dördüncü hanım

arap kulturunde oldukca caiz. o bizi baglamaz. oranin kadinlari icin de normal bir durum. burada ise bir erkek icin sonun baslangicidir. o da ayri..

islam seriatinda ise sartlari var..heyecan olsun diye değil yani..evet, budur..
devamını gör...
ayette bahsi geçen durum.

bana biraz garip geliyor. erkekleri anladım hadi alıyorlar da, 2. 3.yada 4. olarak kuma gitmeyi kabul eden kadınları anlayamıyorum.
devamını gör...
erkeğin karıları arasında adaleti sağlamasıyla ilgili şöyle bir menkıbe anlatılır:

eski tarihlerde adamın birinin iki karısı varmış.

bunlara o kadar adaletli davranırmış ki en ufak bir kusur arasan bulamazsın.
birine ne yedirse ne giydirse ne yapsa aynısını diğerine de yaparmış. bir yaptıkları ayrı düşmezmiş.

kader bu ya, bu hanımların ikisi de aynı gün vefat etmiş.
koca cenaze işlerinde en küçük ayrıntıya bile dikkat ederek eşitlik yapıyormuş.

derken cenazelerin evden çıkarılması sırası gelmiş. tam bahçeden çıkacaklarken adam cenaze alayını durdurmuş.
bakmış bir kapı var. ama önce hangisi çıkacak?

çare olarak hemen ustaları çağırıp bahçenin duvarını yıktırarak eskisinin tıpkısı bir kapı daha yaptırmış ve tabutları ikisinden aynı anda geçirtmiş. mezarlıkta da ikisini aynı anda gömüp dualarını aynı anda yaptırmış.

adam hanımlarını kaybetmenin hüznüyle ve fakat vicdan rahatlığıyla evine dönmüş.

gece rüyasında bu hanımları ona görününce adam onlardan helallik istemiş.
biri helallik vermiş ama diğeri 'hakkımı sana helal etmiyorum!' demiş.

adam neden diye sorunca o karısı şöyle cevap vermiş:

"diğer karının tabutunu yeni kapıdan geçirdin benim tabutumu eski kapıdan.
o yüzden hakkım sana haram olsun!"
devamını gör...
bazılarının elini ayağını titretiyor. buradan bekar oldukları anlaşılıyor.
bekara karı* boşamak da kolay almak da. sen bakalım birincinin istediklerini yerine getiricen mi? bir de dört diyor ya ahahahah.
devamını gör...
bir selfie cümlesi. 3 büyük şehir de han sahibi olan zatın türkiyenin dubai'si olma yolunda ilerleyen yalova yı gözüne kestirmesiyle birlikte yapma kararı aldığı han olabilir. sahiplenme eki burdan geliyor.
devamını gör...
elbette kimse eşi için ikinci bir seçenek olmak istemez ama bazen tüm bu özgürleşme savaşı verilmeseydi yada amozanlarda keşfedilmemiş bir kabilede doğsaydık. böyle şeyleri yine garip karşılarmıydık diye düşünüyorum. ya da kabile reisini veya toplumda statüsü yüsek birinin, değil dördüncü karısı olmak herhangi bir cariyesi olmak için can mı atardık.
devamını gör...
pek de gerekli değildir icabında.

özgür bir ortam oluşunca dört değil on dört hanım edinirsin, bıkarsan bırakırsın, hukuki sorumluluk almazsın, vicdanını çeşitli şekillerde ya da felsefelerle teskin edebilirsin.

kazan kazan.

sonra bir tövbe her şeyi halleder, artık tövbe inancı da hala kaldıysa.

paradan haber ver, paradan.
devamını gör...
ınsanın vezir mi yoksa rezil mi olacağın belirleyen hanımdır. şöyle ki insan dünyaya gelirken sırayla dört hanım ile karsılasır.

birincisi annedır. en özel duyguların ınsanıdır.
ikincisi ebenizdır. dünyaya geldiğinizde size dokunan kıçınıza tokat atan kısı.
üçüncüsü ogretmenınızdır. ilkokulda olmasa dahi ortaokulda bir bayan öğretmen sizi egıtır.
dördüncüsü eşinizdir. sizi vezir de eden rezil de eden sahsıyettır. ılk ikisini seçme şansınız yoktur. üçüncüsünü de ana babanız seçer belki ama dördüncü hanımın seçimi onemlıdır.
devamını gör...
türkiye şartlarında orta direk için imkansızdır. nerede oturtacaksın? 4 kadın için 4 oda lazım. 4 odalı evin kirası istanbul'da iki bin tl nin üzerinde. salon da mı olmayacak bu evde. 4 oda bir salon filan olsa anca. ee sen kaç para alıyorsun? bunların masrafı olacak, çocuk da yaparsın hepsinden 3 er tane. ne yiyeceksin ne içeceksin. elektriği suyu, interneti sömürür bu çocuklar bir de. masraf masraf üstüne, okul mevzuuna pazar mevzuuna hç girmiyorum. sonuç nedir. efektif değil. izin var da illa ki yap demiyor.

devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar