true detective

"yaaani. hani fena bir dizi değil hani. bayağı overrated. ama milleti görsen 2-3 referans sayesinde hayatın anlamını çözmüşler sanarsın, o yüzden overrated, yoksa gideri var." dediğim hbo polisiye dizisi. peşpeşe 4-5 bölüm izleyince an itibari ile bünyede hoş bir film etkisi bırakmıştır. dizide bol bol tanıdık surat görmek de mümkün.
devamını gör...
başrollerinde matthew mcconaughey ve woody harrelson ın oynadığı bu senenin en dikkat çekici polisiye dizilerinden birisi. nic pizzolattoher in eseri olan dizinin her bölümü 1 er saatlik film tadında sürüyor. ikilinin kimyası cidden çok iyi tutmuş. ki ilk defa bir dizide rol alıyorlar yanlış bilmiyorsam. romantik komedilerden sonra matthew mcconaughey i böyle farklı bir rolde izlemek garip ve keyif verici. adam zaten son zamanlarda oyunculuğuyla fazlasıyla kendisinden söz ettiriyor. bu dizi de de döktürmüş resmen. diziye gelirsek başlarda sanki biraz durağan gibi başlasa da, daha sonra fazlasıyla açılıyor. özellikle son bir kaç bölüm heyecanla izliyorsunuz. şimdilik 1. sezon tamamlandı. 2. ne zaman başlar belli değil. ama sabırsızlıkla bekleyeceğim...bu arada dizinin sloganı "insan en zalim hayvandır!"....

imdb puanı: 9.4

konu şöyle:

--- alıntı ---

17 yıl önce işlenen cinayetlerin ardından yakalanamayan bir seri katilin davasını günümüzde, louisiana eyaleti polisi kriminal soruşturma bölümünden iki polis dedektifi tekrar açarlar. dizinin ilk sezonu 8 bölümden oluşacak ve eğer dizi devam kararı alırsa her sezon farklı konular ve karakterleri işlemeye devam edecek.

--- alıntı ---

fragman:

http://urlji.com/ue6o00
devamını gör...
sadece rust cohle karakteri için bile izlenebilecek dizidir. bu karakteri 2. sezonda göremeyecek olmak üzücü tabi.
devamını gör...
rust cohle karakteri için izlediğim dizi.ama sarmadı beni pek,dizi illaki güzeldir ama bende bir sherlock etkisi yaratmadı.aga çok yavaş ilerliyor dizi ya.
devamını gör...
şahane bir soundtracka sahip hbo yapımı dizi... dizi zamanla içine çekiyor izleyeni... ilk bölümü zor bela bitirmeme rağmen dizi gittikçe ilgi çekici hale geliyor.
devamını gör...
gerçekten çok sağlam oyunculuğa sahip dizi.tek kötü yanı çok yavaş ilerliyor ki ben sabredemem.
devamını gör...
nasipse grimmden sonra hannibal in 2.sezonu bitirip başlayacağım dizi.
devamını gör...
güzel senaryo güzel oyunculuklar. ama bir hannibal değildir benim nazarımda.
devamını gör...
"zaman düz bir çemberdir."
(bkz: true detective)

"zaman, korkunç daire; ilk ve son nokta nerede?"
(bkz: necip fazıl kısakürek)

daha önce chuck palahnuik ile ahmed yesevi'nin benzer cümlelerini okumuştum. şimdi de necip fazıl ile rush cohle'un hemfikir oldukları bir nokta var. gayet enteresan!
devamını gör...
matthew mcconaughey' in oyunculuğuyla kendini izlettiren konusu bakımından ağır fakat süper sahneleri olan son zamanların en iyi dizilerinden.
devamını gör...
üniversiteye yeni girmiş ergen bir kaybedenler kulübü üyesiyle 'eski ülkücü' bir karadenizlinin halet-i ruhiyesini konu alan 'film noir' tadındaki hbo yapımı.

polisiyeden ziyade polisiye soslu 'karanlık yapım'dır, odak her zaman karakterlere düşer. zaten bu sayede tek bir cinayeti birer saatlik 8 bölüme sündürebilmişler.

ayrıca ince göndermeleriyle de gönülleri kazanır. özellikle sürekli tekrarlanan bir 'star' teması var ki, anlayan beri gelsin.

--! spoiler !--

zamanın döngüselliğine dair şöyle hoş bir ayrıntı vardır. sezon sonunda marty yaralı rust'ı omuzlar ve yavaşça uzaklaşırlar.
sezon başında, ilk sahnede ise biri diğerinin omuzuna asılmış iki kişinin daha sonra cinayet mahali olduğunu öğreneceğimiz tarlayı ateşe verişini görürüz.

--! spoiler !--
devamını gör...
üniversiteye yeni girmiş ergen bir kaybedenler kulübü üyesiyle 'eski ülkücü' bir karadenizlinin halet-i ruhiyesini konu alan 'film noir' tadındaki hbo yapımı.

polisiyeden ziyade polisiye soslu 'karanlık yapım'dır, odak her zaman karakterlere düşer. zaten bu sayede tek bir cinayeti birer saatlik 8 bölüme sündürebilmişler.

ayrıca ince göndermeleriyle de gönülleri kazanır. özellikle sürekli tekrarlanan bir 'star' teması var ki, anlayan beri gelsin.

--! spoiler !--

zamanın döngüselliğine dair şöyle hoş bir ayrıntı vardır. sezon sonunda marty yaralı rust'ı omuzlar ve yavaşça uzaklaşırlar.
sezon başında, ilk sahnede ise biri diğerinin omuzuna asılmış iki kişinin daha sonra cinayet mahali olduğunu öğreneceğimiz tarlayı ateşe verişini görürüz.

--! spoiler !--
devamını gör...
üniversiteye yeni girmiş ergen bir kaybedenler kulübü üyesiyle 'eski ülkücü' bir karadenizlinin halet-i ruhiyesini konu alan 'film noir' tadındaki hbo yapımı.

polisiyeden ziyade polisiye soslu 'karanlık yapım'dır, odak her zaman karakterlere düşer. zaten bu sayede tek bir cinayeti birer saatlik 8 bölüme sündürebilmişler.

ayrıca ince göndermeleriyle de gönülleri kazanır. özellikle sürekli tekrarlanan bir 'star' teması var ki, anlayan beri gelsin.

--! spoiler !--

zamanın döngüselliğine dair şöyle hoş bir ayrıntı vardır. sezon sonunda marty yaralı rust'ı omuzlar ve yavaşça uzaklaşırlar.
sezon başında, ilk sahnede ise biri diğerinin omuzuna asılmış iki kişinin daha sonra cinayet mahali olduğunu öğreneceğimiz tarlayı ateşe verişini görürüz.

--! spoiler !--
devamını gör...
üniversiteye yeni girmiş ergen bir kaybedenler kulübü üyesiyle 'eski ülkücü' bir karadenizlinin halet-i ruhiyesini konu alan 'film noir' tadındaki hbo yapımı.

polisiyeden ziyade polisiye soslu 'karanlık yapım'dır, odak her zaman karakterlere düşer. zaten bu sayede tek bir cinayeti birer saatlik 8 bölüme sündürebilmişler.

ayrıca ince göndermeleriyle de gönülleri kazanır. özellikle sürekli tekrarlanan bir 'star' teması var ki, anlayan beri gelsin.

--! spoiler !--

zamanın döngüselliğine dair şöyle hoş bir ayrıntı vardır. sezon sonunda marty yaralı rust'ı omuzlar ve yavaşça uzaklaşırlar.
sezon başında, ilk sahnede ise biri diğerinin omuzuna asılmış iki kişinin daha sonra cinayet mahali olduğunu öğreneceğimiz tarlayı ateşe verişini görürüz.

--! spoiler !--
devamını gör...
üniversiteye yeni girmiş ergen bir kaybedenler kulübü üyesiyle 'eski ülkücü' bir konyalının halet-i ruhiyesini konu alan 'film noir' tadındaki hbo yapımı.

polisiyeden ziyade polisiye soslu 'karanlık yapım'dır, odak her zaman karakterlere düşer. zaten bu sayede tek bir cinayeti birer saatlik 8 bölüme sündürebilmişler.

ayrıca ince göndermeleriyle de gönülleri kazanır. özellikle sürekli tekrarlanan bir 'star' teması var ki, anlayan beri gelsin.

--! spoiler !--

zamanın döngüselliğine dair şöyle hoş bir ayrıntı vardır. sezon sonunda marty yaralı rust'ı omuzlar ve yavaşça uzaklaşırlar.
sezon başında, ilk sahnede ise biri diğerinin omuzuna asılmış iki kişinin daha sonra cinayet mahali olduğunu öğreneceğimiz tarlayı ateşe verişini görürüz.

--! spoiler !--
devamını gör...
çok övüyolla.ilk bölümünü izledim.sonra sıkıldım.

boşver true dedective'i gözüm yollarda aylardır hannibal'ı bekliyorum ben.
devamını gör...
--! spoiler !--

millet ergenliğinde twilight falan okur ben agatha christie okudum. ondan oluyor bunlar hep. hafiyelik yapmaktan izleyemiyorum. tamam okurken çok eğlenceliydi ergenliğimi kurtardı fakat beni ne hale getirmiş ya. hımmm çim biçiyo fazla düzgün çok alakasız bi yerde ortaya çıkıyo evet katil bu. hımmm dizi boyunca gördüğüm en beyaz gömleği giymiş, kesin yaralanacak. neyse pişman değilim. şikayet etmeyi seviyorum.
dizi çok çok güzeldi. bilmediğim bi nedenden matthew mcconaughey'i pek sevmem. ama dök-tüüüüür-müüüüüş. çok iyiydi.

--! spoiler !--

ve en sevdiklerimden biri;

--- alıntı ---

marty- eğer insanlar inançlı olmasaydı, neler yapardı düşünebiliyor musun?
rust- şuan ne yapıyorsak aynısını. sadece biraz daha açık.
marty- hadi lan oradan, ortalık kan gölüne dönerdi, ahlaksızlıktan geçilmezdi.
rust- eğer bir insanı doğru yolda tutan tek şey ilahi mükafatsa dostum, o kişi adinin tekidir.

--- alıntı ---
devamını gör...
işte gerçek ateist dedirten dizi.
--! spoiler !--

rust-bence insan bilinci evrimde trajik bir şekilde ilerledi.
çok fazla bilinçlendik. doğa kendinden bağımsız bir bakış açısı yarattı. bizler doğa kanunlarına göre var olmaması gereken yaratıklarız.
hepimiz bir yanılsama içindeyken duyusal deneyimler ve hislerin gelişimi sayesinde birey olduğumuzu sanan fakat aslında bir hiç olan şeyleriz.
bence türümüzün yapması gereken onurlu davranış programlamamızı reddedip üremeyi durdurmak ve hep birlikte soyumuzu tüketerek kardeşçe bu haksızlığa bir gecede son vermektir.
marty- o halde ne diye sabah yataktan kalkıyoruz ki?
rust- ben de kendime bunu soruyorum ama aslında bu sorunun cevabı intihar etme cesaretimin olmamasıdır.

--! spoiler !--

unutmadan son bölümde rust'ın isa'ya benzetilmesi ve bütün dizinin son repliğin "bana sorarsan ışık kazanıyor" olması hoş detaylar.

https://vimeo.com/96841515
devamını gör...
1. sezon 5. bölümde nietzsche'ye selam çakmış ve beni benden bir kere daha almış dizi.

şöyle ki; uyuşturucu pişirilen satanik mekanı basan ikili ledoux'u kelepçeler. o anda marthy içeriye girdiğinde ledoux cohle'a kara yıldız v.s bir şeylerden bahseder. o anda tüm seyirciye saçmaladığını düşündüren ledoux bombayı patlatır: "zaman düz bir çemberdir." buna karşılık cohle ise:"kapa çeneni nietszche" der.

itiraf edeyim rustin'in bu tepkisi bana ilk etapta bizim bazı denyoların "felsefe yapma la" tepkisine özdeş geldi. ancak daha sonra sevgili rustin cohle "zaman düz bir çemberdir. her şey yeniden aynen yaşanacak. o çocuklar yine o odada olacaklar." deyip aptala anlatır gibi anlatınca bendeniz eneeeeeee diye apışıp kaldım ve senaristlerin felsefe meraklılarına gönderdiği bu selamı öpüp başıma koydum. çünkü ledoux orada nietzsche'nin ewige wiederkunft yani sonsuz döngü kuramına atıf yapıyordu. nietzsche'ye göre tarih uzun süreç çerçevesinde sürekli kendini tekrarlayan bir çemberdir. her şey tekrar aynen yaşanır. ne daha iyi daha kötü... bilakis aynen. sonu olmayan bir olayın sonlu evren dizgesinde aynen yaşanması yani sürekli yinelenmesi bizi yaşamın sürekliliğine götürür. bu bilinirse yaşam açık ve net bir şekilde bilinmiş ve olurlanmış olur. böylece de yaşama dayanabilmek için aldatıcı gereksinimlere ihtiyaç duyan insanlarla yaşamdan yılmayanları ayırdetmek mümkün olur. nietzsche'ye göre ewige wiederkunft yani sonsuz döngü übermensch'in yani üst insanın zorunlu bir koşuludur.

yürü be rustin reyiz

edit: ayrıca yukarıda bazı arkadaşlarca ifade edildiği üzre n.f.k'nın dairesi ile nietzsche'nin dairesi alakasızdır. biri sonsuz döngüyü ifade ederken diğeri sonlu zaman içerisinde "günlerin insanlar arasında evrilip çevrildiğini" bazen hakkın bazen batılın yükselişe geçtiğini ama sonunda hep hakkın kazandığını(bazı geriden gelen yüz bin devir ilerde) ifade eden tasavvufi görüşe atıf yapar. hatta n.f.k'nın sonsuz daire dediği şeye lütfi filiz şöyle yaklaşır:

"gah-ı zulmet gah-ı envar bir bir ardın devreder
gah-ı lütüf gah-ı kahır ondan olur be yahu"
(devr-daire aynı kök)

yani sonsuz süreçte devreden düz çember ile kıyamette son bulacak bir süreçte, hakkın kudretine atfen sonsuz ihtimaller dairesi çok çok ayrı şeylerdir.

devamını gör...
2. sezon 1. bölümde tekrardan felsefe meraklılarına göz kırpmış ve adamın dibi şair allen ginsberg'e saygı duruşunda bulunmuştur.

sırf bu saygı duruşları için bile izlerim.
devamını gör...
ilk sezondaki keyfi henüz verememiş dizi. diyalog takip etmekten neyi niye söylediklerini anlamaya çalışmaktan konudan kopuyorum ama umutluyum.
devamını gör...
efsane bir sezondan sonra maalesef başlamak için bitmesini beklediğim dizi. ben menfi yorumlara rağmen ümitliyim.
devamını gör...
efsane dizi.ah o ilk sezonu yok mu.ikinci sezon kotuydu goygoyunu birakalim da ulan o ilk sezon.rust cohle sen nasil bir adamsin.o nasil bir guzel sigara icisidir.kahroluyorum ulan sigara icmiyorum diye.elime kalem alip senin gibi icmeye calismaktan yoruldum.evin duvarina asacagim ergen irisi kızlar gibi posterini o olacak en sonunda.

guzel dizidir.ben burda sadece sigara konusuna degindim*
devamını gör...
ilk sezon ile ikincisi arasında kk ile rte kadar fark var. ilk sezon için konuşmaya gerek dahi duymuyorum; zira başlı başına matthew mcconaughey oyunculuğu bile izlenmesi için yeterli bir sebepti. ancak ikinci sezonda ne colin amca ne de rachel abla işi götüremedi. birçok diziden üstte olmasına rağmen ilk sezonun şaşasını veremedikleri için sınıfta kaldılar denebilir.
devamını gör...
soundtrack pek güzel, diyaloglar güzel, olayların geçtiği doğa ürpertici bir güzelliğe sahip dolayısıyla cinayetti, gizemdi, dehşetti bu doğaya cuk oturmuş, oyunculuklar iyi, marty karakterini canlandıran çemçük ağızlı sarı adamı oldum olası sevmem ama yine de tahammül edebildim, matthew abimiz döktürmüş, bir de sanki diğer yabancı dizilere göre süre olarak daha mı uzun yoksa bana mı öyle geldi bilemiyorum.
devamını gör...
çok güzel ve derinlemesine konuları ve diyalogları olan bir dizi olmasına rağmen aile ile pek izlenmeyen dizi. 60 dakikalık dizi babanın elindeki uzaktan kumanda sayesinde 2 dakikalık youtube fragmanı haline dönüşüyor. internetten şahsıma özel izliyorum.
devamını gör...
şöyle şükela bir jenerik müziğine sahip dizi:

devamını gör...
hayata dair vurucu replikleriyle karamsarlığa meyilli zihinleri sağlam bir derinliğe sürükleyen dizi...

--- alıntı ---

sarhoş hayat kadını: seni tehlikeli biri sanmıştım.
dedektif rust cohle: tehlikeli biriyim, polisim. hiç ceza almadan insanlara korkunç şeyler yapabilirim.

--- alıntı ---
devamını gör...
türkiye versiyonunun çekilmesi için hazırlıklar başlamış.
başrolde behzat ç. olarak tanıdığımız erdal beşikçioğlu oynayacak diyorlar.

bir şeyin de içine etmeseler olmaz, ''madem iyi dizi çekemiyoruz neden araklamıyoruz'' mantığıyla bu kervan yürümez.
ki zaten yine beceremeyeceksiniz, bir kısım cahiller sanki orjinal senaryo bulmuşsunuz gibi sizi övecek.

bir süre önce bir başka sansasyonel amerikan dizisi shameless için de aynı şey düşünülmüştü ama orijinal halindeki alelade sahnelerin bile rtük engeline takılacağını farketmiş olmalılar ki sanırım rafa kaldırıldı proje.
zannediyorum bu dizi için de aynı şey olabilir, mesela daha ilk sahnedeki üzerinde semboller olan anadan üryan genç kız cesedini nasıl süsleyeceksiniz? filmin ana hatlarını oluşturan sadakatsizlik-şiddet-tarikat fetişizmini hangi kalıpta süsleyerek sunacaksınız?
devamını gör...
ilk sezon gelen muhteşem bir başarı rüzgarı, ikinci sezonda gelen acınası başarısızlık ve henüz hbo'nun resmi açıklama yapmaması keşmekeşliğinde kalmış baş yapıt. üçüncü sezonun akıbeti henüz net olmasa da rafa kaldırılması muhtemel gözüküyor. hata kimde? sen olağanüstü bir ilk sezon koy; muhteşem matthew mcconaughey oyunculuğu ile birleşen felsefi ve deruni replikler... akabinde colin farrell ile vasatın da altında kurgusuz mesnetsiz ve dayanılmaz senaryo ile çık sonuç bu olur.
devamını gör...
birinci sezonda matthew mcconaughey nin akıllara zarar oyunculuğuyla cıtayı öyle bir yükseltmişlerdir , ikinci sezonda colin farrell dahil berbat bir oyuncu kadrosuyla yapacağınız işe tüküreyim sizin dedirten ilk sezonu oyunculuk dersi niteliğinde baş yapıt dizi.
devamını gör...
anthony hopkins in hannibal lecter rol performansından sonra bugüne kadar gördüğüm en iyi oyunculuğu seergileyen ruh hastası matthew mcconaughey nin hatrı için bile izlenecek mükemmel ötesi dizi.
devamını gör...
ilk sezon efsane ikinci sezonu izlemeseniz de olur.
devamını gör...
3. sezonu gelecek diyorlardı gelse de izlesek dizisi.
devamını gör...
finali biraz kabız olsa da, açılışıyla, oyunculukları ile, diyalogları ile muazzam bir ilk sezonu olan dizi.
devamını gör...
ikinci sezonu her anlamda ilkten iyi olan dizi gibi dizi.

ilk sezon ve rust cohle ancak ergen, sivilceli, şişman ve iflah olmaz romantiklere gider.

burayı okuyarsanız şu üçü de bir gönderin artık.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.