osmanlı kadını vs cumhuriyet kızı

1 /
Osmanlıdan sonra kadını proveke eden laikçi-tek dünyalı-pozitivist-elitist- ittihatçı bozuntusu bu mukallid düzenbazlar onu kadınlık orjininden saptırarak erkeksileştirmişlerdir. sosyal hayatta erkeğin rollerine şuursuzca soyunan bu maskulen kadınlar böylece erkekleri kadınsılaştırmaktadırlar. çocuk yerine kedi-köpek veya kariyeri seçen, yaşlanınca kozmetik sanayinin "pandemik" bir hastası olan, tüketmek, durmadan tüketmek, ölesiye biteviye tüketmek hırsıyla debelenen, pembe dizilerin, plajların, zenginlik kültürünün, batı taklitçiliğinin, kendini seyirlik bir nesneye dönüştürmenin, soyunmayı "özgürlük" sanan majik bir zihin yapısının, kamusal ortalamalığın ürettiği bir sınır içinde her günkü bohemliğinin, populerliğinin, sahtekarlığının tetiklediği bir ara türdür "cumhuriyet kadınları".
osmanlı kadını ile cumhuriyet kızı birbirine versus ilişkisi ile bağlanamayacak iki kadındır. neden biliyor musunuz? çünkü ikisi de aynı kadındır. 30 ekim sabahında bütün osmanlı kadınlarının öldüğünü ve yeni doğan kız çocuklarıyla yeni bir medeniyet inşa edildiğini zannedenler mi var aramızda??

tipik özelliklerini kastediyoruz diyorsanız, orada da kadına değil, kültüre bakmak daha doğru olur kanaatindeyim.
osmanlı'dan ve cumhuriyet döneminden dünya görüşünüzüne paralel örnekleri cımbızla seçerek kendinizi onaylama ya da dayatma hastalığınızdan tiksiniyorum. yahu cumhuriyet kadını, kızının atası, anası iskandinav ülkerinden ithal midir ki? (ki öyle olsa n'olur,insansa) bu gereksiz, yararsız karşılaştırmanın odağını anlayabiliyoruz ki o odak yönetim şekline gönderme yapmakta. salt yönetim şekliyle ya da en büyük etken buymuş gibi nasıl algılar ve açıklayabiliriz bunu? bu en çok ve gerçekten bu yüzyılda olmakla ve sanayi devriminden sonra toplumlardaki yıkıcı evrilmeyle ilgili değil midir ki?bu dini, milleti, geleneği, öğretiyi, insanı, değerlerin tümünü nesneleştiren şeytanın ta kendisi olan kapitalizmle ilgili değil midir ki?

Antropolog musunuz, sosyolog musunuz, o çağda ve bu çağda da var olmuş ruhlar mısınız, sizler reenkarne oluyorsunuz da biz mi bilmiyoruz, her gün osmanlı arşivlerine mi girip çıkıyorusunuz? Kaldı ki gerçekten bunlarsanız ve bunları yapabiliyorsanız dahi neden bu kusmuğu bol tartışmaları, kakafoni yaratacak yararsız yazarların kaleminden çıkan yararsız, maaş karşılığı attırılmış 2 satır cümleleri buraya taşırsınız ki? cumhuriyet kadınını doğuran osmanlı kadını senin ninen ya da büyük ninen olur tanırız,biliriz ikisini,üçünü de kendi anamızmış gibi ama sen kimsin,kimin,neyin kızı-oğlusun? hiçliğini mi inkardasın yoksa bizim gibi? varlığını mı kabuldesin yoksa bizim gibi?
osmanlı kadını ile cumhuriyet kızı denildiğinde, iki insan değil, siyasal yapılaşmanın oluşturduğu iki yaşam biçiminin oluşturduğu kadın "role model"leri karşılaştırılır. role modele ne kadar ulaşılabildiği de ortalama profil üzerinden eleştirilir. "osmanlı'da osmanlı terbiyesiyle yetişmiş kadın oranı yüzbinlerde 1" argümanı ise tamamiyle dayanaksız, gözünü kapattığında bütün evreni karanlık oldu zannetmek naifliğinde, "ama zihinlerde öyle canlanıyor" tezi de kezâ öyle.




göz göre göre yanlış bilgi verip, sonra ayar yiyince tanım silerek, hatta "dur bu herif bu başlığa ne yazdıysa basayım hepsine eksiyi sıradan" mantığıyla reaksiyon vermek ise, öfkeyi -belki- bastırsa da karşı tarafta buruk bir gülümsemeyle karşılanır. kendinizi küçültmeyin. hayvan ara'dan ismimi yazarak bütün tanımlarıma ulaşıp tek tek eksileyebilirsiniz. kolay gelsin.
nedense zihinlerde hep üsküdar kaldırımlarındaki osmanlı kadın profili canlanmaktadır. bu durum osmanlı topraklarındaki milyonca kadından sadece yüzbinlerde birini temsil eder.
hak arzedilmez kazanılır. Dünya üzerinde ilk seçme hakkına kavuşan sınıf, canlarını devlet için tehlikeye atmaları hasebiyle, askerler olmuştur daha sonra soylular vb. diye gider. Türk kadını kurtuluş savaşı boyunca mermi taşımış, yara sarmış, erzak hazırlamış, şehit vermiş. yani o, o hakkı devlet istese de istemese de çoktan hakketmiştir. Eğer cumhuriyet kızının değeri sahibi olduğu haklardan geliyorsa ona o hakkı kazandıran osmanlı kadınına bin kere şükretmesi gerekir.

ekleme: hiçbir şahsı hedef almamaktadır, fikir üzerine eleştiridir.