türkiye tarihine kısaca göz attığımızda önümüze çıkan gerçek.

atatürk-inönü
bayar-menderes
özal-yılmaz
demirel-çiller
sezer-ecevit
sezer-erdoğan
hatta gül-erdoğan neredeyse
erdoğan-davutoğlu

ülkenin bu nevi siyasi krizlere girmemesi için seçilmiş tek bir lider güzel olacaktır. böylece başkanlık sisteminin türkiye açısından önemini de tarihten örnekler vererek işlemiş olduk.

ayrıca birçok cumhurbaşkanlığı seçiminin krize neden olması, sonucunda askeri müdahaleler de ülke tarihinde derin yaralar açmıştır.

olay bu kadar basit.
devamını gör...
eski sistemden kalan artık düzenin tamamen ortadan kaldırılması sistem değişikliği ile ancak olur. askeri vesayetin yerine konuşlanmaya çalışan fethullahçılar tesadüfi bir durum değil sistemin boşluklarından faydalanma ile de alakalıdır. halka güvenmek ve onların oylarına kıymet vererek ülkenin tepesine seçilecek lider ile tek başlı bir şekilde yürümek uygun olacaktır.

ayrıca kaybetmiş şekilde yıllarca parti başkanlığı yapan kronik genel başkan sorunları da aşılabilir. köhnemiş siyasi anlayışlar ortadan kalkar.
devamını gör...
şindilerde içinde suçlama ya da yargı hattasında kesinlik içermeyen hiç bir söz düşünceden sayılmıyor. "sebebi "-dır"eki lan. "-dır" ekiyle tamamlayabildiği her yargı cümlesini, "-dır" hecesindeki güçlü vurgunun yarattığı yanılsamayla fikrinin doğruluğuna yorup yardıranları gördükçe tiksiniyorum. lan ne alaka neden böle yazdın diyen çıkabülür. başlık ve anlatmaya çalıştığı şey tam da "-dır" meselesini özetliyo. gereklidir, olmalıdır, gelmelidir, yapılmalıdır. hı"dır" konumuz dışı hacılar.
devamını gör...
kendi hizibinin tuzu kuru olunca ülkede herhangi bir sorun olmadığını, bakışını sadece hizibinin menfaatine göre ayarlayanların ülke halkının genelini düşünüyormuşçasına yorumları artık inandırıcı değil. ülke tarihi darbe tarihine dönmüş. cumhurbaşkanlığı seçimlerinden muhtıralar darbeler üretilmiş.

sezer-eceviz krizi nedeniyle ülke krize girmiş, toplum bunalıma sürüklenmiş.
devamını gör...
önceden cumhurbaşkanlığı türkiye'de iradenin işleyişini dizginlemek
amacıyla kullanılırdı. fakat irade orada da birleşir ise veya cb
yeterli olmazsa devreye aym, tsk vs. vesayet güçleri girerdi ve
halk kendi kendini bir türlü yönetemezdi. şimdi ise bırakın halkın
iradesini baltalamayı cb bizzat halkın iradesidir. bu durumda ona
bir nevi başkan diyebiliriz. hal böyle olunca ortada başbakanlık gibi
bir fazlalık kaldı. bu da yönetimi aksatıyor. velhasıl işin suyu
çıktı biran evvel başkanlık sistemine tam anlamıyla geçilmelidir.

dir, dır hakkında kısaca:
cümlelerin dir,dır şeklinde bitirilmesinde bir sakınca "yoktur". *
mesela bence kelimesini kullanmak daha "gereksizdir". sence ki o fikri
savunuyorsun. dir,dır şeklinde bitirmek zaten "benim fikrim bu" "demektir".
devamını gör...
ironide tavan yapmaktır, bak gör kardeşim, istifa ise buyur, kongre ise, onu da yaparız, işte 15 yıldır iktidar olmanın temelinde yatan gerçekler.
devamını gör...
tanımlarda bazı çok bilmişler halen ülkemizde parlamenter sistemin olduğunu söylüyorlar. yasalarda yetkileri bu denli geniş olan ve halkın seçtiği birinin olduğu yerde artık parlamenter sistemden ziyade yarı başkanlık söz konusudur. ne özal ne demirel ne de sezer sembolik bir makamı temsil ettiler. krizin çıkma nedeni de budur: iki başlı hükûmet.
devamını gör...
parti iç işlerini kendisi yürütemeyen bir genel başkan nedeniyle ortaya çıkan krizin ülkenin sistemine itelenmesi durumu. kimse kusura bakmasın. şu durumda ortaya kabak gibi çıkan bir şey varsa o da aylardır tekrar edilen cumhurbaşkanının akp'nin iç işlerine karışıyor olmasının ortaya çıkardığı / çıkaracağı krizlerden birini yaşıyor olduğumuz.

çok merak ediyorum cumhurbaşkanlığı makamı sürüncemede olan mhp için de bir kongre ayarlayacak mı? ya da başbakan akp'den değil başka bir partiden olsaydı şu an başbakan değişimi ile karşılaştığımız ekonomik dalgalanma ile karşılaşır mıydık?

yaşanan krizle sistemin sorunlu olduğunu değil, bundan sonra başa gelecek herhangi bir akpli başbakanın görevini yürütemeyeceğini ve bu nedenle çıkacak krizlerden bizzat kendisinin sorumlu olacağı sonucu çıkarılabilir.

açıkçası kendi partisine öz iradesi ile partisine hakim olamayan hiçbir şahıs / 81 ildeki teşkilat oy almayı hak etmiyordur. yaptığı konuşmasında ne kadar da başarılı, ne kadar da doğru bir başbakan olduğuna kendini ve halkı ikna etmeye çalış ama bir kişinin siyasal hesapları yüzünden koltuğundan edil. bundan sonra gelecek olan düşük profil olacak desinler.

düşük profilli birine koltuk bırakmak, hele ki doğu yanarken, ışid saldırısı altındayken ülkeyi satmaktır.

iki başlı bir yönetim yok. iki başlı bir akp var. kendi sorunlarınız yüzünden ülkeyi sürüklediğiniz krizler bir değil iki değil. yeter.
devamını gör...
başından beri başkanlık olsaydı, muhtemelen iki dönem sınırı da olurdu. hadi diyelim 3. yani bi kisi en fazla 12 yıl yönetebilir. şimdi ise rte 12 yıl zaten yönettikten sonra bir de başkan olup iki dönem daha başta olmak istiyor. totalde 20 yıllık bi iktidar. eğer basindan beri başkanlık sistemi olsaydi 12 sene sonra kenara çekilmesi gerekecekti. o zaman da parlementer sostem isteyip başbakan olurdu herhalde.

esas problem şu, bu adam ölene kadar yönetmek istiyor. ondan önceki karizmatik liderler de bunu istedi. sistem sorunu da var eyvallah ama asıl sorun bizim halef yetiştirmeyen liderlerde.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar