boyaci cocuk

hakkaniyetli yazardır. vicdan sahibidir, hürdür, taassup zincirleriyle prangalamamıştır göğsünü.

gecikmiş bir hoşgeldin diyelim.
devamını gör...
ne hoş bir mahlas. naif. aklıma türlü boyacı çocuklar geliyor.

mesela birisi aynen şöyle. 'boyayalım abi' diye bağırıyor. yüzünün karasında gizlenemeyen tek şeyle, gözleriyle. 'boyayalım abi', çevresinin ona biçtiği klişe.

sonra bir başkası var ki, babasının yanında ev boyamalarına yardım ediyor. ilkine nazaran biraz daha şanslı belki. hiç değilse yüzüne sürülen boyalar kara değil.

bir başkasınınsa pastel boyaları var, şansını bilemem bu çocuğun hayatını bilmeden. ama 'bir çiçek çiz, kırmızı bir çiçek ve yeşil saplı!' diyen bir öğretmeni yoksa, hayalleri olacaktır belki kimbilir.

hoşgelmiş. hayalleri olasıca yazar.
devamını gör...
sözlüğün boynuna diyarbakır surlarının kokusunu sürmüştür, ser çawa ...
devamını gör...
sözlükte kendisine attığım özel mesajı alenen deşifre edip, utanmadan bunun adına "inatlaşma" diyerek kendi yaptığını örtbas etmek isteyen yazar. üzgünmüş, öyle diyor, ama ben üzgün değilim.
devamını gör...
deşifre edildiği söylenen özel mesaj aynen şu şekildedir.'boyacı velet benim başlıklarımdan uzak dur!' öncesine ait hiç bir diyaloğumuz yoktur söz konusu mesaj sahibiyle. ben de şu cevabı verdim mesaj sahibine 'hayırdır sorun ne? bu efendi arkadaşımız da bana cevap vermedi. bende bana kullandığı 'boyacı velet, başlıklarımdan uzak dur' hitabını başlık yaparak şu entry girdim.#109769">#109769
burada kimsenin özelini ifşa etmişliğim yok sadece efendi olarak kendisini tanıtan efendi arkadaşın, özelde pekte efendi olmadığı ifşa olmuş. sanırım rahatsızlığı bundan.
kaldı ki ben tümüyle haklı olduğum bir mevzuda bile yine üstelemezken, efendicanın hala daha rahat durmamış olmasını anlamış değilim.

tanım: bu hadiseleri yaşamış yazar.
devamını gör...
türkiye de justin bieber denen veledi tanıyanların oranı yüzde 10-15 civarıdır sanırım. yüzde 85-90 nın içinde olmanın marjinallik olmadığını düşünen yazar.
devamını gör...
kürt olmayı, ermeni olmayı, rum olmayı, türk olmayı ya da başka bir ırktan olmayı aynı gören bir kürt yazar.

islamlığını ve insanlığını, ırkının gölgesinde bırakmamak için, kürt meselesinde ırkçı bir dil yerine islami ve insani bir dil kullanmayı doğru görendir. Allah azze ve celle musa a.s mı firavun'a gönderirken, harun a.s mı da yanına almasını emredip firavun'a en güzel dil ile tebliğde bulunmalarını emretmesini, insanlarla olan diyaloğunda ölçü kabul etmiştir. yazara göre hiç kimse firavun'dan daha aşağı değildir ve o yüzden de hiç kimseden firavun'a tanınan o hak esirgenmemelidir. insanların sinir uçlarına dokunup, kabul etmeleri mümkün bir fikre karşı şephe almalarını sağlamak yerine, insanların hassasiyetlerini anlamaya çalışıp kabul etmeleri olanaksız olan bir fikre karşı bile ön yargılarını kırmak mümkündür.

bu arada şunu da ilave etmekte yarar görüyorum. otoban faresi'nin dostluğunu filli boya ceoluğuna tercih eden yazardır.
devamını gör...
hz. peygamberin kendisini tanımlarken türk olarak tanımladığına dair hiç bir rivayet duymadım. ha keza arap müslümanların da kendilerini öyle tanımladığını duymadım. ama birileri kalkıp ismet özel'in saçmalamasını kaynak göstererek 'kafirle mücadele etmeyi göze alan kişi türktür' derse, ben de kocaman bir çüş demek zorundayım. Allah dil ve ırk farklılığımızı birbirimizi tanımamız için araç olarak ifade etmiş. kimse kusura bakmasın ben de Allah'ın kabul etmemizi istediği şekilde kabul edeceğim.

yine islamlığımı ifade etmek için de kullanacağım isimde ancak müslüman ismi olur. çünkü Allah hacc 78 de şöyle buyuruyor.

''allah uğrunda, hakkını vererek cihad edin. o, sizi seçti; din hususunda üzerinize hiçbir zorluk yüklemedi; babanız ibrahim’in dininde (de böyleydi). peygamberin size şahit olması, sizin de insanlara şahit olmanız için, o, gerek daha önce (gelmiş kitaplarda), gerekse bunda (kur’an’da) size "müslümanlar" adını verdi. öyle ise namazı kılın; zekâtı verin ve Allah’a sımsıkı sarılın. o, sizin mevlânızdır. ne güzel mevlâdır, ne güzel yardımcıdır!''

görüldüğü gibi Allah bize türk değil müslüman ismini veriyor. şimdi Allah'ın ayetleri ortadayken resulünün hayatı ortadayken kalkıp ismet özel'in türklük tanımı üzerinden kendimi ifade etmem saçmalıktır. bu sadece benim sorunum değil müslüman türklerin de sorunudur.

idda sahipleri hazreti peygamberin kendisini türk olarak tanımladığı tek bir ifadesini ortaya koysunlar, en fazla türküm diyen kişi ben olmasam namerdim. ama hepimiz hazreti peygamberin kendisini arap olarak tanımladığını biliyoruz. şimdi kalkıp arap mı olalım.

evet evet dandelion'a cevap verdiğim için utanıyorum.
devamını gör...
safkan arap ati'nin degerinden bihaber yazar. halbukim 6'li ganyan oynayaydi bilirdi.

tanim: kendisini sever sayariz, dusuncelerine deger veririz ki insan olmanin da geregi bu degil midir ki zaten? irade, irfan ve dusunebilme yetisi... bu yeti olmadiginda, siginacak baska dallar arayanlara benzemez o, bak benim yetim yok ama dna'm var baaaaaak diyenlere de benzemez o. safkan akli vardir, gerisi de teferruattir.
devamını gör...
kıymetli ve aziz kürt kardeşimdir.

çakma 10 türkü cebinden çıkardığı görülmüştür.
devamını gör...
(#161990) bu nasıl bir tehdittir yahu.mübarek korku filmlerindeki gibi sanki o verdiği süre boyunca teker teker cinayet işlemeye başlayacak.* korktum ben bak girdim tanım*
devamını gör...
mahlasını görür görmez uzun kısa fark etmeden bütün tanımlarını okuduğum ve mutlaka +, * - verdiğim yazar..

devamını gör...
175000 ninci tanımı girmiş, hem de en kral tanımıyla.
(bkz: #175000) bundan sonra bu dilde konuşacakmış duyduğum kadarıyla.
devamını gör...
anlamasam da paylaştığı şarkıları dinlediğim yazar. üstelik bir kürt olup kürtçe bilmememe rağmen.
giderse üzülürüm, bugüne kadar da tek muhabbetim olmamıştır; ama bu şekilde gitmesine üzülürüm.
devamını gör...
tanıdığım en iyi insanlardan biri.
tanımlarla tanımlanamayacak kadar düşünceli ve iyi niyetli.*
*
devamını gör...
(#247552)
çatır çatır defalarca artılamak istediğim tanımı yazmış yazar. Allah razı olsun.
devamını gör...
kimleri görüyoruz, hoş gelmiş yeniden...*
devamını gör...
(bkz: kürt) başlığına yazılanları copy-paste türk başlığına geçirmiş yazar. güzel fikir de, üşenmedin mi*.
devamını gör...
iyi biri mi kötü biri mi bilmiyorum. kimsenin günahını alıp öbür tarafta durduk yere extra bela çıkarmayalım. ama kürt milliyetçisi izlenimi bırakıyor ben de. hani türk olsaydı mhpye oy verirdi gibi. sadece kendi gördüğüm tabi bu. eksi vermeyin diye demiyorum. umrumda olmaz.sadece farklı yerlere çekilmesin.
devamını gör...
sözlükte kürt milliyetçisi diye tanımlayacağım en son insanlardan. görebildiğim kadarıyla müslümandır ve türk müslümanların özeleştiri yapmasını istemektedir. kürtlerin de özeleştiri yapması gerektiği bir durumda bunu hiç çekinmeden yapacak biri izlenimi oluşturdu bende.
devamını gör...
türk başlığına türkleri kötüleyecek bir şey yazmamış. yaptığı sadece kürt başlığına yazılanları kopyalayıp türk başlığına yapıştırmaktan ibaret. bundan da az buçuk akıl ve merhamet sahibi insanların empati kurmasını sağlamaktı amacı. ki akıl ve merhamet sahibi insanlar zaten bunu çoktan yapmışlar, kalanlar kafalarına göre takılabilirler.

birde türk olsaydı mhp ye oy vermezdi, tıpkı şu anda kürt olduğu halde bdp ye oy vermediği gibi. hatta çoğu kez bdp yi mhp den daha itici bile buluyor. kaldı ki kendisini müslüman olmaktan başka hiç bir parti, cemaat, hizip ya da izimle özdeşleştirmekten şiddetle kaçınır. iyi işler yaptığına inandığı kimseyi iyi işleri yapmaya devam ettiği sürece destekler, kötü bir iş yaptığını gördüğünde de altında derin hikmetler aramaz, direk eleştirisini yapar.

devamını gör...
takdir edilesi kişilik.. türk başlığına yazdıklarıyla nasıl ülkücü milliyetçiliği arasında bir paralellik görüldü hayret doğrusu.. ironi olduğu 25cm'den çok da rahat görülüyordu ekrana fazla yaklaşmak gerekmiyordu..

türk olduğu için türk milliyetçisi, alman olduğu için alman milliyetçisi, fransız olduğu için fransız milliyetçisi olanlara nispet kürt olduğu halde kürt milliyetçisi olmamasıyla daha da bir değerlenen sözlüğün güzel yazarı..
devamını gör...
girilerini okuyacak, kendisini tanıyacak kadar geçmişim olmadı sözlükte malum fakat gelen eleştirilere verdiği cevaptaki olgunluk, samimiyet takdire değer doğrusu. takip etmeye karar verdim.
devamını gör...
zırhımı çıkarıp yalınayak karşısına geçip soruyorum:

söyle bakalım, hangi kuran ayetininin manasını çarpıtmışım?

not: söz konusu itham #330557 nolu tanımda girilmiş ve o günlerde karşılıklı tanımlar karşılaştırıldığında şahsıma yönelik yazıldığı çıkarımı yapılmıştır.
devamını gör...
#330557">#330557 bu tanımında şunları söylemiş;

--- alıntı ---

adam hocam yanlışım varsa düzeltin diyerek şöyle devam etmiş;

çocuğu olmayan hazreti davut, Allah'a yakarmış, yarabbi bana bir kız evlat ver, sonra onu sana kurban edeyim.

duası kabul olunmuş, Allah bir kız çocuk vermiş, adını ayşe koymuş, çocuğun yaşı kurbanlık çağa gelince hazreti davut kızı yatırmış, tam kurban edecekken, gökten azrail çıkagelmiş; 'al bu keçiyi, kızı bırak keçiyi kurban et' demiş.

adamın anlattıklarını dinleyen de dayanamamış ve sözü yarıda kestirerek;

yahu demiş hangi birini düzelteyim, hangisinden başlayayım ki? bir kere hazreti davut değil, hazreti ibrahim, kız değil erkek, adı ayşe değil ismail, gökten inen azrail değil cebrail, getirdiği de keçi değil koyun.

ihtimal o ki; mahlas altına koşan yazar benzer bir durumla karşılaşmış ve kırk başlık açarak ancak düzelteceği hatayı, düzeltmeye uğraşmak yerine hata sahibine burada hatalısın demeyi uygun görmüştür.

bir de mahlas altı tanımlarda övüldüğünden şikayet edeni de görememiş olmak ayrıca üzücü bir durum. iyi ve doğru yazdığında, söz konusu yazıya atıfta bulunarak takdir edilmekten rahatsız olunmayıp, hatalı olduğu düşünülen bir yazısında da hatalı yazıya atıfta bulunularak eleştirilmekten bu kadar rahatsız olmak, ve ortalığı velveleye vermek ayrıca garip.

--- alıntı ---

yukarıda ki tanımda görüldüğü gibi her hangi birininkuran'ın ayetlerini çarpıttığı yönünde bir ithamı yoktur. sadece vuku bulmamış bir hikayeyi temsil olarak kullanıp, kısmende karikatürize ederek bir tespitte bulunulmaya çalışılmış.kaldı ki ilgili başlıkta boyaci cocuk'u hedef alan pek çok tanım girdi amarok. ve o başlıktaki tanımlar okunursa girdiğim tanımım o tanımların yanında çok masum da kalır. ona rağmen polemiğe girmemek ve bu tartışmayı uzatmamak adına hiç bir şey yazmadım. ama şimdi anlıyorum ki; iki ay önce girmiş olduğum entry yazarda çok ciddi yara yapmış ve yaklaşık iki ay sonra o tanımı gündeme getirerek kendisini ayet çarpıtmak ile itham ettiğimi söylemekte.

şimdi ben de kalkıp sen bana iftira atıyorsun ben sana ayetleri çarpıtıyorsun demedim dersem o bana ne diyecek merak ediyorum.

devamını gör...
amarok da der ki;

o zamanlar moddum ve moderatörlük bu tartışmaya girmemi engelliyordu. neyse, yalınayakım artık dedim ya...

isim kullanmadın diye kaçış yolu arama, o tarihlerde benim başlığıma yazdığın bir tanımdan ötürü o tanımın bulunduğu başlık açıldı ve de sen o başlığa gelip bu lafları sarf edip kesip attın.

her şey ortada, ya ben man kafayım ya da sen iftira attın. söz konusu tanımdan sonra bu düşüncelerimi o tanımın ardından paylaş mıştım, neden o zaman bunları söylemedin de, şimdi mahlas altına gelince söylüyorsun?

özür bekliyorum, en azından yanlış anlaşıldığım için özür diliyorum de. konunun hassasiyeti kuran ayetleri olduğundandır, yoksa başlığıma gel hoşt köpek de istersen, bu kadar üstelemem.

hem mevzu rte başlığına ebu hanefi üzerinden kişisel yaklaşımda bulunmam üzerine çıkardın. senin kesip attığın mevzu şu, ne dersen de, baştan yanlışsın, neyi düzelteyim. hadi hatıramda yanlış varsa düzelt.
devamını gör...
ayet çarpıtmıştır ve ya bunu ifade eden cümlesini hala merak etmektedir. özür dilemesini gerektirecek bir ifadeyi kullanmamıştır, bunu gerektirecek ifade ve davranışlarda bulunduğu zamanlarda özür talebi olmadan özür dileyebilecek biridir.
devamını gör...
tanırım iyi çocuktur. her tanımını özenle yazar. bu yönüyle takdiri hakeder her zaman.
devamını gör...
(bkz: adana parazit yapma çık aradan)


yemin et de şurda amarok'u kastetmedin:

--- alıntı ---

ihtimal o ki; mahlas altına koşan yazar benzer bir durumla karşılaşmış ve kırk başlık açarak ancak düzelteceği hatayı, düzeltmeye uğraşmak yerine hata sahibine burada hatalısın demeyi uygun görmüştür.

bir de mahlas altı tanımlarda övüldüğünden şikayet edeni de görememiş olmak ayrıca üzücü bir durum. iyi ve doğru yazdığında, söz konusu yazıya atıfta bulunarak takdir edilmekten rahatsız olunmayıp, hatalı olduğu düşünülen bir yazısında da hatalı yazıya atıfta bulunularak eleştirilmekten bu kadar rahatsız olmak, ve ortalığı velveleye vermek ayrıca garip.

--- alıntı ---


devamını gör...
şurdaki hususta yemin edip amarok'u kastetmedim demesini Allah adına bekliyorum:

--- alıntı ---

ihtimal o ki; mahlas altına koşan yazar benzer bir durumla karşılaşmış ve kırk başlık açarak ancak düzelteceği hatayı, düzeltmeye uğraşmak yerine hata sahibine burada hatalısın demeyi uygun görmüştür.

bir de mahlas altı tanımlarda övüldüğünden şikayet edeni de görememiş olmak ayrıca üzücü bir durum. iyi ve doğru yazdığında, söz konusu yazıya atıfta bulunarak takdir edilmekten rahatsız olunmayıp, hatalı olduğu düşünülen bir yazısında da hatalı yazıya atıfta bulunularak eleştirilmekten bu kadar rahatsız olmak, ve ortalığı velveleye vermek ayrıca garip.

--- alıntı ---
devamını gör...
#330557">#330557 bu tanım noktasına virgülüne kadar amarok kasdedilerek yazılmıştır, zaten yazar bunu inkar etmemektedir. ancak bu tanımda ayet çarpıtma mealinde kurulmuş bir cümle yoktur.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.