çoğul estetik

''bir şeyi 'sanat eseri' yapan şey nedir, bizdeki 'beğeni'nin ne kadarı bizimdir, doğu ile batıdaki sanat anlayışları arasındaki fark tam olarak nedir'' gibi birçok soruya cevap arayan/veren müthiş bir jale nejdet erzen eseri. kısa bir pasaj,

modernizm yeni bir zaman anlayışının çelişkisini ifade etmektedir; sürekli geleceğe bakarak, geçmişi inkar etmek ve geçmişin sadece bir yadigar olarak saklanması, şimdiyi yaşayamamak anlamına gelmektedir. bu zaman anlayışı aynı zamanda müze kültürünü doğurmuştur. islamiyette ya da modern öncesi kültürlerde geçmiş, bir zamanlar olmuş ve tekrarlanacak olan ideal bir zaman olarak düşünülür. zaman mitik bir olgu, bir kader ve bir vaattir. onun için geçmişin olduğu gibi dondurularak korunması önemli değildir, çünkü her şey sürekli olarak yeniden yaratılmaktadır; geçmişe ait şeylerin saklanması gerekmez, dolayısıyla müzeye de gerek yoktur, zaman geçmişin ve geleceğin icabına bakacaktır. bu anlayışın en bariz örneği, japon mabetlerinin her yirmi yılda bir yeniden inşa edilmesinde çıkar karşımıza. mabet ne yeni ne de eskidir, hem eskidir hem de yeni; ideal bir biçim olarak hep yenilenmektedir.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar