islam’da kadına dayak olayı

#din 

ne yazık ki gerçek olan uygulamadır. islam da kocanın kadını dövme hakkı vardır. kocası kadının yöneticisi gibidir. kafası bozulduğŸunda karısını dövebiliyor adam. bazıları kadını köleleşŸtirecek kadar çok dövüyor.
devamını gör...
(bkz: bunu bana bırakın) *

kur- an ı kerim de bazı yerlerde namaz kılmayınız yazıyor ama aslında böyle bişeyi cümleyi tamamen okuyan herkes anlıyor ama sizin gibiler çakmıyor.jeton düşmüyor.erkek onu canı sıkıldığı zaman istediği gibi dövemez sana bunları kim söylediyse iyi yutturmuş.sende güzelce yemişin. git soda iç midene oturmasın.



--- alıntı ---

el ezher üniversitesi dekanı suad salih: Allah itaat etmeyen kadınlara verilecek cezaları kademeli olarak belirmiş: önce ikaz ederek cezalandırmak. eğer, bu yolla başarı sağlanırsa, o zaman dövmeye gerek yok. cezanın ikinci aşaması ise yatakların ayrılması. ama, yatakların ayrılmasıyla da bir sonuç elde edilemiyorsa, o zaman dövülür. ancak, dayağın şiddetli olmaması gerekir. hz. muhammed, eşlerini hiç bir zaman için dövmedi. pegamberimiz kadınları dövmeyi mekruh sayardı. kadınların dövülmesinin bazen haklı nedenleri olabilir. `eşlerine itaat etmeme', `çocuklarının refahını düşünmeme', `izin almadan birlikte yaşadıkları evi terk etme', `yabancı erkekleri gizlice birlikte yaşadıkları eve alma' gibi. erkek, bu durumlarda kadını erkek ikaz etmeli, ailesi ile çocuklarına karşı sorumluluklarını hatırlatmalı, kadının davranışlarında bir değişiklik olmadığı, `şeytana ve onun kendini ayartmasına izin vermesi' halinde dayak konusunda haklı gerekçe ortaya çıkar. haksız dayağı ise kınıyorum. åžiddete başvuran müslüman erkeklerin büyük bölümü islamiyet öğretisini bilmiyor. aile içi şiddet genellikle ataerkil yapıdan kaynaklanıyor.

* bir dönem mısır'daki en büyük dini otorite olan nasr farid wassel: nisa suresi'nin 34'üncü ayeti'ndeki `daraba' (dövmek) sözcüğü ile sadece korkutmak kastediliyor. burada `dövün' derken, bedensel şiddet uygulayın denmiyor, aksine sembolik olarak, din adamlarının söylediği gibi, sadece sopayı gösterin. bu ayette geçen `dövün' sözcüğü ile kesinlikle sert bir dayak veya bedensel yaralanma kastedilmiyor, aksine kadına durumun ne kadar ciddi olduğunu gösterecek sembolik bir davranışa işaret ediliyor: beden üzerinde iz bırakacak her türlü şiddet ve acı, bir suçtur.

--- alıntı ---


--- alıntı ---

resulullah (sav) buyurdular ki: " kadinlara karsi hayirhah olun. cunku onlar sizin yaninizda esirler gibidirler. onlara iyi davranmaktan baska bir hakkiniz yok, yeter ki onlar acik bir cirkinlik islemesinler. eger islerse yatakta yalniz birakin ve siddetli olmayacak sekilde dovun. size itaat ederlerse haklarinda asiri gitmeye bahane aramayin. bilesiniz, kadinlariniz uzerinde hakkiniz var, kadinlarinizinda sizin uzerinizde hakki var. onlar uzerindeki hakkiniz, yataginizi istemediklerinize cignetmemeleridir, istemediklerinizi evlerinize almamalidir. bilesiniz onlarin sizin uzerinizdeki haklari, onlara giyecek ve yiyeceklerinde iyi davranmanizdir. "

kaynak: tirmizi, tefsir, tevbe, (3087)

--- alıntı ---

devamını gör...
haklılığının ispat etmek için yeri geldiğinde ayetin anlamını değiştirmekten dahi imtina etmeyenlerin pompaladığı, insanların ise sorgusuz ve sualsiz kabul ettikleri islamda olmayan uygulamadır.


--- alıntı ---
erkekler kadınları gözetirler. zira Allah herbirine farklı yetenekler ve özellikler vermiştir. nitekim erkekler evin geçiminden sorumludur. erdemli kadınlar, (allah'ın yasasına) boyun eğer ve Allah'ın korumasını emrettiği (onur ve iffetlerini) tek başlarına bile olsalar korurlar. iffetlerinden endişe duyduğunuz kadınlara öğüt verin, yataklarınızı ayırın ve nihayet onları çıkarın. size itaat ederlerse onlara karşı bir yol aramayın. Allah yücedir, büyüktür. 4/34
--- alıntı ---



--- alıntı ---
üzerinde spekülasyon yapılan kelime â“daraba┠kelimesidir. bu kelime çok anlamlı bir kelime olup, kuran'da bağlamına göre farklı anlamlara gelir: seyahat etmek, dışarı çıkmak (2/273 ; 3/156; 4/101), vurmak (2:60, 73; 7:160; 8:12; 20:77; 24:31; 26:63; 37:93), dövmek (8:50; 47:27), ortaya koymak (43/58; 47/27) (örnek) vermek 14/24-45; 16/75-76 16/112; 18/32-45), sorumluluğu kaldırmak (43:5) mahkum olmak (2:61), kapamak, vurmak (18:11), örtmek (24:31), açıklamak (13:17).
arapça'da kitap â“darb┠etmek; kitap yayınlamak.para darbetmek; dolaşıma sürmek, tedavüle sokmak anlamlarına gelir. iki insanın â“darbâ”laşması, dövüşmeleri anlamına gelmez. birinin kendi parasını darb ettiği, diğerinin de yalnızca işgücünü, emeğini darb ettiği ortaklıklara arapça'da â“darbâ”laşma yani â“mudaraba┠adı verilir. yukarıda ki ayette â“çıkarın┠anlamında çevrilmesi gereken kelimeyi dövünüz olarak çevirenler, â“kadınları dövün┠şeklin de ki hadis!-söz- lerin etkisi altında kalarak çevirmişlerdir. arapça da â“çadır darb etmekâ”, çadır kurmak anlamına gelir. çadırı dövmek değil.
--- alıntı ---



zaten ayetin son kısımlarında geçen size itaat ederlerse onlara karşı bir yol aramayın. cümlesi üzerinde de biraz düşünmemiz gerekiyor. onları dövdükten sonra, başka yol ne olabilir ki? ve Allah bunu emreder mi?
devamını gör...
birkaç hafta önce bir vaizin yorumlarıyla gündeme geldiğinde bu konu üzerine yazabilecek durumda değildim hiç. üstelik tepkimi çekmesine rağmen konuyu istismar edenlerden olmak istemedim, zaten o curcunada tartışmaya katılmak da zül geliyordu. şimdi ilgili beyanlara mecburen değinerek, fakat hiçbir malum kesimin ağzına ortak olmadan, "vaaz" da vermeden, kendimi bu başlığa dair üç beş kelam etmek zorunda hissediyorum.

bir kere, herkesin anlaması gereken şöyle net bir gerçek var: allah resulü kadın dövmemişlerdir. bir hoşnutsuzluk zuhur ettiği zaman küserlerdi ve bir süre küs kalırlardı. bu da dünyanın en ince davranışıdır. ama bir de şimdiki din adına ahkam kesen hayvanlara bakın... neredeyse, "deşarj olmak için dövün" diyor. "çekinmeyin, Allah izin vermiş, patlatın" dercesine, "kadınlar şükretsin ki kocaları onları dövüyor, yoksa kuma getirecek" diyor. şimdi Allah aşkına, kimsenin kimi neyi savunduğu beni ırgalamaz ama, islam ve islamî ölçüler adına çıkıp böyle konuşan birini savunanlara en kısa hayret ifadesiyle sormak istiyorum: "yahu bu nasıl bir şey?" islam'da kadının düşman kadını olduğunda bile dokunulmazlığı vardır. tıpkı çocuk gibi. onlar öldürülmezler. erkeklerin tümden kılıçtan geçirildiği hallerde bile kadınlara dokunulmadığını görürsünüz. bunları bile anlamak çok mu zor, ne tür kadınlarla evlisiniz lan siz?

yine bu sözde "fıkıh uleması" geçinen vaizlerin her türlü çirkinliği yaptığı, iftirayı attığı muhiddin-i arabi hazretleri'ne göre, kadın erkek buluşması dünyada en büyük buluşmadır. bütün tasavvuf ve divan edebiyatında "mecazî visal" olarak görülmüştür. ama bunlarda böyle bir incelik yok. tekme tokat giriştin mi cennette bir kat daha yükseliyorsun zannediyorlar. hayır ben söyleyeceğim mizaç olarak, ama ben söyleyince olmayacak, çünkü malum fakih arkadaşlar ille kıyas yapacak. o zaman, hadis vardır, aynen bu şekilde: "dövdüğünüz kadınla akşam aynı yatakta nasıl yatacaksınız?" (bkz. müslim, cennet bahsi) bunu söyleyince de hemen karşınıza nisa 34’ü çıkarırlar. o bir sınır durumudur. öyle değil mi, bunu bile anlamıyor musunuz? yani hangi ölçünün hangi duruma uyduğunu anlamak için yapacağınız kıyas, bu ölçüleri kullanırken, şurada burada ifade ederken nerede kalıyor?

konuyu uzatmak istemiyorum, anlamak isteyene bu kadarı yeterlidir ama... daha önce başka bir platformda yazarken islam'da erkeğin üstünlüğüne dair bir tartışma olmuştu. o da aynı malum konu.. tabii konu islam'dan açılıyordu ama islam'a göre falan değil, genel olarak konuşuluyordu.* ben şöyle cevap verdim: şeriatta erkek, tasavvufta kadın! şöyle de anlayabilirsiniz: hukukta erkek, hikmette kadın... en azından benim derinleşmeye çalıştığım islamî dünya görüşüne dair muhtelif eserlerde şöyle geçer: erkek fail (yapan) sıfatındadır, kadın ise münfail (yaptıran)... münfail, bu bakımdan failden üstündür. üstünlük zaten böyle bir şey, değil mi? orada niteliğe bakılır. tıpkı bir sultanın bir askerden üstün olması gibi. şimdi bakın, dine bir böyle bakış vardır... bir de sanki dinin rüknüymüş gibi, "namaz kılın" dermiş gibi "karılarınızı dövün" diyen bakış... hangisinin doğru olduğunu da en azından iman ettiğini söyleyen insanlara saatlerce anlatmaya lüzum olmasa gerek! bedahet diye bir şey var. yani hâlâ biraz kaldıysa tabii.
devamını gör...
süleymaniye vakfına göre yanlış çeviriden kaynaklanır. kısaca alıntı yapmak gerekirse;
nisa 34. âyette “nüşuzundan korktuğunuz kadınlarınıza öğüt verin/güzel sözler söyleyin, yataklarından ayrılın ve onları (oraya) darb edin” emirleri yer alır.

nüşûz =نُشُوزً, gideceği zaman oturduğu yerden hafifçe kalkmaktır[1].

darb =ضرب, bir şeyi bir şeyin üstüne vurmak veya sabitlemektir[2]. hemen hemen her iş için kullanılan[3]darb kelimesinin anlamı, vurulan veya sabitlenen şeye göre değişir.

türkçede, darb’a en yakın olan "vurmak" fiilinin de otuz civarında anlamı vardır. damga vurma, ayağını yere vurma, silahla, yumrukla veya sopayla vurma, ışık vurması, karaya vurma gibi kullanımlar, “bir şeyi bir şeyin üzerine vurma” anlamındadır.

gelenekte nisa 34. âyetteki nüşûz’a baş kaldırma, darb’a da dövme anlamı verilmiştir. ilgili hadislere de bu anlam verilince islâm’ın erkeğe, eşini dövme yetkisi verdiği kanaati oluşmuştur. bize göre, âyete verilen meâlin hemen hemen tamamı yanlıştır. doğru meâl şöyle olmalıdır:

“erkekler kadınlarını, özenle korur ve kollarlar. bu, Allah'ın her birine diğerinden üstün özellikler vermesi ve erkeklerin mallarından harcamaları sebebiyledir. iyi kadınlar, (allah’a) itaat eden ve Allah'ın korumasına karşılık yalnızken kendilerini koruyanlardır. nüşûzundan / ayrılmasından korktuğunuz kadınlarınıza öğüt verin / güzel sözler söyleyin, yataklarından ayrılın ve onları (orada) tutun. sizi gönülden kabul ederlerse onlara karşı başka bir yol aramayın. Allah yücedir, büyüktür.” (nisa 4/34)

tamamı burada;
devamını gör...
--- alıntı ---

(...) hiçbir malum kesimin ağzına ortak olmadan (...) bu başlığa dair üç beş kelam etmek zorunda hissediyorum.
(...) bir de şimdiki din adına ahkam kesen hayvanlara bakın... (...)

--- alıntı ---

kardeş bari çelişki belli olmasın diye iki-üç paragraf bekleseydin.

bu meselede (niyeyse ısrarla) anlaşılamayan husus şu: konuyu gündeme getirenler bir plan dahilinde yapıyorlar bu işi ve niyetleri "islam'da kadına şiddet caiz mi?" sorusunun cevabını öğrenmek değil.

niyet halis olmayınca verilecek cevap evvelemirde "sen kimsin?!" olmalıdır. neden? çünkü hasım (evet, hasım) kadını metalaştıran, son derece etkin ve üstün olduğu medya sahasında ortaya koyduğu ürünlerle kadını sürekli şiddete maruz bırakarak riyakarca "biz kadına şiddetle ilgili farkındalık yaratmaya çalışıyo'z!" ayağına yatan bir soytarı da ondan.

kadına karşı şiddet bahsinde tartışacaksak bu samimi taraflar arasında olacak. o zamana kadar hoşt! çekmekten geri durmayalım lutfen.
devamını gör...
vardır. şaka maka baya güncellediler kitabı. her hafta birisi farklı bir yama çıkarıyor. umarım en yakın zamanda laiklik patch'i gelir de herkes derin bir nefes alır.
devamını gör...
vardır Allah koymuşsa da vardır bir hikmeti. biz olduğu gibi inanırız eğip bükmeden.
devamını gör...
kadın dövmek ne demektir ya kadın sevilir korunur kollanır kadın size ailesinin emanetidir kimse gözünden sakındıgını size dövün hırpalayın diye vermez
karaktersizliktir bu acizliktir gücü size yetneyen biriyle ugrasmaktır
hangimiz müslümanız o halde siz múslümansanız ben neyim???
devamını gör...
Allah'tan 21'nci yüzyılda doğmuşuz, Allah muhafaza 7'nci yüzyılda falan yaşamış olsaydık islam'ı yanlış anlayacaktık. neyse ki 21'nci yüzyılda kuran'a doğru mana verenler geldi de, biz de bir vebalden kurtulduk.
ulan sanki kuran'daki ilgili ayeti okuyup, hadi arkadaşlar zopalarımızı hazırlayıp evlerimize gidip kadınlarımızı dövelim demiş hocalar. 1400 senedir ayeti verilmiş anlamı hoca efendi kendince en kibar ve makul biçimde izaha çalışmış. adam ayetin o anlamına inanıyor, inandığı şeyi inkar mı etsin? ne yapsın istiyorsunuz? yok efendim daraba bilmem ne...

değil kadın dövmek, insan dövmek başlı başına çirkin bir şeydir. kuran ve hadisler kadınlara iyi davranılmasını hatta yüzün çirkinleşsin şeklinde bir bedduayı bile yasaklar. insan dövülür lan hiç? elbette dövülmez. ama hukukta insan öldürülür de. normal şartlarda surat bile ekşitmeyeceğin insanı, gerekli hallerde öldürüyorsun. çocuk dövülür mü hiç? ama çocuk dövülür/dövülüyor.
devamını gör...
kadın dövmek deyince kocanın eşini dövmesi anlaşılıyor genelde. çok ahlaksızca bir durum yapmadığı sürece insanın eşini dövmesi çok saygısızca bir şey. zaten ayette de bundan bahsediyor. bunun dışında Allah rasulunden* ve sahabelerden böyle bir hadisenin rivayet edilmemesi de bize bir örnek, en fazla boşamışlar, bu dini de en iyi onlar anlamışlardır herhalde...
devamını gör...
kadını dövmek nedir la? daha evlenirken bile mehir vererek hayatını garantiye almaya çalıştığın insanı niye döv desinki din? konunun uzmanı değilim ama azcık mantık la. zaten nereye buldun bide dövüyorsun? ulan ben evlensem aşırı dozdan ölür giderim daha dokunamadan. altın vuruş gibi olur önce elim ayağım titrer sonra beyaz bi ışık. kadın dövülür mü la bulan var bulamayan var.
devamını gör...
dayak yiyen ve hatta öldürülen kadınların davalarına, dayağı, şiddeti ve benzeri eylemleri sempatik göstermeye çalışan, sakalli ve sakalsız tacirleri(din taciri), azmettirici olarak dahil etmek gerekir.

bunun yolu yordamı nasıldır bilmiyorum ama merak da ediyorum. bir avukat arkadaş bilgilendirirse de ayrıca sevinirim.
devamını gör...
#6187743'ü eksi yağmuruna tutmuşsunuz cancişler?..

peki madem. önce bir şunu okuyun, şimdi de bir şunu izleyin.

islam'ı hedef tahtasına oturtan bir güruh var. kendi gözlerinizle gördüğünüz üzere kadına şiddeti pazarlıyorlar. hatta kesmiyor, mizah malzemesi olarak da tekrar tekrar tedavule sokuyorlar. gülüyorlar, alkışlıyorlar.

ne diyeyim, size keyifli eksilemeler...
devamını gör...
#6188149 11 eksi almış tanım. gençler beğenmiyorsanız inanmazsınız. kuran da böyle bir izin var yapacak birşey yok. Allah tan geldiğine inandığınız kitabın ayetlerini beğenmiyorsunuz bu nasıl müslümanlık?

ben de kadın dövmem dövmek yerine de boşanmayı tercih ederim ama dünyada her insan aynı değil.
devamını gör...
herkesin farklı şeyler söylediği bir konudur. örnekler aşağıdadır:
1.
2.
devamını gör...
nisa 34 'de Allahın bildirdiği hadise. ancak atladığımız bir olay var ki o da, dövmek fiilinden önce Allahın iki çözüm yolu söylemesi 1)uyarmak 2)onları yalnız bırakmak 3.yol ise malum bu islamda yoktur demek kusura bakmayın ama kıvırmaktır. dr ebubekir sifil' in de dediği gibi bu ayet osmanlının son dönemine kadar uygulandı gayet de başarılı bir şekilde işledi, ne zaman ki modern hayata geçildi o zaman aileler arası problemler vuku buldu velhasıl işimize gelince sünneti reddedelim sadece kurana bakalım diyoruz da nisa 34. ayeti okuduğumuz da neden heva ve heveslerimiz devreye giriyor?
devamını gör...
neye karar verdiniz atılıyor mu dayak ona göre karımı tarumar edicem. *
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar