heykelin daha doğrusu putların her türlüsüne karşıyız..adına hayrat yapılsa her gün dua alırdı..yazık olmuş..
devamını gör...
yanlış ve yazık olmuş. heykel denilen şeyin dinimizde yeri yok. put hükmünde.

edit: suret olması, Allah'ın yarattığının bir taklidi olması bu yapılanın yanlış olması için yeterlidir. hadisle sabit. anadolu kültüründen olanlar bilir, heykele heykel değil put derler belki de bu yüzden.
devamını gör...
biz islamın ilk dönemlerindeki psikolojiye sahip değiliz. dolayısıyla o heykele tapmak gibi birşey hiçbirimizin aklından geçmez. yasak olan heykel değil bence heykele/putlara tapmaktır. şu ayet biraz fikir verebilir;

13- ona dilediği şekilde kaleler, heykeller, havuz büyüklüğünde çanaklar ve yerinden sökülmeyen kazanlar yaparlardı. "ey davud ailesi, şükrederek çalışın." kullarımdan şükretmekte olanlar azdır. sebe 13
devamını gör...
heykellerin put olduğunu düşünenleri göstermiştir.

kardeş heykeller put değildir.

Allah'tan daha fazla önemsenen, eleştirilmeyen her şey kişinin putudur.

bu peygamber zamanında melekler veya geçmiş velilerin isimlerini verdikleri heykeller, nesnelerdi.

heykelin suçu ne?

ki bu illa heykel olmak zorunda değil, başka bir nesne de olabilir. hatta herhangi bir nesne bile olmayabilir.

önemli olan zihniyet ve oradaki yanlış düşünce yapısını islam ile yıkmak.

şimdi Allah aşkına aşağıdaki arasındaki fark ne?




devamını gör...
heykelden yana sıkıntı yok da neden silahını çekmiş halde? ellerini göğsünde kavuşturup güven pozu verdirselermis ya. böylesi kişinin cesaretinden, kahramanligindan çok silahı ön plana çıkarmak olmuş.

ayrıca heykel konusunda islam camiasında bir ilerleme var sanıyordum. islamiyetin ilk zamanları ile sonraki dönem arasındaki fark bile bilinmiyor hala. yazık vallahi.
devamını gör...
heykelin iyice benimsendiğini göstermiş. yazık vallahi.
devamını gör...
güzel hareket. ama silahı çeker vaziyette değilde heykele daha mağrur bir şekil verilse daha şık bir hareket olurmuş. neyse yapanları ve vesile olanları kutlarım.
devamını gör...
yararı : 2013 doğumlu nesilden itibaren çocuklar mersin'e gittiğinde "baba bu kim" diyecek ve bir kahramanı tanıyacak.
zararı : mmmhh... beyler gidip tapan olursa onun da aklını...
devamını gör...
kardan adam yapmayı bile şirk sayan adamlar, yıllarca atatürk büstünün önünde andımız'ı okudu. vatan kahramanı ömer halis demir'i anlatmak, bildirmek ümmetin çocuklarına vatan sevgisini, iman şuurunu aşılamak gerekiyor. şahsi fikrim, güzel olmuş. evvela evimizin içerisindeki, cebimizdeki ve elimizdeki putlara karşı savaşmalıyız.
devamını gör...
güzel düşünce olmuş. hayrat yaptırsalardı daha da güzel olabilirdi tabi. bakarsınız onu da başka bir ilde yaparlar ya da yapmazlar.

ama adamlar iyi bir şey düşünerek yapmışlar boş boş konuşmaya gerek yok. bir şeyi de beğenin be, bir şeyi de eleştirmeyin.
devamını gör...
büyük duyarlılık(!)

t.c. işte ne bekliyorsun...

şimdi o belediye başkanı kendisiyle gurur duyuyordur, "ne kadar da milli bir duruş sergiledim böyle!" diye.

biri şuna bahsetsin: "bizde heykel yoktur, kahramanın heykeli dikilmez; temsil ettiği ruh ve mânâ heykelleştirilir."

bu da onun temsil ettiği ruh ve manayı milletimize nakış nakış işlemekle olur... onu da beceremiyorsan sırf piyasa yapmak için böyle sahteliklere yönelmezsin...

edit: arkadaş hemen yağdırmışsınız eksileri... üstelik sizin rahatınız kaçmasın diye işin islamî ölçüye bakan tarafını da irdelemedim... o zaman kapıya dayanırdınız herhalde. ne bu yozlaşmışlık ya!

edit 2: dediğim gibi, ben bu olaya vehhabiler yahut onların ters yönden simetriği olan reformistlerin baktığı gibi de bakmıyorum. islamî ölçü noktasında bunun ne olduğunun izahına da girmedim. "yozlaşma" yorumum için ise pek tabii geri adım atmıyorum, bu kültürel olarak da bir yozlaşmadır, dinî olarak da; bu noktada aynı yolun yolcusu olduklarını gördüğümüz kemalistler ve muhafazakar demokratların sonuna kadar karşısındayım...
devamını gör...
son derece yanlış bir olaydır. heykel işi cumhuriyetten önce en pek yaygın bir şey değildi. sadece abdülaziz'in yaptırdığı heykeller vardır ki ümmet onu da tasviip etmemiştir. ondan önce bütün islam alimleri de karşı çıkmıştır. şimdi siz de kalkmış diyorsunuz "normal bir şey ne var bunda?, bir şeyi de beğenin, zaman eski zaman değil"

evet normal bir şey ve sıkıntı normale inmiş olmasında. bir şeyi de beğeniyoruz. dini olan her şey bizim içim güzeldir. zaman eski zaman değil evet. ancak farz ve haramlar islamiyetten itibaren zamana göre değişmedi.

kimse heykele tapmıyor diyorsunuz. o zaman şöyle yapalım. kadınların saçının görünmesi haramdır. fakat bir kadının saçından etkilenen erkek görmedim şimdiye kadar. o zaman onu da helal yapalım. hatta aklımıza uymayan ne kadar haram varsa helal yapalım.

anlayıp bilmeden kendi kafanıza göre içtihad yapıyorsunuz dininizi kendinize saklayın.
devamını gör...
halisdemir’in adının heykeliyle yaşatılmak istenmesi gayet anlaşılabilir olmakla birlikte günün birinde başka odakların iktidara gelmesiyle, yıkılmasının gündeme geleceğini ve bundan en çok da ailesi ve sevenlerinin rahatsız olacağını öngörmenin zor olmadığı heykeldir. her rejimin kendi hikayesini oluştururken başvurduğu yöntemdir heykel dikmek ve yıkmak. günlerce tartışma konusu olur. teşbihte hata olmazmış. söz gelimi mustafa kemal atatürk'e sert muhalefetiyle bilinen trabzon mebusu ali şükrü bey'i bir gecede infaz ettiğinden şüphelenilen topal osman'ın memleketi giresun'da heykelinin dikilmesi, efkar-ı umimide tartışma yaratmış, böyle şaibeli bir kişinin adının yaşatılması yanlış bulunmuştu.

diğer yandan 15-16 temmuz'da ne yaşandığı sorusunun henüz somut olarak ortaya konmadığı, yüzlerce soru işaretiyle kafaların bulandığı günlerdeyiz. kilit roldeki bir darbeci subaya düzenlediği suikast eyleminin ardından olay yerinden uzaklaşırken vurularak hayatını kaybeden halisdemir'in silahın namlusunu doğrultur haldeki bir heykelini dikmek, başka darbe girişimlerini, karşı-darbe girişimleriyle körüklenebilecek iç savaşları, kanlı çatışmaları, daha büyük savaş çağrılarını, nihayetinde konuşmayı değil savaşmayı haklı kılacak militarist bir kültürü beslemeye yarar. halisdemir bir asker olarak yapması gerekeni yapmış, kendisine verilen emri yerine getirmiştir. tıpkı darbe için sokağa çıktığını bilmeden kendilerine verilen emri yerine getiren diğerleri gibi...asıl kahraman sokaklara temiz duygularıyla çıkan isimsiz on binlerdir...

tarih, biz istesek de istemesek de somut verileri kaydedecektir ve halisdemir’in ismi anılırken başka şeylerin yanında bir suikastçi (assassin) olduğu da her zaman not edilecektir. askerlerin yerine münevver, aşık, sanatçı, şair, ermiş gibi toplumun çoğuna mal olmuş, neredeyse kimsenin itiraz etmek için makul gerekçe bulamayacağı kişilerin adını yaşatmayı savunmak gerekir. fatma aliye, aşık veysel, mevlana, yunus emre yahut yaşar kemal, kemal tahir, neşet ertaş gibi fikir ve kültür üreten insanların isminin yaşatılması, değerlerinin benimsetilmeye çalışılması daha doğru olur. nihayetinde darbe karşıtı bir subay’ın yaveri olarak halisdemir’in kendisine verilen görevi hayatını tehlikeye atma pahasına gerçekleştirecek kadar kararlı olduğu ortaya çıkmış, suikast eylemi sonrası kaçarken hayatını kaybetmiştir. isminin bir karargah’a verilmesi ve askeri bölgede yaşatılması anlaşılabilir; ancak halka yönelmiş bir namlu ve heykel görüntüsü bana tuhaf geliyor…sözcü gazetesi de aile 'chp'li' diye haber yapmış bugün. bırakın insanların acılarından beslenmeyi yahu...
devamını gör...
yahu bu nedir? heykel demek illa ki tapinacak put demek değildir diyerek islami hassasiytlerimizin ne kadar zarar gördüğünü anlamıyor musunuz hala?bunu idrak etmekte zorluk çekiyorsunuz.
bir toplumun islami hassasiyetleri böyle böyle irili ufaklı meselelerle yozlasiyor. hem de toplumun bütün kesiminin gözünde gerçek bir kahraman, gerçek bir şehid olan bu cengaverden bahsederken yaşıyoruz bunu.
bunun adı o kahramanı ölümsüzlestirmek demek değildir bunu anlamanız lazım. o ki Allah katında zaten diridir ayetle sabit olarak.
biz bu sehidimizi sadece heykelle yad edip hatirlayacaksak,daha hala başladığımız yerdeyiz demektir. hala islam toplumunda böyle konuları tartışıyor olmak en hafif tabirle gülünç bir durumdur.
isitip isitip hep ayni pilavi yemekten bikmadik mi yahu?
devamını gör...
heykel gördüğünde put zanneden 500lü yılların ortadoğusu kaçkınlarını rahatsız eden gelişme olmuş.

arkadaş bir kahramının heykeli dikildi diye yozlaşacak kadar zayıf karakterli imanın varsa geçmiş olsun zaten. 1500 yıl geçmiş hidayetin dünyaya erişmesinin ardından hala heykel görünce tapınılacak bir şey olarak gören tipler var. vah ki ne vah.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar