namazın kötülüklerden alıkoymamasının sebepleri

yaratılmışŸ insan aciz bir varlıktır.. günahlara meyilli, içinde hem iyi tohumları hem de kötü tohumları barındıran varlıktır... kendiyle sürekli bir kavga, sürekli bir çelişŸki halindedir. kendini sorguya çeker, rabbine ram olmuşŸ insandır bu... aciz olduğŸunun farkında olan insandır.

günlük yaşŸamın bir parçasında alnı secdeye değŸdiğŸinde, rabbinin huzurunda yaptığŸı acizlikler gelir aklına ve tevbe eder...
ve namaz arınmak için vardır, kendini muhakeme yapmak için ve bunun için günde beşŸ vakittir... günün her saatinde aciz olduğŸumuzdan.. *

"canım elinde olan Allaha yemin ederim ki, eğŸer siz günah işŸlemeseydiniz, Allah sizi yok eder, yerinize günah işŸleyip tevbe eden, Allahın da bağŸışŸladığŸı başŸka bir toplum getirirdi." * *

ilk yaratılmışŸ insan olan adem as ın yaratılışŸı sonrasında ki işŸlediğŸi günahla, secde etmesini de görebiliriz...namaz arındır, alıkoymaz vesile olurdiyebiliriz...
namaz kötülüklerden şŸu durumlar da alıkoymaz diyebiliriz; dine bakışŸ açısıdaki farklılıkla açıklanabilecek ve ortaya çıkan iki farklı durum...

dinine öyle atalar dini olarak yaşŸıyordur ki, ya da bir sorumluluktan kurtulmak istercesine, ibadetin hazzını duymadan öyle yapması gerektiğŸi için, dini sadece namaz, oruç dairesinde yaşŸayan ve hayatının başŸka hiç bir kısmına kurani bakışŸı sokmayan insandır...namaz kılan içki içen, hatta ne olmuşŸ ki hepsinin yeri ayrı diyendir... *.

edit; özel istek üzerine genel bir açıklama, hadis i şŸerif.. müslim in kitabında. ebã» hureyre radıyallahu anh. http://www.ansar.de/hadisel... 883. madde

*
devamını gör...
tv-internet.. vb. gibi oyalayıcıların başından kalkıp kılınan namazdır. yavandır.
devamını gör...
yaratılmış insan aciz bir varlıktır.. günahlara meyilli, içinde hem iyi tohumları hem de kötü tohumları barındıran varlıktır... kendiyle sürekli bir kavga, sürekli bir çelişki halindedir. kendini sorguya çeker, rabbine ram olmuş insandır bu... aciz olduğunun farkında olan insandır.

günlük yaşamın bir parçasında alnı secdeye değdiğinde, rabbinin huzurunda yaptığı acizlikler gelir aklına ve tevbe eder...
ve namaz arınmak için vardır, kendini muhakeme yapmak için ve bunun için günde beş vakittir... günün her saatinde aciz olduğumuzdan..

"canım elinde olan Allaha yemin ederim ki, eğer siz günah işlemeseydiniz, Allah sizi yok eder, yerinize günah işleyip tevbe eden, Allahın da bağışladığı başka bir toplum getirirdi."*

ilk yaratılmış insan olan adem as ın yaratılışı sonrasında ki işlediği günahla, secde etmesini de görebiliriz...namaz arındır, alıkoymaz vesile olur diyebiliriz...
namaz kötülüklerden şu durumlar da alıkoymaz diyebiliriz; dine bakış açısıdaki farklılıkla açıklanabilecek ve ortaya çıkan iki farklı durum...

dinine öyle atalar dini olarak yaşıyordur ki, ya da bir sorumluluktan kurtulmak istercesine, ibadetin hazzını duymadan öyle yapması gerektiği için, dini sadece namaz, oruç dairesinde yaşayan ve hayatının başka hiçbir kısmına kurani bakışı sokmayan insandır... namaz kılan içki içen, hatta ne olmuş ki hepsinin yeri ayrı diyendir...

bir de bu korku var; 'senin beynini yıkamışlar'

(bkz: düşünmek farzdır)
devamını gör...
öz ile kabuğun bir arada olmamasındandır. ben de dahil maalesef pek çok kimse namazı zâhirî olarak kılıp bâtınına inemediği için, yani şeklini yerine getirse de ruhunu yakalayamadığı için namaz ibadeti sonucu oluşması beklenen bir takım haslet ve durumlar da tam manasıyla ortaya çıkamamaktadır.
devamını gör...
mütemadiyen manevi hafıza kaybı yaşayan insanı disipline etmesi mesela.
devamını gör...
kötülüklerle beraber namaz kılınmasındandır.
devamını gör...
dünyevi olguları, vb şeyleri düşünmekten kaynaklanmaktadır bu.

nasıl ki bir ritüel'de dünyevi şeyleri düşünmüyorsan, namazda da aynısını uygulayacaksın, ki namazın amacı budur zaten; sadece yaratıcıyı düşünmektir ve o'na odaklanmaktır.
devamını gör...
namazın dosdoğru kılınmaya çalışılmaması. hepimiz öğrenciyiz tam değil. zihnimizi boşaltarak ibadet edebilmek herkesin başarabildiği bir şey değil. illa öyle olacak diye de bir şey yok. namazla birlikte düşünmek, akletmek, okumak, araştırmak ancak bizi düzelterek kötülüklerden alıkoymaya başlar. yatıp kalkmanın kime ne faydası olur yoksa.
devamını gör...
alıkoyar inşaallah. yeter ki siz ısrarcı olun. her zaman aynı huşuda kılınmayabilir. insanız hepimiz. fakat o tavuk yemlenmesi gibi diye tabir edilen durumlarda bile kılınmaya devam ediliyorsa bu bir direnç göstermektir, nefse , şeytana ve tüm kötülüklere. bu direnci göstermek bile aliyyulala bir harekettir. artı kılmayıp napacanız it gibi dolaşıp da n'oluyor? hiç namaz kılmayıp da mesela internette sörf yapmak buraya entry girmek falan bana mevlana'dan , ibnül arabi'den ektsra olarak ne kazandırıyor bana bunu açıklayın asıl?
devamını gör...
surelerin anlamlarının bilinmemesi de buna etkendir ve namazda farklı şeyler düşünmeye daha çok neden olur, huşu içinde kılmak için o namazı neden kıldığımızı ve kimin rızasını kazanmak için kıldığımızı hatırdan çıkarmamak gerekir.
devamını gör...
günde beş vakit olması olabilir.
hocamızın* anlattığına göre, bir tanıdığı namaza başlamış. hoca namaza başladıktan sonra hayatında ne değişiklikler olduğunu sormuş. arkadaşı:”artık çapkınlık yapmaya fırsat bulamıyorum hocam, öğleyi kılıyorum ikindi vakti oluyor ikindiyi kılıyorum akşam vakti giriyor” demiş.
devamını gör...
"ey muhammed!) kitaptan sana vahyolunanı oku, namazı da dosdoğru kıl. çünkü namaz, insanı hayâsızlıktan ve kötülükten alıkor. Allah’ı anmak (olan namaz) elbette en büyük ibadettir. Allah, yaptıklarınızı biliyor"

ritüel olarak namaz ancak hakkıyla kılındığı zaman insanları kötülükten alıkoyar. hakkıyla kılınan namaz da kırat, tecvit, rükû demek değildir. tam vaktinde kılınan, şalvarlı, sarıklı ve cemaatla kılınan namaz da değildir. namazda asıl vurgulanan şeyler yapılmadığı zaman tüm bu hususlar şekilcilikten başka bir şey değildir.

maun suresi

bismillahirrahmanirrahim
"rahman ve rahim olan Allah' ın adıyla"

era'eytellezî yukezzibu biddîn
"dini yalanlayanı gördün mü?"

fezâlikellezî, yedu'ul yetîm
"işte o, yetimi iter kakar."

ve lâ yehuddu alâ ta'âmil miskîn
"yoksulu doyurmaya da teşvik etmez"

feveylul lilmüsallîn 
"vay o namaz kılanların haline ki:"

ellezîne hum an salâtihim sâhûn. 
"onlar namazlarını ciddiye almazlar."

ellezîne hum yurâûne
"onlar (namazlarıyla) gösteriş yaparlar."

ve yemne'ûnel mâ'ûn
"ufacık bir yardıma bile engel olurlar."


ayette "salah" kelimesi sadece bir rütiel olarak değil Allah ı anmak olarak da nitelenmiştir.
Allah ı anmak ise her işini ve amacını onun yasalarına göre yapmak demektir. 99 lük boncuğu ipe dizip aynı şeyi tekrar etmek demek değildir.

hakkıyla kılınan bir namaz ancak Allah ın emrettiği şekilde yaşayan bir kişinin günde 5 vakit yapmış olduğu ibadet olarak gerçekleşir.

sadece ritüel olarak 5 vakit namaz insanı düzeltmez. bunu zaten etrafımızdan rahatlıkla anlayabiliriz.
devamını gör...
öncelikle öyle cumadan cumaya kılınan namaz değil vakit namazları olduğunu düşünüyorum.
namaz insanları direk kötülüklerden alıkoyan birşey de değildir.
iki vakit arasındaki zamanda insan namaz kılarken "ulen ben namaz kıldım ve kılacağım bu pisliği yapmayayım diye düşünmesi gerekir en basitinden.
yoksa eğilip kalktığın için namazın seni kötülüklerden etkileyeceğini düşünmek biraz garip olurdu.
devamını gör...
çünkü kötülüklerden alıkoyan namazın ikamesidir. namazı herkes kılar.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar