drive

tür : aksiyon / dram
yönetmen : nicolas winding refn
senaryo : hossein amini , james sallis (kitap)
yapım : 2011, abd , 100 dk.

oyuncular

christina hendricks (blanche) , ryan gosling , carey mulligan (ırene) , ron perlman (nino) , bryan cranston (shannon) , albert brooks (bernie rose) , oscar ısaac , tina huang , joe pingue , cesar garcia

hollywood'da tehlikeli araba sahneleri için dublörlük yapan, doğuştan yalnız bir adam bir gün yeraltı suç çetesi tarafından şöforlük yapması için kiralanır. güzel komşusu ırene'nin kocasına yardım etmeyi kabul ettikten sonra kendisini bir şekilde los angeles'ın en tehlikeli adamlarının hedefinde bulur.

işler iyice çığrından çıkınca kendisini, ırene'yi ve oğlunu korumak için bildiği en iyi işi yapacaktır: araba sürmek!
devamını gör...
nicolas winding refn son dönemin en fazla umut vaat eden yönetmenlerinden biri. özellikle vurucu sert üslubu, sağlam dramatik yapısı, karmaşık karakterleri ve kendi yazdığı kaliteli senaryoları ile şimdiden çektiği filmler kült mertebesine ulaştı. özellikle pusher ı-ıı-ıı, valhalla rising ve bronson filmleri ile çoğu kişinin takip edilen yönetmenler listesine girdi.

ryan gosling, ron perlman, albert brooks, bryan cranston lu kadrosu ile drive filmi yine çok iyi eleştiriler almış durumda. fragmanı yayımlanan filmin ülkemizde gösterilmesi şüpheli.

meraklısına küçük bir not: efsane bilim kurgu filmlerinden logan's run ın tekrar çevirimini de refn üstlenmiş durumda.
devamını gör...
2011 yapımı başrolünü ryan gosling'in oynadığı, şahsıma biraz zorla izlettirilmiş olmasına rağmen bayıldığım, harika film.
yalnız herşeyden çok soundtrack seçimi harikaydı...
desire - under your spell
http://www.cogitosozluk.net...
ve
kavinsky - night call
http://www.cogitosozluk.net...
parçaları ile gerçekten hoş bir seyir oldu. bu tür parçalar içimde bir 80'ler havası estirdiği için olsa gerek... pek bi sevdim.

spoiler içerikli birşeyler girmeyi pek sevmiyorum, detaylamasına yazmayacağım yani. ama tavsiyem. izleyiniz... iyidir.
devamını gör...
(bkz: incubus)

sometimes i feel the fear of uncertainty stinging clear
and i cant help but ask myself how much i'll let the fear take the wheel and steer
it's driven me before, it seems to have a vague
haunting mass appeal
lately i'm beginning to find that i should be the one behind the wheel
whatever tomorrow brings, i'll be there
with open arms and open eyes yeah
whatever tomorrow brings, i'll be there, i'll be there
so if i decide to waiver my chance to be one of the hive
will i choose water over wine and hold my own and drive, oh oh
it's driven me before, it seems to be the way
that everyone else get around
lately, i'm beginning to find that when i drive myself, my light is found
whatever tomorrow brings, i'll be there
with open arms and open eyes yeah
whatever tomorrow brings, i'll be there, i'll be there
would you choose water over wine
hold the wheel and drive
whatever tomorrow brings, i'll be there
with open arms and open eyes yeah
whatever tomorrow brings, i'll be there, i'll be there
devamını gör...
ryan gosling uğruna oturup izlediğim, şarkılarından başka hiçbir şeyini beğenmediğim film. senaryo zayıf, aksiyon yok, dram desen dram değil. bir garip film.
devamını gör...
ryan gosling uğruna oturup izlediğim, şarkılarından başka hiçbir şeyini beğenmediğim film. senaryo zayıf. aksiyon yok. dram desen dram değil. bir garip film.
devamını gör...
yukarıda ki tanıma eksiyi veren benim. bin hakkım olsa yine veririm.
drive için bunları söyleyen insanın sinema kültürü, algısı, gözü yoktur.

dün gece acaba ben mi abartıyorum diyerek ertesi gün iş olmasına, uykusuzluğa rağmen 5. kez izledim.

- cast. bir filmde lan bu adam buraya yakışmamış bu karakter uygun değil dediğimiz hiç bir şeyi drive için söylemiyoruz.
- tipografi. filmin tipografisi okunma kaygısı ile değil filmin tematiği ile hazırlanmış.
- müzik. film ile bağdaşmayan hiç bir parçanın olmadığı ve müziklerin öyle doğru geçişler ve öyle kadrajlara ait kılındığı bir filmki başka bir örneğini daha görmek zor gibi.
- kadraj. kadrajlar o kadar doğru ki hele o uzun pozlamalar. nuri bilge'nin uzun pozlama nedir öğrenmesi gerektiği karelerdir.
- renk. renk tonları ve ışıkları filmle tutarsızlık sağladığı bir sahne yok.
- oyunculuk. sahne zorluğu illa karmaşıklık değildir. bu filmde oynanması gereken öyle zor sahneleri öyle güzel oynamış ki oyuncular hayran kalınası. asansörde ki adamı öldürdükten sonra ki ryan gosling, gözleri ile içinde ki karmaşıklığı anlatan carey mulligan, kötü adam budur dediğimiz albert brook-ron perlman ve diğerleri.
- detaylar.
+ filmde ryan gosling'in adını bilmiyoruz.
+ bryan cranston'un boynunda ki nal dövmesi.
+ ryan gosling'in kürdanı kulak arkasına koyuşu.
+ ryan ve carey'in ellerinin viteste birleştirmesi. klasik ilk günden yatağa girmeyişler, gerçi hiç girmediler.
+ çocuktan mermiyi alışı.
+ mermiyi çekiçle chris'in başına dayadığında ki kadınların duruşu, bakışları.
+ saati direksiyon simidine bağlaması.
+ film sakinliği ve durgunluğuna rağmen kafa parçalama sahnelerini çok dozunda kullanması, tiksindirmemesi.
+ sükunet.

film her yerinden sanat yönetimi, ustalık, beceri, heyecan, kalite kokuyorken bizim kör milletimizin anlamayıp, irdelemeyip düşünemeyip saçma sapan yorumlarda bulunması kouyoyr gerçekten. sizin gibilere recep ivedik bile fazla.


"dram desen dram değil, senaryo zayıf, aksiyon yok"
(bkz: kesin ip var orda)



devamını gör...
ryan gosling in filme çok şey kattığı kesin. başka birisi olsa o role yakışmazdı gibi geliyor. o sakin bakıslarıyla, kendi halinde, sessiz, dikkat cekmeyen rahat tavırlarıyla işini görüyor. filmin amacı zaten deli aksiyon sunmak değil. beklentiniz buysa baska filmler izleyebilirsiniz...bana göre ryan gosling in iyi filmlerinden biri , çok da abartmaya gerek yok.
devamını gör...
film hollywood yapımı olmasına rağmen fazla avrupai kalıyor izleyiciye. haliyle avrupa bağımsız sinemasını ve özellikle nicolas winding refn ı tanımayanlar biraz soğuk bakabilir filme çok normal. kimi insan filmin içine girmekte çok zorlanırken kimisi de çok sıradan gibi gözüken açılış sahnesinde bile 80 lerin müziklerini andıran harika soundtracki ve jenerik yazıları stili ile filmin genel duygusunu insana sunan o açılış sahnesinde bile kendsini kaptırabiliyor. 80 lerin aksiyon sinemasını zeka ile buluşturan refn * neo-noir tarzına harika bir retro gerilim/aksiyon filmi yaparken adeta parıl parıl parıldıyor. yanlız burada dikkat edilmesi gereken bir durum da aksiyon dediğimde akla fast and furious tarzı bir film gelmesin sakın. death wish ile taxi driver karışımı bu art house/durağan/aksiyon filmde özellikle gossling in ortaya koyduğu hafif clint eastwood sertliği ile dustin hoffman saflığı arasında oyunculuğu ile filmde hiçbir eksik kalmamasını sağlıyor. kimisine de bu oyunculuk gerçekçi gelmediğinden belki ısınamıyor filme.

özetle son yılların en iyi genre filmlerinden biri var karşımızda. ama öyle bir film ki sevebilirsin de, nefret edebilirsin de...
benim tavsiyem nicolas winding refn in önceki filmlerine bir göz atın. özellikle pusher serisi ve bronson a. ileride adından bolca söz ettirecek bu üst düzey yönetmene kesinlikle kapılacaksınız...
devamını gör...
bana göre olmuş ve yeterli bir filmdir.dur durak bilmeyen heyecanlı sahneler ryan gosling reyizin harika oyunculuğu ve kavinsky'den ve synth tarzı seçme müzüklerle kısa ama öz bir filmdir.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar