formatsavar

10261. (Tematik)
adamlar üç cümle ile tatil yörelerinde yabancılarla ilişkilerini geliştirebiliyorlarsa, yıllarca harcanan emeklere yazık.
ben ingilizce hazırlık sınıfında yaklaşık 10 bin ingilizce kelimeyi 10 ar kez yazarak öğrendim.
devamını gör...
10263. (Tematik)
ben kendisine gerekli olmayanlara yurt dışına çıkmayacakların yabancı dil öğrenmesine karşıyım abicim.
yabancı dil öğreneceklere önce test yapılmalı, matematik ve fizik testi.
devamını gör...
10264. (Tematik)
kişiden kişiye, zihinsel potansiyel değişebilir.. bu biiiiirrr!
ayrıca mesleki kast sistemine mi tabi olacak vatandaş? ilim her türlü herkese gerekli... eski inanışlardan vazgeçip, milletçe her dilde eserlerin okunmasına çabalamak lazım.
yabancıdan kastım sadece batı değil, doğu da buna dahildir..
devamını gör...
10266. (Tematik)
matematik-fizik ile yabancı dil beynin aynı loblarına hitap eden alanlar olduğunu unutmayalım..

lakin bilim bugün çevirilerle ancak küresel hale gelebilmiştir, geri kalmamak adına elzem olan önce lisandır!
devamını gör...
10268. (Tematik)
ingilizcede yüzbin kelime var mıymış! romeo ve juliet yirmibin kelimeyle yazılmış diye övünür ingilizler.

alperen, hızını alamayıp ispanyolca falan karıştırmış olmayasın:)
devamını gör...
10269. (Tematik)
düşünmek için de çaba göstermeyelim, onların düşüncelerini tatbik edelim o halde? böyle saçmalık mı olur.
ne var yani kendimiz bir voltaire eserini orijinalinden okusak, tenkidini türkçe yapıp dünyaya caka satsak?
devamını gör...
10270. (Tematik)
arkadaş ingilizce öğrendim, almanca öğrenmeye çalıştım. çok enerji ve zaman harcadım. peki bu enerjiyi direkt bir bilim alanına yoğunlaştırsam da çeviri uzmanlarının benim için çevirdiği eserlerle derinlere insem olmaz mıydı?
devamını gör...
10271. (Tematik)
yok ankebut abi. kelime ezberlemek için metottu yazarak çalışmak. on bin kelime ezberlemek için 10 ar kez yazdım eder yüz bin. ama sonra kullanmayınca hepisini unuttum. ne olacak benim bu emeklerim şimdi.
devamını gör...
10272. (Tematik)
derviş hocam, bir kişi iyi fransızca öğrensin. hatta ifransızcaöğrenmek yetmez adamın tüm hayatını incelesin, gitsin onun gibi yaşasın özümsesin. sonra güzelcene çevirsin.
herkes voltaire okuyup hava atmak için o Allahın zoru fransızcayı mı öğrenecek yane.
devamını gör...
10273. (Tematik)
hayır bir de utanmadan yabancı dil eğitimini anaokulu seviyesine indirdiler.
benim kızım şu an 5 yaşında ingilizce öğreniyor. ne olacak bu ingilizce sonra. ya benim kızım akademisyen, çevirmen ya da oazarlama müdürü olmayacaksa. bunun ülkeye faydası nedir?
devamını gör...
10274. (Tematik)
kardeşim ben dedim mi ilimden irfandan külliyen uzaklaşalım diye?

lakin ki, başkasının tercüme temayülüne göre ne derece bilimsel ispatlara ulaşılabilir. bilim hata kabul etmez, nitekim edebiyatta da derinlik mananın aynen idrakiyle mümkündür.
bugün türkiye'de tabelalara baksalar, esnafın ana dili ingilizce zannedilir. halbuki yes-no demeye mecali yok. türkçe bile bilmeyen vatandaşlar var. yazık!
devamını gör...
10275. (Tematik)
ben yabancı dilin tüm genel okullardan kaldırılması taraftarıyım. sadece işine yarayacaklar bir de, işi olmayıp dünyayı gezmeyi düşünenler öğrensin abicim.

devlet eliyle zoraki yabancı dil öğretimi olmaz. boşuna emek ve enerji kaybı.
devamını gör...
10276. (Tematik)
sığlığın alemi yok efendi. bu zihniyetin sonu sömürge ülkelerinde tatbik edilmiştir. birileri gelip alnına silahı dayamadan, sen öğren ki ecnabi dilini, gazetesini dergisini onların gözüyle oku! niyetlerine vakıf ol, kültürüne vakıf ol! ama nerde...

sizi de anlıyorum, her bir haltı ticarete döken müesseselerin suçudur bu..
devamını gör...
10277. (Tematik)
emek ve enerji dediğin nedir azizim? insaniyetin tecellisi.. yoksa haşaa descartes'in dediği gibi machine animata mı olalım yani? ye-iç-yat-boşalt!

sadece işi olan öğrensinci bir yaklaşım memleketi futbol başta olmak üzere çeşitli afyonlara mahkum eder...
devamını gör...
10278. (Tematik)
tamam da hocam kaç kişi voltairei özümseyip tam anlayabilecek kadar fransızca ya da şekspiri anlayabilecek kadar ingilizce öğrenebiliyor ki zaten?

herkes 300 kelime artı beden dili ile dünya vatandaşı olmuyor mu? nerde kaldı şu an yükseköğrenim dahil 11 milyon kişinin yabancı dil öğrendiği ülke?

ne katıyor ülkeye bu yanancı dil eğitimi. hani voltaire i anlayıp bizlere anlatanlar.
devamını gör...
10279. (Tematik)
ruslar,almanlar ya da japonlar öğrenmiş mi sayın monark bu kadar yabancı dil. adamlar anlasa bilen konuşmuyor. onlar ingilizce fransızca bildikleri için mi geliştiler bu kadar?
onlar sömürgemi ? yani almanların amerikadan haberleri yok mu?

geçelim bunları efendim. kim okumuş türkiyede new york times da yorum yapmış türkiye ve ortadoğu hakkında.

haberlerde söylerse öğreniyoruz işte. oecd ye göre en yoğun yabancı dil bizde, ama yine oecdye göre en kötü yabancı dil bilen biziz?
geçiniz efendim, geçiniz?
devamını gör...
10280. (Tematik)
onu ayrı bir biçimde ele almak lazım gelir. ez cümle bahsedilen 11 milyonluk yabancı lisana malum kalabalık gerçek bir yetkinlikten yoksundur!
my name is bilmem ne, how old are you, where are you from, age-sex-location yazmayı bilene geçerlilik uygun gören otorite sorgulanmalıdır...

dil, daha ziyade mevzunun ortasında debelenmekle istidad kazanılan bir mecradır, o kalabalık halt etsin..
bugün bendeniz bir frenk filolojisinden mezun olmama rağmen bir fransız şarkısını liriklerine ayıramıyor isem, suçlusu darülfünun'a beni mezun etme hakkını veren sistemdir!
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar