yeşilçamdaki öğretmen tapınması ve imam nefreti

Eskiyi temsil eden hacı/hoca/imam/kadı karakterleri hain, üçkağıtçı, yobaz ve örtülü şehvetperestliğin simgesi olarak sunulurken; Bunun tam karşısına ise kendilerine göre yeni rejimi simgeleyen çağdaş, vatansever, fedakar, dürüst öğretmen figürü konulması.

Türk sinemasının ilk senelerindeki Eskiyi unutturup yeni rejimi ayakta tutma temelli anlayışı Yeşilçam’a da sirayet etmiş elbet. O çok sevilen Hababam sınıfı serisinden sonra “şaban” ismini çocuklarına verenlerin sayısında bile büyük bir azalma gözlemlenmiş.
Yeşilçam’ın adeta içimi sıkmasının ve bundan dolayı da pek de sevemememin sebeplerinden biridir bu ve daha nicesi.

Yine de son yıllarda milli sinema akımı ile olumlu dindar tiplemelerinin sayısında artma gözlemlendi. dondurmam gaymak filmindeki imam örneği gibi misallerle bu olumsuz tablo yavaş yavaş değişti denebilir.