3.sü 1973 seçimleri; adalet partisi'nin bölünmesiyle kazanılan seçim. ecevit faktörünün de hakkını teslim etmek lazım.
4.sü 1977 seçimleri; ecevit'in halkçı politikaları sayesinde kazanılan seçim.

chp yakın döneme kadar bürokratik/askeri vesayet tarafından zorla ayakta tutulan bir partiydi. iktidarların gizli ortağıydı.

özetle diyebilirim ki; chp'nin önerisine evet demeden önce, chp'nin iktidara nasıl geldiğine bakardım.
devamını gör...
chp yüzde 50 oy alamayacağı için böyle bir değişiklik getirmezdi. çoğunluk sağcılarda olduğu için evet derdim. ama sağ çoğunluk olmasaydı hayırı basardım.
devamını gör...
bir devletin geleceğini değil bir siyasi görüşün kariyer planını yapanların kıvrım kıvrım kıvrandığı soru. vatana değil siyasi partiye aidiyetin getirdiği nokta bu. bu düşünce sisteminin, bölünmüşlükten zevk duymanın ülkeyi bir geleceğe taşımak da buradaki en dandik komedileriden biri. tam bir şuursuzluk hali.
devamını gör...
böylesi distopik düşüncelere gerek yok. chp iktidarında böyle geniş geniş referandum yapabilecek ortama sahip olmazdık muhtemelen. ak parti hükümetinde yaptırılan metroların neden çalıştırılamadığını falan tartışıyor olurduk. afsgafdaf.
devamını gör...
akpnin kemalizmle mücade ettiğini sananların oy vereceği seçimle ilgili tartışma.
akp ne zaman kemalizmle mücadele etmiş. chp hala yüzde 22-25 arası oy alıyo. değişmiyor oy oranı bu nasıl mücadele. akp nin hiç bir zaman derdi olmadı ne bir siyasi görüş ne tarım ne de sanayi. onlar işlerine gelince özgürlülçüde olur , kürtçü de olur , mhpli de olur.
devamını gör...
chp lilerin bilinçaltını deşifre eden soru. biz akp geleceği için hayır diyoruz anlamına gelir.
devamını gör...
oluşturulan sitem bir siyasi görül hele hele bir kişi için oluşturuluyorsa sizde kabul edersiniz ki orda büyük sıkımtılar doğacaktır. başta olanın bu kadar güçlü olduğu sistem ülkede nasıl huzuru sağlayabilir. evet diyecek yazarlardan bunun cevabını duymayı çok isterim.
devamını gör...
hadi oğlum hadi kıvırmayın, adam gibi dürüstçe cevap verin.

evet mi derdin hayır mı? yok şu şöyle olduğu için bu olamaz, bu böyle olmazsa bu olur... yok ninemin sakalları olsaydı dedem olurdu...

bir kısım kıvıran akp li görmemizi sağlayan soru.
devamını gör...
gezizeka kapasitesince sorulmuş bir soru.

orantısız zeka olarakta niteleyebiliriz bu soruyu.

cevap veriyorum.

chp tek başına iktidar olduğunda zaten bu sistemle yönetiliyordu ülke. sadece adı cumhurbaşkanlığı sistemi değildi.

ayrıca chp tek başına iktidar da olsaydı bu tip referandum yapma gereği duymazdı. tecribeyle sabittir.

yarın başkanlığı ilan ediyoruz efendiler deyip geçerlerdi.
devamını gör...
bir hayırcıyı evet demesi için ikna edebilecek cevapların verilemediği soru.

chp olsaydı zaten böyle yönetirdi, referandum bile yapmazdı, chp nasıl tek başına iktidar olmuş ona bakarım. falan filan...

chp nin zihniyetinden 1 gram farkınız yok sizin. aynı önyargı, aynı şartlanmalar. neyse size kolay gelsin, iyi kıvırıyorsunuz aman dikkat kalçalar ağrımasın.
devamını gör...
chp iktidar olduğunda köyünden ötesini bilmeyen , tek özelliği maraba olmak olan bir halka özgürlüğünü en önemlisi ekonomik özgürlüğünü kazandırdı. okuma yazma bilmeyen bir halka önce demokrasiyi öğretmeniz lazım. sonra demokrasiyi yaşar.
aynı şeyi akp yapsa akpyide desteklerim. eğitime önem verse. imam hatiplerle değil de fen liseleriyle uğraşsa. üniversitelerin sadece sayılarılarıyla değil niteliğinden bahsetse. akademisyenleri siyasi görüşüne göre değerlendirse. en büyük akpli ben olurum. ha bunları yapsa akp diye bir parti kalmaz o ayrı.
devamını gör...
hiç güleceğim yoktu.

chp cahil, tek özelliği maraba olmak olan halka özgürlüğünü kazandırmış.

"öküz anadolulu" diyenler liberal partililer miydi?
kızılaya "marabaların" girmesini yasaklayan refah partisi miydi?
şapka takmadığı için adam asmaca oynayanlar mçp liler miydi?
başbakan asan zihniyet dyp miydi?

bütün bunlarla beraber getirdiği özgürlükten hiç memnun olmayan yine chpdir. benim oyum dağdaki çobanla neden bir tutuluyor diyenler saadet partili değildi.
bu millet aptaldır diyenler anaplı değildi.
çomar, koyun, kıl, yün.. bütün bu adları kulpları takanlar chp zihniyeti iken kalkıp chp özgürlük getirdi. refah getirdi. huzur getirdi gibi saçmalıklara benim karnım tok. yiyen yesin afiyet şeker olsun.

gelelim chp iktidar olsa sorusuna..

chp iktidar olsaydı bugün nasıl düşünüp karar veriyorsam o gün de düşünüp karar verirdim bu bir.
ikincisi bu ülkede, bu zihniyetteki bir partinin mevcut durumlar göz önüne alındığında iktidar olabilmesi, kadroları için tatlı bir hülyadan ibarettir.
ne demişler malihülya bir tohumdur ektim amma bitmedi...

diğer taraftan, chp iktidar olmayı istememektedir. zira hiç bir aklı başında parti yöneticisi potansiyel oy deposu olarak hedeflenen kitlenin (karşıt görüşteki insanları çelmek) hoşuna gitmeyecek söylemlerde bulunmaz.



devamını gör...
muhaliflerce yine çarpıtmalara maruz bırakılan konu. zaten sizin harcınız çarpıtma
dünyada bir uyanık sissiniz. büyük bir silah düşün ki iyilerin elinde adalete, kötülerin
elinde zulme hizmet eder. işte mesele bundan ibarettir. senin için iyi olan chp kafası
benim için ak parti. üstelik ben hiçbir zaman bir kemaliste "gel sen de evet ver" veya
"gel sen de ak partili ol" demedim. her zaman "bırak bu kafayı, tövbe et, Allah yoluna
dön" dedim. şu söylediklerime riayet gösterirse onun oyu zaten evet olacaktır.

velhasıl bırakın partiler üstüdür, ülkenin geleceğidir kolpalarını, açık olun. bu olay özellikle
sizin için tamamen partiyle alakalıdır, ideolojiktir. düşünebiliyor musun sırf ak parti yapıyor
diye köprü ve havalimanına hayır diyen zihniyet böyle bir konuda partiden bağımsız hareket
edecekmiş.* yedik...
devamını gör...
chp de olsa mhp de olsa akp de isterse trump olsun yine de evet demezdim. mantığı, vicdani ve bakis açısı olan bir bireyde asla evet demez.
evet diyenlere baktığımda sırf chp inadına ya da aileden gelen bir alışkanlıkla , dini duyguları somurulerek ya da sırf çıkarları olduğu için evet diyecekler. rahmetli erbakan seneler önce irak'in , suriye'nin başına gelecekleri zaten söylemişti. ülkemizin de eyaletlere bölünerek iç savaşa suruklenecegimizi ve tek adamlı sistemi bundan çok çok onceleride söyledi. hadi ben cahilim, peki siz hepiniz rahmetli erbakandan daha mi akillisiniz? gerçi genetik alışkanlık var. kaldirildik dersiniz.
devamını gör...
bir evetçi olarak cevap veriyorum. biz zaten en azından ben zaten bir daha iktidarı kaybetmeyelim diye referanduma evet diyeceğim inşallah. referandumdan sonra cumhurbaşkanı için her türlü sağlarız çoğunluğu. eğer ülkede chp zihniyet tabanı çoğunlukta olsaydı chp ne istiyorsa tersi yönde oy verirdim. bir şey değişeceğinden değil karınca misali suyumu taşırdım.

kıvırmadan veriyoruz cevap. siz kafanızda hayali evetçiler yaratıp onlarla mı konuştuyorsunuz napıyorsunuz.
devamını gör...
iktidar sizde değil ki. ihale alanlarda ve onların politikacılarında. siz hala kendinizi onlarla bir tutuyorsunuz. cidden çok komiksiniz.
ayrıca her zaman olduğu gibi yine mevzuyu anlamıyosunuz. isterseniz evetçi arkadaşları şu başlığa alalım.

http://www.dunyasozluk.com/...
devamını gör...
-se,-sa.

bunlar organize işler efendiler. chp atatürk döneminde iktidardaydı. bütün yenilikler ve ilkeler atatürk'ün yani tek adamın eliyle yapıldı. atatürk kararlar alırdı ve etrafındakiler de uygulardı.

"efendiler yarın cumhuriyeti ilan edeceğiz" diyen bir atatürk mevcut. çok saygıdeğer kemalist arkadaşlar zahmet edip de nutuktan bu bölümü okurlarsa sevinirim.
yani türkiyenin temellerinin atıldığı,eğitim sisteminin tamamen değiştiği,devletin sistemleştirildiği halini veren tek bir kişi vardı.

atatürk. sevelim ya da sevmeyelim tam bir liderdi. sonraki dönemlerde sürekli bir koalisyon süreci. kalkınma yaşanan adamların döneminde de öyle ya da böyle cunta oldu.
menderes asıldı.
turgut özal zehirlendi.
en son recep tayyip erdoğan. millet yedirmedi.


şimdi sene olmuş 2017. dünya düzeninde koalisyonla yönetilen sistemlerin sıkıntılarını görmekteyiz. en yakında yunanistan var. baş ayrı oynuyor ayaklar ayrı. sevgili hayırcı arkadaşlar. biraz da böyle bakın olaya.

açık ve net söyleyeyim chp bu kafayla evet için yarışsa ben hayır derdim. evirip çevirmiyorum. net hayır. ama düzgün bir yönetim sistemi vadetse, istikrar vadetse niye evet demeyelim ki?

chp evet hayır oyunu oynayacağına kendine adam akıllı her kesimi kucaklayan çalışan bir lider bulsa daha iyi olacak bence.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar