duygusal özgürleşme tekniği

1 /
gary craig tarafından bulunan eft -emotional freedom techniques- yani türkçesi ile duygusal özgürleşme tekniği; bilincinde olduğumuz fobilerin, ruhsal bunalımların, öfke nöbetlerinin, takıntıların, suçluluk hissi ve vicdan azabının ya da ne bileyim kaygı ve anksiyetenin iyileştirilmesinde affetme, kilo verme yani aklınıza gelen ve hayatınızı zorlaştıran her şeyde kullanılabilen etkili bir yöntemdir.
gerçekten etkili bir yöntemdir.
en güzel tarafı kişinin rahatlıkla kendi kendine uygulayabiliyor olması.

eft bir nevi iğnesiz akupunkturdur.
vücutta belli noktalar var, düzeltmek istediğiniz soruna konsantre olarak bu noktalara küçük vuruşlar yapıyorsunuz.
bu vuruşları yaparken tabi ki sorunla ilgili şeyleri düşünerek kendinizi olumlu olana yüksek sesle yönlendirdiğiniz cümleleri söylüyorsunuz.

benim çocukluğumdan beri yönetmekte ciddi zorluklar yaşadığım hayatımı çok zorlaştıran bir böcek fobim var. -hala bazı türlere karşı devam ediyor-
bunun yanı sıra ileri seviye bir araknofobim var. yani örümcek korkum. adını kesinlikle hiçbir şekilde söyleyemez, yazamaz, biri yanımda söylese direk kaşınmaya başlardım. bir gün 5. sınıfta Fen bilgisi dersinde kitapta bir örümcek resmini gördüğümde çığlık çığlığa hıçkırarak ağlamaya ve kaşınmaya başladım. babam gelip beni güvenli kollarına alana kadar ağlama krizimi yönetemedik. bunun için gitmediğim psikolog kalmadı. babam asla inanmaz ama beni hacı hocaya bile götürmüştü adamcağız. çünkü çözemiyorduk ve ben ciddi krizlere maruz kalıyordum.
bu krizlerim yıllarca devam etti ve hayatımı değiştiren lisedeki rehberlik hocam oldu.
yine lisede biyoloji dersinde arkadaşlarımın eşşek şakasına maruz kaldım ve gerçekten ölüyordum. sonu hastanede bitti. okula geri döndüğümde beni rehberliğe yolladılar.
iyi ki yolladılar.
anlattım tüm sorunu inanılmaz da tatlı bir kadındı ve bana eftyi öğretti. ilk başta bunu beraber epey yaptık. ama önce sadece örümcek korkum için.
sonra uzun zaman kendi kendime bunu yaptım hem örümcek hem diğer bir çok böcek fobim ve ruhsal buhranlarım için. ve görüldüğü üzere artık örümceklerle ilgili sorunum yok. harry potterda aragogu bile izleyebiliyorum. tabi ki pür dikkat değil ama izleyebiliyorum. bu çok ileri düzey bi ilerleme benim için.
diğer böcek fobilerimin de çoğunu bu yöntemle çözdüm. mesela artık yol kenarındaki çimenlikte bi solucan gördüğümde kamyon mu geliyormuş, otobüs mü çarpacakmış diye umursamadan ana caddeye kendimi savurmuyorum. zıplayıp geçiyorum.
çözemediğim sadece 1 tür kaldı.
onun ile ilgili cümleleri söyleyebilmem için ciddi bir koça ihtiyacım var. çünkü adını anamıyorum.
ter ve kaşınma basıyor. astımım olduğu için de ciddi şekilde tıkanıyorum.

bunları yazmamın sebebi gerçekten işe yaradığını göstermek.
bi kaç örnek video koyacağım, umarım denersiniz ve sorunlarınıza deva bulursunuz.

git