çok yönlü bir sanatçı. biz onun şair yanını biliyoruz. paris'te resim çalışmaları olmuştur. resimlerinde folklor sanatını ele almıştır. zengin öğeler içeren halı, kilim, çini, yazma hat sanatını kaynak olarak seçmiş ve çizgi, renk biçimleriyle batı-doğu bileşimi sentezi oluşturmuştur.
devamını gör...
büyük sanatçı olup olmadığı konusunda kafamda şüpheler olsa da ne resim ne de şiir sanatına dair bunu ölçecek bir birikime sahip olmadığımdan susmayı tercih ediyorum.bedri rahmi hakkında şüphe götürmeyen şey ise onun gerçek bir sanatçı hayatı yaşamış olması.yani eğer bir dehası varsa bunu sanatından çok yaşamına yansıtmış.ismet özel'in, oscar wilde için yaptığı ultra sanatçı hayatı yaşama durumundan kaynaklanan belli belirsiz bir özensizlik hali.bedri rahmi,aşkları,karısıyla ilişkisi,dostları,hayran kitlesi ve büyük kalbi ile gerçek bir sanatçı hayatı yaşadı ve öldü.amerikalı olsaydı şimdiye kadar hakkında en az dört beş film yapılırdı ama maalesef bizde henüz bu konuya eğilen yok.
devamını gör...


en azından üç dil bileceksin
en azından üç dilde
ana avrat dümdüz gideceksin
en azından üç dil bileceksin
en azından üç dilde düşünüp rüya göreceksin
en azından üç dil
birisi ana dilin
elin ayağın kadar senin
ana sütü gibi tatlı
ana sütü gibi bedava
nenniler, masallar, küfürler de caba
ötekiler yedi kat yabancı
her kelime arslan ağzında
her kelimeyi bir bir dişinle tırnağınla
kök sökercesine söküp çıkartacaksın
her kelimede bir tuğla boyu yükselecek
her kelimede bir kat daha artacaksın

en azından üç dil bileceksin
en azından üç dilde
canımın içi demesini
kırmızı gülün alı var demesini
atın ölümü arapadan olsun demesini
keçiyi yardan uçuran bir tutam ottur demesini
insanın insanı sömürmesi
rezilliğin dik âlâsı demesini
ne demesi be
gümbür gümbür gümbürdemesini becereceksin

en azından üç dil bileceksin
en azından üç dilde
ana avrat dümdüz gideceksin
en azından üç dil
çünkü sen ne tarih ne coğrafya
ne şu ne busun
oğlum mernuş
sen otobüsü kaçırmış bir milletin çocuğusun

bedri rahmi eyüpoğlu
devamını gör...
sitem

önde zeytin ağaçları arkasında yar
sene 1946
mevsim
sonbahar
önde zeytin ağaçları neyleyim neyleyim
dalları neyleyim
yar yoluna dökülmedik dilleri neyleyim
yar yar... seni karasaplı bıçak gibi sineme sapladılar
değirmen misali döner başım
sevda değil bu bir hışım
gel gör beni darmadağın
tel tel çözülüp kalmışım
yar yar... canımın çekirdeğinde diken
gözümün bebeğinde sitem var

bedri rahmi eyüboğlu
devamını gör...
türk şiirinin bulvar gazetesidir. marksistlere genel olarak sempati beslememe rağmen bu adam tam anlamıyla mal olduğundan sempatimi kazanamamıştır. mustafa kemal'e, masasında güzelleme düzen düzmece şairdir.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.