yaptıkları her rezilliği ayetle hadisle delillendirip haklı çıkmaya çalışan hadsizlerin geldiği son nokta.peygamber efendimizi kirli emellerinize alet ederek değersizleştirme çabalarını şimdi hangi ayetle delillendirip savunacak twitter askerleriniz çok merak ediyorum!
devamını gör...
http://yenisafak.com.tr/vid...


şunu savunan tek kişi çıkarsa alnın çatıdan şaplağı yesin aslında bunu yazan dangalağı meydanda sopa dayağıyla iyice teğellemek lazım da işte demokrasi.
neyse kimin evine ateşler salınsındı. bu ne kepazelik ya.
geleneklerin elinden ayrı çekti bu din bu topraklarda, bu cemaatin elinde ayrı çekecek gibi gözüküyor.

Allah ıslah etsin..

devamını gör...
herhangi bir saygısızlık görmediğim durum.
efendimiz bu zamanda yaşasaydı arabaya binmez miydi?

ha dersen ki dizi içerik sıkıntısı çekiyor, neden efendimizi konu alıyor o konuyu tartışırım.

ama nedir yani problem? rezillik dediğin şeyi bi açıkla da bilelim.

devamını gör...
oo aman Allahım.
lanet olsun dostum.
bunu yapmayacktınız.
reziller, kepazeler, yuh ama artık. dangalaklar!
saldırııın.

deyu yaklaşılan durum

böyle yaklaşmadan önce bi duralım kardeşim. akl ı selim ile bi düşünelim. nedir problem? neresinde rezillik kepazelik gördün?
nedir sana saygısızlık gelen?
unutma herkes senin kadar seviyor peygamberini en az.

ha samanyolu'nun biçok yapımını dizisini ben de dandik buluyorum. vahiy değil ya... insan yapısı, elbet bi dünya sıkıntı vardır.

"rasül sevgisi refleksi" vermeden önce bi dur, bi sakin ol. müslüman o karşındaki.


devamını gör...
hz. yusuf'un dizisine, çağrı filmine verilmeyen tepkinin neden verildiğini anlamadığımız durum.

onlar dizi film değil mi? mezkur sahnenin filmdeki konumu nedir? senaryodaki yeri nedir? güncel olaylarla bağlantısı nedir?
devamını gör...
çağrı filmini örnek göstererek normal gösterilen saygısızlıktır.

çağrı filmi peygamberimizin bire bir yaşantısıdır. ama güncel dizilerde peygamberimizin nasıl bir tepki vereceğinden/ nasıl davranacağından bi haber olaylara müdahil edilmesi yanlıştır.
devamını gör...
gerçek hayatta peygamberi kullanmaktan çekinmeyen edepsizlerin kurgusudur. *
devamını gör...
bunu çeken senaristler şimdi kötü hissediyorlardır gelen tepkilerden dolayı, ama yapacak bir şeyleri yoktu nitekim;

--- alıntı ---

gönül yüksekte gezer, dem-be-dem yoldan azar
dış yüzüne o sızar içinde ne var ise


--- alıntı ---
devamını gör...
hadsizliktir. şüphesiz Allah haddi asanları sevmez.. aynı terbiyesizlik türkçe olimpiyatları denen zımbırtı için de yapıldı. alenen bir mesih beklentisi yaratmaya çalışıyorlar. Allah hepsinin belasını verecektir.
devamını gör...
birileri tarafından savunulan insanı küfre sokacak eylem. hz yusuf, çağrı gibi filmler örnek gösterilmiş. o filmler gerçek olayları anlatan tarihi filmlerdir.

çocuğunu eve çağırırken kapalı avcunu gösteren kadına eğer avucunda bir şey yokken bunu yapsaydın Allah seni yalancılardan yazardı buyuran bir peygamber'i kendi iğrenç zihinlerinizin ürünü senaryolarınıza uydurmaya çalışmak? nasıl varlıklarsınız?? olmayan, hayal ürünü hadiselerde bir taraflarda göstermek? birilerini peygamberin karşısına geçirmek?

sonra da ben müslümanım diyeceksiniz ha? ciğeriniz beş para etmez sizin be!

yok bir de neresinde sorun var demiş birileri. Allah size müslüman olmayı nasib etsin.
devamını gör...
müslüman olamayacak insanların savunduğu şey.
devamını gör...

--- ayşegül genç ---

şefkat tepe gibi sanattan/ince düşünüşten uzak "kabalama" çekimlerden her tür kabalık beklenir. bu tür filmleri üst sıralara taşıyacak kadar zevksiz olan bir toplumumuz ve onları bu zevksizliğe mahkum eden yönetmenlerimiz olduğu sürece daha çok kabalıkla karşılaşırız.

--- ayşegül genç ---
devamını gör...
bu dizinin sahipleri bu hatayı bilinçli bir umarsızlıkla yapmalarının sebebi, izleyicilerin ve saygıdeğer sempatizanlarının düz mantık sahibi olduklarını bildiklerinden dolayı olsa gerek. stv bu işi senelerdir aynı sığlıkta yapıyor nitekim, bu mevzunun da arada kaynacağını mı düşündü bilinmez.
biz daha "bunun neresinde saygısızlık var?" mevzuunu tartışıyorsak zaten temelde yatan sebebin de müslüman şuuru eksikliği olduğu ortadadır.

çünkü sahip oldukları mantalite şudur: "iyi niyet varsa, geri kalan her şey füruattır."

ama iyi de o işler öyle olmuyo işte!
devamını gör...
niyetleri her ne olursa olsun tehlikeli sularda yüzen zevatın yaptığıdır. işin doğrusu samanyolu tv o sularda yıllardır yüzüyor zaten, ama sanki biraz fazla açıldılar.
devamını gör...
paylaşılan ayetlerle neyin ispatlandığını anlayamadığım mesele. insandır elbette, amenna saddakna, onu reddedecek değiliz haşa. ama ifrat tefrit de var be kardeşim. insan derken herhangi bir "insan" dan mı bahsediyoruz burada? hani ne bileyim eşref-i mahlukatın de eşref'i vardır ya o hesap! o'na salt "insan" nazarıyla bakacaksak filmlerde yüzünü göstermemizde, romanlarını yazmamızda falan da bir beis olmaması lazım.

velev ki şimdi ihtilaf var ve her şeyin sonunda hüküm şu söz konusu eylemin aleyhine verildi.. o zaman bundan sorumlu olan insanlar bunun vebalini nasıl taşıyacaklar? bunları da düşünmek lazım.

hassasiyet. bazen anahtar kelime bu. samimiyete eyvallah, ama hassasiyet.
devamını gör...
açıkçası kopan kızılca kıyamete, infiale bakınca insan çok değişik bir şey bekliyor ama verilen linkteki görüntüleri izleyince sükut-u hayale uğruyor. kopan gürültünün büyüklüğü ile namütenasip, abartılı bir durum. izlediğim kısımda öyle vayy alçaklar! dedirtecek bir saygısızlık görmedim. izlediğim bir dizi değil, o yüzden kim kimdir, nedir bilmiyorum ama eleman efendimiz'i rüyasında görüyor. temsili bir ışık görüntüsü var. anlamadığım, efendimizi rüyada görmenin, hele de bizim gibi menkıbelerle büyüyen bir nesil için, nasıl bir saygısızlık olduğu? haa bu tür yayınlara karşı ilkesel bir tavrınız varsa eyvallah. yani, kardeşim film, sinema vb. gibi kurgusal metinlere, hatta romanlara vereceğiniz mesajı keskinleştirmek için efendimiz'i alet etmeyin derseniz tamam. alayı kaldırılsın, hiç çekilmesin. bu anlaşılır bir tepkidir. ama bu kuru gürültünüz stv yaptığı için ise size bir cevabım olmaz.
bu arada, vaktim olsa, size bu görüntülerden hiç de aşağı kalmayacak, hatta yok canım daha neler diyeceğiniz, mesela kanal7'de ya da başka bir dini kanalda yayınlanan programlardan onlarca görüntü bulabilirim. ama boşa vakit harcamaya lüzum yok...
devamını gör...
gördüğüm en saçma diziler listesinin ön sıralarında yer alan bir yapımda gerçekleşmiştir. dizi izlenebilir birşey olsaydı bu kadar dikkat çekmezdi diye tahmin ediyorum.
devamını gör...
bu durum bana aslında hep adamın gol diyor durumunu hatırlatıyor. 90'lı yılların en afilli cümlelerinden bir tanesiydi. ne zaman bir itilaf olsa ve orada akil bir genç " ya tamam benden çıktı" dese top , hemen rakip takım bak adamın gol diyor derdi susardın , eyvallah çekerdin işte.

söz dahi edemezdin, yafu adam kendi oyuncun ses çıkarsan arkadaşın sana küsecek evvela hakkaniyet , akillik vardı, çocuk deme saf olan sab'i de olurdu aslında. o yüzden akillik duruşuydu sesini keserdi o cümle neyse deyip devam ederdin.

sen şimdi gelip, biz bu alemleri senin yüzün suyun hürmetine yarattık denilen en kıymetliyi de böyle dizilere alet edersen , her yaptığım organizasyona gelir itibarını yerleştirmeye çalışırsan ona laf edene aynen şu denir işte: adamın gol diyor!

saygısızlık mı? buna diyeceğim tek söz şu olur: #328936">#328936
devamını gör...
stv veya daha genel ifade ile gülenciler bunu neden yapar anlamıyorum. peygamberimiz olimpiyatlara geldi dediler battılar, tivitleri ikiye katlayın dedi dediler battılar ve şimdi de bu dizi olayı. tabanınızı bugüne kadar anlattığınız masallara inandırdınız ama tabanın dışına bunlarla çıkamazsanız. peygamberimizi nerde işe karıştırmışsanız orda alabilecek en büyük tepkileri aldınız. ha yaptığınız günah veya sevap bunu katmıyorum bile ama haklılığınızı kanıtlamak için bu kadar çaba sarfederken, medyanızı şakirtlerinizi seferber etmişken ısrarla hata yapmaya devam ediyorsunuz. bu masallara sizi sorgulamayan, cennetini hocaefendisine emanet etmiş şakirtlerinizden başkası kanmıyor, farkedin artık.

neyse yukarda Allah var demek kalıyor sadece. bazan napsan olmuyor işte. bi kere düşmeye görsün dibe indikçe iniyor.
devamını gör...
temsili yapılan peygamber efendimizin bindiği kamyonun arkasına yazılması muhtemel aforizmaları akla getiren stv terbiyesizliği.
devamını gör...
"aczimize fakrımıza mukabil birazdan peygamber efendimiz (sav) aramıza teşrif edeceklerdir" girizgahından sonra, peygamber bir ışık huzmesi ile dodge kamyonun arkasına iner ve kamyon harekete geçer.

"aha gidiyor aga!"

diyerek kamyonun arkasından koşmaya başlarlar, bu arada andantino temposunda neyiyle mercan dede girer.
devamını gör...
ilk değil son da olmayacaktır . ticaretini ve pazarlamasını din üzerinden yapan bir örgütün bu tarz hareketler sergilemesi karşı tarafı etkilemek için izlediği metodlardan sadece bir tanesidir.rasulallahı senaryona katacaksan evvela ar edeceksin.bakınız avrupaya adamlar en basit öncülerini dahi en modern bir şekilde millete pazarlarken biz ise rasulallahı bir pikapın arkasında halka arz ediyoruz.bu düpedüz izahı olmayan mesnetsizce yapılmış hakaret biçimidir.tabiki pikapa takılmadım ancak olay bütünüyle gerçeklerle bağdaşmamaktadır. yapılan saçmalığın, neresinden tutulması gerektiğini insan şaşırıyor.din tüccarları evet evet aklıma gelen tek şey din tüccarları ! fethulllah gülen cemaati misyonunu din üzerinden pazarladı ancak öyle güzel şeyler oluyor ki Allah onların hesabını başlarına çeviriyor.

son olarak komutanın takvasına bittim. rasulallah'ın geleceğini evvelden biliyor ve arkadaşlarını uyarıyor. düşünsenize rasulallah'ın yapacağı şeyi evvelden siz biliyor veya size haber http://veriliyor.seçkin kul olmamanız içten bile değil.

o komutan ne güzel komutan
o asker ne güzel asker..
devamını gör...
tasavvuf tarikatlerinde gorulen sapiklik. sadece cemaate ozgu bir olay degildir. onlarin soyle bir inanci vardir. evliyalar, peygamberler olmez, onlar ruya vasitasiyla hangi partiye oy vereceklerinden tutun, kimin seyhin yerine gecmesi gerektigine kadar her turlu bilgiyi verir. bunla yetinmez, cismiyle tesrif eder ve tarikat liderine nasihatlerde bulunur. eger elestiri yapilacaksa, bu gayri islami, sapik ve bozuk tasavvuf anlayisi irdelenmeli.
devamını gör...
hz. peygamber'in belli bir zümrenin siyasi iktidar hırsı için rüyalara girip twit atılması emri verdiğini söyleyenlerin yanında hafif kalan saygısızlık.

ha rasulullah'a yapılan saygısızlığın küçüğü büyüğü olmaz orası ayrı.
devamını gör...
on gün kadar önce söz konusu saygısızlık başka başlık altında tartışılmıştı, bazı haber siteleri bunu yeni gündemlerine almışlar.

burada saygısızlık falan göremeyenler de varmış. doğrusu onları iyi anlıyorum, onlar peygamberin türkçe olimpiyatlarına katılmasını, twitleri iki katına çıkarmayı emretmesini, müslümanların durumunu gülencilere havale ettiği iddiasını falan hep normal görmüşlerdi. o yüzden burada söyleyeceklerimin muhatabı tabi ki bunlar değildir. onlarla ilgili durumu şahsım olarak Allah'a havale ettim ben.

peki normal müslümanlar burada hangi durumdan rahatsız olmalı? peygamberin söylemediği bir sözü söyledi diye söylemek, yapmadığı bir fiili yaptı demek ve bu rüya dahi olsa peygambere iftiradır. yani ha hadis uydurmuşsun, ha bir dizinin senaryosunda hz. peygambere yapmadığı bir fiili yaptırmışsın aynıdır. mesele kamyonet yada peygamberin ışık şeklinde gösterilmesi meselesi değildir. mesele peygamberi yaptıkları kepazeliklere rıza gösterdiğine dair peygambere iftira atılmasıdır.
benim söylemediklerimi her kim bana isnad ederse cehennemdeki yerini hazırlasın.
devamını gör...
stv'nin ve gülen cemaati'nin Allah resulü'ne bakış açısını son iki aydır yaşanan gelişmelerden az çok anladık. bu son olayda cemaati savunan arkadaşlar cemaatin iktidarla olan kavgalarını bir kenara bırakarak şu olaya biraz tarafsız gözle bakarak düşünmeliler.
mesele Allah resulü'nün bizzat şahsı manevisiyle ilgili. tv dizisi senaristin kaleminden çıkma hayal ürünü bir proje. bu projede senarist yayımcı kanalın yayın ilkesine uyarak hikayesini destekleyecek her türlü argümanı kullanabilir. yani senaristin ayakları yere değmeyebilir uçuk bir hikaye yazabilir ama sen kanal olarak insanların kutsalına özellikle böyle sapkın kurgularla saldıramazsın.

burada vahim olan hz.peygamber'in bir kamyona bindirilip kamyonun hareket ettirilmesi. neresinden tutarsan tut elinde kalacak bir sahne. stv dini bir kitlenin sesi, duruşu olarak başka bir din peygamberini hatta başka bir din görevlisini böyle abidik gubidik sahnelerde kullanmayacak ferasette olması gereken bir kanalken tutup Allah resulü'nü bir kamyonetin kasasına bindiriyor. kamyonetin arkasından koşanlara da şiveli replikler okutturuyor. bunun adı tek kelimeyle kepazeliktir. hadi senarist böyle bir şeyi yaptı sen yönetmen olarak yayımcı kanal olarak bunu nasıl çektin yayınladın ? Allah resulü'nü senaristlerinin hezeyanlarına figür ettin ? bu rezillikleri unutursak asıl bize yazıklar olsun.
devamını gör...
saygısızlık ifadesi ile stv isimli kanalın gavur kanalı olduğu mesajı subliminal olarak verilmiştir dememe sebep olan söylem...

malum dinimizde peygamber (sav)'e saygısızlık olmaz günah olur...
devamını gör...
fazla işgüzarlık ve haddi biraz aşma.

süreçteki duygusallığa yormak lazım.

daha fazlası değil.
devamını gör...
efendimiz vaktiyle south park adlı dizide goril kılığındaki bi tulumun içinde gösterilmişti.

o zaman kızdık eleştirdik.

esasında o hadiseyle bu hadise arasında bi fark yok.

siz o'nu kafanıza göre kullanmaya kalkınca ha kamyonun içinde ışık olarak gösterdiniz ha da her yeri kapalı saçma bi elbisenin içinde.
devamını gör...
bahsedilen peygamberin fethullah dininin peygamberi olduğunu unutan arkadaşların saldırdığı güzel olay. yahu adamlar isterse gta'da kamyon kaçırtır bize ne? ha olay islam peygamberi hz. muhammed s.a.v ekseninde dönüyorsa iş başka. o zaman adamın alnına işerim!
devamını gör...
peygamberimizin(s.a.v.) bir dizide ( konu çok da önemli değil kanımca) ima edilmesi hoş olmamıştır. peygamberin şahsiyeti, ayağa düşürülmemelidir. özür dilenmesi gereken bir durum oluşmuştur.

tabii bunun doğru olmadığını söylerken, olayı savunanları tekfir etmek de apaçık kendine eziyettir.
devamını gör...
değerli arkadaşlarım bu konuda bir şey söylemek istiyorum. yapılan terbiyesizlik saygısızlık amenna lakin bazı arkadaşların acımasızca eleştirmesini anlamıyorum. bundan bir kaç yıl önce ben zamanı eleştiriyordum bugün fanatik akp li o zaman hem cemaatçi hem akpli olan arkadaşım şunu demişti ''bak sen zamanı eleştiriyorsun ama onu tersten oku ne namaz yaaa burda ki mesajı'' gördün mü dedi sustum konuşacak daha fazla bi şey yoktu.
yine başka şimdinin akp fanclubı o zaman hem cemaatçi akp'li olan arkadaş yine zaman eleştirime şunu demişti ulan o gazete Allah rasulü hocaefendinin rüyası sonucu kuruldu be bilip bilmeden konuşma hocaefendinin rüyasına peygamber efendimiz sav girip gazete kur demiş ondan sonra kuruldu anca boş boş eleştirseniz demişti. yani bu arkadaşların peygamber efendimiz sav yaptıkları saygısızlılar yeni değil ve inanın beni bunlar zerre şaşırtmıyor. bu mes ele'lerde beni en çok şaşırtan dün adamlar doğru olm deyip bugün hunharca onları eleştiren akp'lilerin omurgasızlığıdır.

ulan daha bu yaz gülen türkçe olimpiyatlarına Allah rasulü geldi dediğinde ben hiç bir akp'linin eleştirdiğini hatırlamıyorum gazetelerinde, tvlerinde köşelerinde. bugün neden eleştirmek illa dokundurmak mı lazım sizin objektif olabilmeniz için.

gerçi akp'lilerin de bunlardan ne farkı var ki adamlar tayyip erdoğanı halife etti, cenabı hakkın yeryüzünde ki gölgesi etti, Allahın bütün sıfatlarını taşıyor dendi. yani ikinizde aynısınız dostlarım. bunu yapanların da tdk'da tek bir karşılığı var esfel i safilin.
devamını gör...
tanımı başlığın içinde olan durum.saygısızlık,rezillik,kepazelik,yani hiç mi utanmadınız Allah resulunu (s.a.v) çektiğiniz kıytırık bi dizi için kullanmaya,hiç mi utanmadınız insanların dini duygularını sömürmeye.peygamberimiz kendisinin anlatıldığı hiç bir dizide,filmde ona olan saygıdan,sevgiden,hürmetten hiç bir şekilde gösterilmemişken siz nasıl bir kamyon kasasına indirmeyi düşündünüz onu? cidden aklım havsalam almıyor.halim olan Allah (c.c) ıslah etsin http://sizleri.başka da bi şey demiyorum.
devamını gör...
bu adamlar oturup "buyuk bulusma" isimli program adi altinda birilerini cehenneme veya cennete gonderirken, "besinci boyut" ile oraya buraya hizir yetistirirken neredeydi dini hasssasiyetiniz? bu adamlar yillardir dini kendi amaclari icin kullandigi halde daha onceden onlari koruyan kollayanlar, bugun akepe'ye ters dustugu icin tepki veriyorsa, geciniz bunlari. -> 404: samimiyet not found
devamını gör...
diyanet'ten konuyla ilgili açıklama gelmiştir.

--- alıntı ---

diyanet işleri başkanlığı din işleri yüksek kurul üyesi ve ankara üniversitesi ilahiyat fakültesi dekan yardımcısı prof. dr. erul, özel bir televizyon kanalında yayınlanan dizide bir ışık huzmesi şeklinde peygamber sahnesinin yer almasıyla ilgili açıklamalarda bulundu.

prof. dr. erul, asrımızda görsel malzeme ön plana çıktığı için kutsala dair her şeyin medyada yer almasının sıkıntılara yol açtığını belirterek, "kutsallara saygı kur'an-ı kerim'in temel emirlerinden bir tanesidir. hz. peygamber efendimiz muhammed mustafa'ya, kur'an-ı kerim'e, kabe'ye, meleklere saygı ve bunlarla ilgili konuşurken yazarken, bunlarla ilgili görsel bir malzemeyi teşhir ederken çok dikkatli olunması gerekiyor. ihmal edilen bir husus bu alanda ilahiyatçılardan, alan uzmanlarından mutlaka bilimsel destek alınması gerekiyor. bu ihmal edildiği için biraz da fazla emek verilmediği için çeşitli kısa filmlerde de benzer şeyler karşımıza çıkabiliyor" diye konuştu.

-"peygamberlerin ışık huzmesi şeklinde de olsa gösterilmesi yanlıştır"-

ankara üniversitesi ilahiyat fakültesi dekan yardımcısı prof. dr. erul, konunun çok titiz olduğunu belirterek şöyle devam etti:

"peygamber efendimiz bizim her şeyden önce rol modelimizdir. ama asla rol oyuncumuz değildir, rol oyuncusu olamaz. buradaki yanlış, bizim islamdaki peygamber anlayışımızın yeniden sorgulanması gerekiyor. kur'an-ı kerim'e göre peygamber efendimizin mekke'de medine'de yaşadığı siret gerçekliğine göre doğru bir peygamber anlayışına sahip çıkmamız gerekiyor. bu ve benzer filmler geçmiş yıllarda çeşitli velilerle ilgili yapılan filmlerde hep veliler gösteriliyordu. son zamanlarda peygamberlerin ışık huzmesi şeklinde de olsa gösterilmesi yanlıştır. bunun nereye kadar gidebileceğini de kestirmek zordur. aslında böylesi bir görüntü bir başka ülkede olsa, bir pakistan'da, endonezya'da, malezya'da olsa belki kitleler sokağa dökülebilirdi. bu tür şeylere meydan vermemek lazım. bu tür filmler daha çok hristiyan kültüründeki hz. isa'yı gökten indirme sahnelerini çağrıştırıyor. bizdeki peygamber anlayışı çok daha ulvi çok daha nezihtir. peygamberimizden bahsederken, peygamberimizi anlatırken, filmlere dizilere konu edinirken çok daha dikkatli olmamız gerekiyor."

ister bir rüyayı anlatsın ister bir film olsun günümüz insanının bilgilerini eğer görsel malzemeler oluşturuyorsa bunun bir imaj sorunu olduğunu kaydeden erul, "peygamber imajını sıradanlaştıran, basitleştiren hatta bir ruh çağırmayı andıran bir sahne bir senaryo asla peygamberimizin yüceliğine, onun şanına, onun kutsallığına yakışan bir sahne değildir. peygamberimizin doğru anlaşılmasının tekrar altını çizmek istiyorum. elbette salih rüya, sadık rüya haktır. insanlar rüyalarında peygamberimizi de pek ala görebilirler ama bunlar çok özel anlardır. bir çok insan böyle bir rüya görmüşse, bunları paylaşmaz. hele hele kamuyla, diziyle, filmle paylaşılması da doğru değildir" diye konuştu.

-'o bütün siretini, sünnetini, ilkelerini ortaya koymuştur"-

islamın erken asırlarında peygamberimiz hakkında hadisler uydurulduğunu anlatan erul, günümüzde de zaman zaman rüyalar uydurulabilmekte olduğunu kaydederek, "kasıtlı olarak yapılmasa bile böyle bir yanlışlık alay unsuru olabilmektedir. ağır ifadeler var bunlar meydan vermemek gerekiyor. peygamebirimiz üsve-i hasenemizdir, rol modelimizdir ve o bütün siretini, sünnetini, ilkelerini ortaya koymuştur. bizim onu asrımıza çağırmaya kalkışmamız doğru değildir. eski adabımız çok daha iyidir, 'dahilek ya rasulallah'; 'sana kavuşabilsem ey Allah'ın rasülü' derdik. onu kendimize çağırmak yerine, kendimiz ona layık olabilmek için çabalar ona gitmeye çalışırdık, bu hassasiyeti korumamız gerekiyor" açıklamasında bulundu.

islam geleneğinde peygamber efendimizin her hangi bir şekilde resminin çizilmediğini kaydeden erul, "onun şeklini, şemalini, mübarek vücudunu anlatan şemaller var ama her hangi bir çizim yok. görsel malzemelerde bir ışık huzmesi dahi yanıltıcıdır özellikle çocuklar peygamberimizi bir ışıkmış gibi algılayabilir. gerek peygamberimiz, gerek büyük sahabilerin görüntülerinin gösterilmemesi daha idealdir" dedi.

Allah rasülü'ne iman etmek ve o inancın gereğini yerine getirmenin önemli olduğunu, "aslında insan rüyasında görmek isteyebilir. ama Allahu teala'nın bizden istediği onun çizgisine, sünnetlerine uymaktır. asıl olan onun istediği ümmetinden olabilmektir. müslümanlar dinlerinde ahlaklarında özen göstermeliler" diye konuştu.

erul, bilim adamlarının destekleri olmadan bu tür görsel malzemelerde yanlışlıkların olacağını, bilimsel desteğin şart olduğunu söyledi.

--- alıntı ---
devamını gör...
bir kez daha kanalın ne derece seviyesizce işler yaptığını kanıtlamıştır.. bir de bunun üzerine çıkıp "reyting" vs diye saçmalamaları yok mu..? he zaten bu kadar millet gelen reytingine baktı da ona göre tepki verdi..
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar