sen hainsin sen dinsizsin sen paralelsin çünkü akp li değilsin

islami açıdan beş para etmez, pesyape, kuran ahlakıyla ilişkisiz bir siyasi aklın, islam'ı, tarihi, ülkeyi ve dünyayı bilenleri sindirmek, korkutmak, susturmak için yaptığı algı operasyonudur.

emperyalizm, kapitalizm, sömürü düzeni, abd projesi, bop vs vs gibi 'islamın bayrağı' fetişizmi de maalesef hep olacaktır. her siyasi sağ iktidar da bunu kullanmaya çalışacaktır. kendine gönüllü taklacı güvercinler bulacaktır.

ancak müslüman milliyetçilerinin islam adına 'hadsizliğiyle' vicdan ve izanla bağını koparmış bir siyasal aklı islam davası olarak sunma kifayetsizliğine meydan bırakılacak değildir.

al sana analitik düşünce varsılı dönemin mottosu 'akpliysen övün, değilsen itaat et' (bkz: bütünüyle kolpasınız)!
devamını gör...

ramazan pidesi şişirilmiş bir balondur

çok ergen seysi oldu kusura bakmayın ama gordugumu tasvir edebileceğim seviyedeki laf budur.

her ramazan bir pide fetişizmi başlar ki insanlarda evlere şenlik. sanki tüm yıl ekmek vs çıkmıyor veya pasta pogacanin envai çeşit halı yeniliyor a hepsi sadece ramazan da oluyor gibi bir yaklaşım var. öznel bilgi elbette bir genel geçerlik göstermez ama dort yıl boyunca her zaman pide tuketen bir insan olarak aman aman bir şey değildi diyorum.

tadını seven vardır illaki ama şu var ki pek çok davranış toplumsal öğrenme sonucu gelişir. yani yılan korkusunun daha yılan girmeden ve kötü tecrübe olmadan var olmasinin toplumsal öğrenmeden başkaca açıklaması olamaz. bu ülke için de pide yılan fobisindeki yılan gibi. yani daha yasanmadan gelişen ve yasandıktan sonra alınan tepkilerle artan bir durum. ornek bir garip oldu. ramazandandir kusura bakmayın tekrardan.

yani yukarıda belirttiğim gibi pide ramazan programı yapan aşçılar gibi veya nihat hatipoğlu gibi bir klişe artık. her ramazan bazen bikkinlikla bazen dort gözle beklenen ama aslında ramazan ile ozdesleşmiş ve kimsenin farkında olmayacağı bir şey.

onun için şu pide haberleri, başlıkları, tarifleri ve kuyruklarına ara ara es verin. içimiz sisti. bir yabancı gorse okusa bunları turkiyelilerin elinden pideyi alsam kesin ölüler veya savaş çıkar diye dusunur. hoş mu şimdi bu algilanis şekli. hayret bişi.
devamını gör...

bir mekanın kazıkçı olduğunu gösteren detaylar

1.duvardaki bisiklet
2.68 kuşağındanım canım ben yaa diye ortada dolaşan bir patron
3.eski filmlerden afişler; charlie caplin'den türkan şoray'a uzanan geniş bir yelpaze ile
4.enteresan yemek isimleri; köfte değil de odun ateşinde iyice pişen yeşilliklerle tadlandırılan bilmem ne gibi

nerden mi biliyorum; dükkan bizim aga ordan.
devamını gör...

çay house

az önce youtube kanallarında rastladığım bir youtuberını gördüm. ahvali dehşetül vahşetti. bilmem kaç cc gücünde motoruyla gazlarken arkasında kendisine sarılmış sarışın manitayla bursa gecelerinin feyzli çocuğu olarak yol alıyordu. o olduğuna eminim çünkü geceler nerede hızlı bilirim, önceden denk gelmişliğimiz var buralarda.

evet mümin müminin ayıbını örter ama bunların yoluda yol değil be kardeşim. iman hakikatlerinden başlayıp gecelerin yargıcı olma hususu maalesef içimizdeki spesifik boyu ortaya çıkarıyor, biz ne yapalım?
devamını gör...

sözlük yazarlarının karalama defteri

asosyalliği seviyorum. daha doğrusu kalabalık sevmiyorum ve yalnızlığı seviyorum. bir de biraz cins olduğumdan kafa adam pek olmuyor o yüzden. ben insanlara öyle çok sokulmazken, genelde mesafeli iken yine de yanıma çok gelen giden oluyor. zaten akşama kadar orası burası bir sürü insan... ya bırakmıyorlar ki az asosyal olayım.

***

bi' kafam da diyor ki ya bırak evlenip de napcan ? evlenme takıl kafana göre. vazgeç.
devamını gör...

kitap okuma olayını büyütmek

sosyal medya teşhirciliğinin getirdiği bir mevzu olarak görüyorum. kitap okumayı kutsallaştırma, sürekli olarak insanların gözüne sokmaya çalışma, okuyom ben yaa diyerekten ortalarda dolaşma eylemi giderek artıyor. okuyorsan okuyorsundur ve bunun yararı sanadır. bizim gözümüze sokup, boyacı çocuğun dediği gibi kitap fetişzmini bırakın artık. hem kitap ayağı eskisi gibi karı kız düşürmüyor. ekmeğeni yiyenler yedi. başka alanlara yönel.

haydi hayırlı tıraşlar sayın fena fil kitap kardaşlarım!
devamını gör...