dindar kürtlere olan sempatinin azalması

üzülerek söylemek gerekir ki her geçen gün bu sempati zaafa uğramaktadır.dirayetli ve sabırlı olmak zorunda olan milletimiz oynanan oyunları sağduyulu bi şekilde idrak edip sağına ve soluna hayrı tavsiye etmekle mükelleftir fakat buradaki en büyük noksanlık,ağırlıklı olarak doğu ve güneydoğu'da yaşayan dindar kürt vatandaşlarımızın mes'elelere doğrudan müdahale etmemesi ve gelişen olaylarda artık aktif rol almayışıdır.tehdit mi var ? Allah ğafururrahmandır ! gerek il,ilçe ve köy aşiretleri bir araya gelerek artık bu problemlere ciddi manada el atılmalıdırı.gerekirse açık deklarosyon gerekirse sahaya inmek ! olaylar bu şekilde devam ederse müslümanın müslümana olan kini her geçen gün artacağı gibi virus evlere yayılarak komşu kavgalarına kadar uzanacaktır.

bundan 4-5 ay öncesine kadar '' kürtlerin hepsi aynı değil '' , '' her kürt pkklı değil '' , ''aralarında çok iyi insanlar var'' ,''kürt olan arkadaşım dostum var '' gibi düşünceler bu zamanda yerini farklı duygulara bırakmak üzere.bunun önüne geçmek devletin olduğu kadar milletin de vazifesidir. aşiret ağaları,hane büyükleri,köy imamları,tarikat şeyhleri,halk arasında seçkin ve yetkin şahsiyetler tabir-i caiz ise ağır ağabeyler,sözü geçen dedeler kanayan bu yaraya merhem olmak zorundasınuz.susmak , bi kenara çekilmek değil ayağa kalkıp tıpkı hz musa gibi firavuna karşı âsânızı yere vurmak zorundasınız !

menzilin mübarekleri , siirtli alimler, şırnaklı büyükler,vanlı dedeler,bitlisli imamlar,hakkarili abiler Allah için kalkın ve müslümanları terör belasına sürükleyen bu sinsi oyununa müdahil olun. pkk terör örgütü potasında eriyen müslüman kürt kardeşlerimizi oradan kurtarın,kardeşliğimiz için ne gerekiyorsa Allah rızası için yapın !

sabah namazının, elif lam mim'in , abdest aldığın suyun üzerinde hakkı var. hak yolda bedel ödemek gerekirse bedel ödenmeli.küfre ve zulme karşı bir araya gelerek hain planlara alet olan müslüman,dindar kardeşlerimizi bizden koparılmamalı. zalimler kadar cesaretli olmadığımız sürece küfür ,zulüm,kan ve zillet başımızdan eksik olmayacaktır.firavun'u durduran musa'nın inancı , ateşi söndüren ibrahim'i imanı,bıçağı körelten ismail'in teslimiyetidir.senin neyin eksik ?

not : verilen eksiler umrumda olmaz,saygı duyarım. sanırım cogito tarihinde ilk defa böyle bir açıklama yapıyorum ve tüm samimiyetimle merak ederek soruyorum.bu yazı da eksi vermendeki sebep ben yazdığım için mi ? yazının içeriği mi ? samimiyetle cevaplarsan sevinirim.inşallah ben yazdığım içindir aksi halde gerçekten üzülürüm.
devamını gör...
zaten bazılarının istediği de bu.
dindar kürtlere sorumluluk düşüyor bu durumda diyenler çıkabilir ama onlarında maddi ve manevi bir nevi esaret yaşadığını sosyal medyadan takip etmek zor değil. müslümanlar kardeştir, bu hukuku çiğnetmeyiz*, Allah ın izniyle.
devamını gör...
sempatinin azalmasına sebep ak parti camiasının basiretsizliği olarak görmek doğru bi yaklaşım değildir. hükümetin muhatap aldığı kitle ile devletin muhatap aldığı kitleyi ayrıştırmak gerekir.söz konusu fotoğraf hükümetin çalışmalarına ait bi karedir ancak burada etkin olan devlettir ve devletin muhatap aldığı kesimdir.devlet kendi içinde mücadele ederken bir yandan bu çözüm sürecini üstlenmiş ve büyük oranda yükü omuzlamıştır.

hükümet ile devleti ayırt etmek gerekir ve olayları sadece hükümetin faaliyetiymiş gibi bakamayız.emniyet güçlerinin ve özellikle istihbarat birimlerinin,keza mit'in üstlendiği rol büyük olduğu kadar etkili de olmuştur. devlet , muhatabını alanen açıklama ancak hükümet açıklamak zorundadır.kare,hükümetin çalışmasıdır devletin değil !

biraz daha basit düşünelim.
hükümet vedevleti bir yapalım ve bu iki müesseseye tek pencereden bakalım.yaklaşık 13 yıldır kürt vatandaşlarımıza bir çok olanaklar sağlanmışi,farklı tavizler verilmiş,bitakım hareketlere gözyumulmuş ve bir sindirme süreci yaşanmıştır.amma! adama sorarlar.e kardeşim devlet sana o kadar olanak sağladı,imkanları sundu peki devletin tepesine çıkmanın veya iyi niyeti kullanmanın veya sana gösterilen imtiyazları istirsmar etmenin samimiyetle orantısı nedir ?

nasrettin hocaya demişler ,hocam pencereyi kapıyı neden açık bıraktın
hoca cevap vermiş yahu kardeşim hırsızın hiç mi suçu yok !

bölgede faaliyet yürüten misyonerlere devlet müdahele edemez .ancak vazife bölgenin ileri gelenleri ve alimleridir.kürtlerin duyguları ,itikatleri,düşünceleri terör potasında eritiliyor ve hdp kalıbına sokuluyor.kürtleri hdp'nin kucağına mı attı hükümet ? ula 6 milyon oy nerden geldi ? madem hdp 'den rahatsız kürtler doğu ve güneydoğu'dan nasıl tulum çıkarttı ? hükümeti bütünüyle suçlamak doğru değil.evet kusurları hataları olmuştur ki cumhuriyet tarhinin en riskli gerçeğine el attı.kolay bi süreç olmadığı gibi bedelsiz sona ulaşmak da mümkün değildir.
devamını gör...
ülkesini seven tek bir kürt kalana kadar benim için geçersizdir. uzun vadede her zaman kazanan doğruluk olacaktır.
devamını gör...
dindar kürtlerin akp'ye olan inançlarını kaybetmesi ile doğrudan alakalı olması için söz konusu partisel tercihin ak parti'den daha inançlı , daha muhafazakar bi yapıya ve inanç merkezine dayalı bi yönetim şekline sahip olması http://gerekmektedir.ki azalan sempatinin ak parti ile alakası olmadığı gibi hdp ile de alakası yoktur.burada pasifize olan müslüman kürtlerin sessizliğe bürünmesi ve hiç bir faaliyete müdahil olmayışıdır. aktif olsunlar,meselelere inanç penceresinden bakarak değerlendirsinler hdpli olsunlar hiç problem değil lakin terör karşısında neden suskunlar ? bunun doğrudan ak parti ile alakalı olduğunu düşünmüyorum. en nihayetinde hiç bir müslüman kürt ''ben ak partinin yapmış olduğu uygulamalarından dolayı inancımdan mahrum kalıyorum'' diyemez.dindar kürtler ,ak partinin kendilerine ne yapmasını veya hangi imkanları sunmasını bekliyorlardı ki inançlarını kaybettiler ? geçtik.

(bkz: ak parti nin dindar kürtlere olan inancını kaybetmesi) diyelim mi ?
devamını gör...
(bkz: goygoy yapmanın dayanılmaz hafifiliği) *

olay aslında tam olarak şu:

kaç seçimdir akp'ye oy veren dindar kürtler bu seçimde oy vermekten vazgeçmiştir. bir anlamda akp'ye olan sempatilerini kaybetmişlerdir. bunu gören müslüman türk evladıda siz bizi sattınız diyerekten, dindar kürtlere karşı sempati kaybı yaşamışlardır. bu kadar basit.

dindar kürtlerin akp'ye kaç senedir oy veripte bu sene vermemesinin sebebi çok basit: ''ak partinin yapmış olduğu uygulamardan dolayı inancından mahrum kalmıyorsun. eee daha ne istiyorsun başka'' bakışı.

devamını gör...
bence* bu sempatinin azalmasının en temel sebebi bugüne kadar Allah'tan başka hiç bir şeyden korkmadığını iddia eden müslümanların terörden korkup istemeye istemeye teröristlere oy verip desteklemesinden kaynaklanır.

önemli not;
allah (c.c) izin vermezse pkk 100 milyon mermi sıksa 1 tanesi de kula denkgelmez. işte bu inanç ve iman eksikliği hepimizde var. doğudaki insan bununla sınanıyor. biz aynı durumda kalsak bu imtihanı geçebilirmiyiz garantisi yok. o yüzden her ne olurlarsa olsunlar biz onlara karşı sevgimizi kaybetmemeliyiz.

mesele asla ak parti'ye oy vermemelerinden kaynaklanmıyor bu yöne çekmek doğru olmaz.
devamını gör...
bir tespittir. ancak akp ye bağlanması, akp seçmeninin suçu olarak lanse edilmesi ise saçmadır. bu arada bir şeyi saçma bulmak da dünyanın en zor işidir.

şimdi ortadan konuşalım. çözüm sürecini anlamak öyle ortaya başı ucu belli olmayan yanlı yancı cımbızlı capslerle mümkün değildir. hayatında diyarbakıra, bingöle, vana gitmemiş adamın da kalkıp "kürt halkı candır, kürt halkı maldır" gibi ortası olmayan laflr etmesi en kısa tabirle bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak olarak açıklanır. kürt halkı bir halktır, tüm halklar gibi ormana benzer. içinden çakal da çıkar, aslan da çıkar, akrep de çıkar. meşrep nasıl sadece bir mlleti tarifte yetersizse, kürt halkı için de "candır-maldır" yakıştırması yapmak da o yetersizlik içinde sakil kalır. buraya kadar bu girizgah olayı çerçevelemek adına yeterli. genel bir yaklaşım metodu olması için bu elzemdi.

ohal deneyimi olmayan arkadaşların ohalin ne olduğunu anlaması için asker gözüyle, yani "bu taraftan bakan gözle" kısa değerlendirmesi şudur. bir noktadan diyelimki, liceden diyarbakıra kadar gidebilmek için aşağı yukarı her 10 kmde bir kontrol noktasında duraklatılmamız bizi çıldırtırdı. bak duraklatılmak diyorum. elinde silah, boynunda künye üstüne kamuflaj olan bizdik. halkın ne halde olduğu hakkında sadece şunu söylemek yeterli. ohal kalkıncaya kadar yani 2000 li yılların ilk yarısına kadar ekmeği karneyle almak, tayını karneyle almak durumu yaşandı burada. bu bölge kardeşim, pkkdan önce kaçakçılıkla mücadele edilen bir bölgeydi. yani, pkknın çıkışı salt bir ideolojik çıkış değil, geniş bir tabana yayılması bu sosyoekonomik durumun getirdiği hayat şartlarından kaynaklanmakta. pkknın ne oduğu, nasıl ortaya çıktığını, derinlerde neler döndüğü hakkında uzun analizler yapacak değilim ama işin kolaycılığına kaçıp "bu akpnin suçudur" diye düşünce dünyası 3 kelimeden ibaret, ibretlik adamların da hakkını teslim etmemiz gerekiyor. dolmabahçe sürecinin hdpyi meşru siyasi zemine getirmek adına yürütüldüğünü, çözüm sürecinin "milli" bir proje olarak bu işle ilgilenen egemen güçleri karıştırmadn yürütmeyi anlatamazsınız. anlatamadığınz bu adamlar hdpye oy ister, oy verir, oy verilmemesi söylendiğinde ise "ne geriliyon birader?" diyerek küstahlaşır. tuhaf değil mi? neyse konumuzbu arkdaşlar değil.

pkk yıllarca, anadil, demokratik haklar filan gibi haklı istekleri bahane ederek eylemsellik ortaya koydu. şimdi, akp bu haklı istekleri yerine getirdi. bugün pkk "kazanılmış mevzilerinin*" böylesine basit hamlelerle elinden alınmasına rıza göstermiyor. rıza göstermediği bu kazanımları da bölgedeki genç delikanlılara kazanılmış bir zafer olarak takdim ediyor. bir fasit döngü içerisinde adam devşiriyor, oy topluyor. toplayamadığı yerde tehditle, baskıyla, şantajla* oy devşiriyor. suruçtaki patlamadan bile yarı yarıya sorumlu iken, çözüme yönelik tüm iyi niyetli hareketleri baltalamak için elinden geleni yaparken, bunu görmeyip, görmezden gelip, tehdit ya da şantajdan gayri, bile isteye uzantısı konumundaki partiye oy verenlere sempatiyle bakılması beklenemez. beklenirse bu ahmaklık olur. daha da açık bir ifadeyle dindar olduğunu söyleyen ve hdpye bile isteye oy veren bir adamın dindarlığından şüphe ederim. hdp kundaktaki bebeği öldürmekte beis görmeyen bir zihniyetin temsilcisi iken bu olamaz. ve kimse de hdpyi normal bir partidir diye takdim edemez.

akpnin hiç mi hatası yok? var. seçim güvenliğini sağlama konusunda "aman çözüm süreci" titrekliğiyle hareket etmiştir. sadece seçim güvenliği değil, dezenformasyonlara gereken yüksek sesli cevapları yerli yerince vermemiştir. algı operasyonlarına kapı aralayacak tavırları, hareketleri yerli yerince açıklığa kavuşturmamıştır. yavaş tükürük sakala bulaşır. gerekli harekatları yapmamış, sallanan tırnağı tek hamlede koparıp atmamıştır. kobani olaylarında öldürülen 50 kürdün hesabı sorulamamış, sorulduysa da gündem olmamıştır. kürtlerin küskün olduğu konular elbette bunlarla sınırlı değildir. bölgede kimbilir başka neler dönüyor. oturduğumuz yerden ahkam kesmek kolay.

not1: pkk üst düzey yöneticileri kendi arasında küçük dağları ben yarattım havasına sahip. bu gücü muhafza etmek için herşeyi kullanır, herkese de örgütü kullandırır.

not2: her nedense, adları hiç anılmayan kaçırılan çocuklar mevzusu vardır. aylarca diyarbakırda urfada eylem yapan anneler ısrarla görülmedi. ülkenin önde gelen yayın kuruluşları dostlar alışverişte görsün babından 3. sayfa haberi olarak gördü meseleyi.
devamını gör...
kendiyle hdp-pkk arasına mesafe koymayan her kürt, türk, japon, polinezyalı, müslüman, hindu ve ateiste karşı zaten sempati duymadığımdan beni etkilemeyen iddiadır.

dindar hdp'li olunca ona sempati duyabilen eblehlere de diyecek bir şeyim yok. pkk denen çakal sürüsüne de yaltaklansınlar.
devamını gör...
vardiysa oyle bi sempati kaybolmus olabilir....belki karsilikli bi tahammul daha yerinde bi yaklasim olabilir....sanirim kurtler ilk kez kendilerine ait bi devlet fikrine, yani bu topraklarda, bu kadar yakinlar....o yuzden herseyi yapabilirler....bu topraklar icin binlerce insan öldü...turklerden de kurtlerden de....onlar asılırsa turkler de asılır...kim vatanini terkeder....birbirimizi sevmesek bile tahammul etmeye devam etmeliyiz....yoksa bu kan hepimizi bogar...ama kurtlerin saldirgan tutumlari cidden rahatsiz edici...kendileri kaybeder....ayni kitap, ayni peygamber de tutamaz artik...ama su da var yani...akacak kan da damarda durmaz...illa akar....
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar