direksiyon sınavı

1 /
Arkamdan yalpalayarak tam gaz gelen ve yüksek ihtimalle sürücüsü sarhoş olan araba yüzünden sağa çektiğim için kaybettiğim sınav. İkincisini ise ar sokakta karşıdan gelen kamyonun üstüne arabayı sürmediğim yavaşlayıp yol verdiğim için kaybettiğim sınav. Üçüncüsü benim kabahatim, parl dubalarını görmedim, üsüne çıktım. Dördüncüsünde direksiyon hocam komisyonu lafa tuttu, kazandım. Kısaca: yalnız komisyonun o anki ruh durumu sonucu belirler.
Tamamiyle komisyonla alakalı olduğuna çok kez şahit olduğum sınav.
Neredeyse kaza yapıp geçen de gördü bu gözler veya her şeyi mükemmel yapıp en son sağa park sinyalini unuttuğu için bırakılanı da duydu.

Parkur da önemli. Bazı l parklar adeta kalmak için yapılmış gibi.

Tabi her şeyin başı stres/heyecan düzeyi. Sakız çiğneyin öncesinde baya işe yarıyor. *

komisyondakiler de sadece insan ve emin olun direksiyona geçseler birçoğu kalır. O havalarına bakmayın, hele o komik artistliklerine kanmayın sakın. Tabi İyi olanlar müstesna. Bazıları da gergin sınav ortamını arkadaş havasına çeviriyor Ki olması gereken zaten de bu.
yazılı sınavdan daha heyecanlı geçen, ehliyete beş kala sınavı. motor, ilk yardım, trafik bir ömür sürer; direksiyon bir dakika. latife bir yana, her şeyi çok iyi bilmeye rağmen heyecana yenik düşünce işler ters gidebilir fakat bu mazeret olarak kabul edilemez. çünkü sınavda heyecanlanıp da kontrolü kaybeden, trafikte iken neler yapar. reklam arası; 96 almıştım.
söylenenler gibi çok kolay falan değildir. işin teorik kısmıyla birlikte pratik kısmını kafanıza oturtsanız bile heyecan ve panik durumunun çok önemli olduğu bir sınavdır. bugün ilk sınavımda geçtim, ani dalgınlıklarım olsa da hata yapmadan tamamladım. sınavdan kalan arkadaşlar yapmanız gereken tek şey sakin olmak. benim için en iyi işleyen yöntem, adım adım yaptığım şeyleri kafamda tekrar ediyordum sözlü olarak ve hiçbir şeyi yapmayı unutmadım. bu sınav ehliyet sahibi olmak için yapılır ama araba kullanmayı öğrenmek, trafiği okumak hepsi zamanla olacak şeyler. ilk kez veya tekrardan girecek arkadaşlar eğer pratik kısmını kafanızda oturttuysanız sadece sakin kalmanız gerekiyor, canınızı sıkacak veya stres yapacak bir durum yok (*)
Parktan sonra sınavın devam ettiğini unutmayın. Başlangıç noktası aynı zamanda bitiş noktası olabiliyor. El frenini yukarı çekin... araç kayarsa güme gidersiniz.