göz zinası

gözle harama bakışŸ. öncü günah, insanı zinaya götürmesi muhtemel eylem. günümüz şŸartlarında insanın nefsani arzularına sahip çıkması çok zor. asr ı saadet müslümanları bin bir zorluk çekmişŸ yine islamı yaşŸamasını bilmişŸler günümüz insanının en büyük zorluğŸu ise kendini haramdan koruması, nefisle mücadelesi olmalı.
devamını gör...

--- alıntı ---
"Mü'min erkeklere söyle; gözlerini (harama bakmaktan) sakınsınlar ve
ırzlarını korusunlar. (Bakılması helal olmayan yerlerini kapatmakla
korunsunlar.) Bu (örtünme) kendi­leri için çok temiz(bir hareket)dir.
Şübhesiz ki Allah (kullarının ne) yapacaklarından hakkıyla
haberdardır. Mü'min kadınlara da söyle; gözlerini (harama bakmaktan)
sakınsınlar, ırzlarını (gözlerini avret mahallinden kapatmak
suretiyle ve bedenlerini bakmak­tan örtünmek suretiyle) korusunlar.
Ziynet­lerini (yani baş, kulak, boyun, göğüs, pazı, kol ve yakalarını)
açmasınlar. Bunlardan görü­nen kısmı (yüzünün bir kısmı ve el avucu)
müstesna. Başörtülerini, yakalarının üs­tünü (kapayacak surette)
koysunlar. Ziynet(yer)lerini kendi kocalarından yahud kendi
babalarından yahud kocalarının babalarından yahud kendi oğullarından
yahud kocalarının oğullarından yahud kendi biraderlerinden yahud
kendi biraderlerinin oğullarından yahud kız kardeşlerinin
oğullarından yahud kendi kadınlarından yahud kendi ellerindeki
memlükelerden yahud erkeklerden yana ihtiyacı olmayan (yani
erkeklikten kalmış bulunan) hizmetçilerinden yahud henüz kadınların
gizli yerlerine muttali olmayan çocuklar­dan başkasına göstermesinler.
Gizleye­cekleri ziynetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar.
Hepiniz Allah'a tevbe edin ey mü'minler. Ta ki korktuğunuzdan emin,
umduğunuza nail olasınız." [En-Nur 30-31]

İzahı: Allah Teala mü'minlere, gözlerini harama bakmaktan
sakındırmalarını emre­diyor. Ta ki helaldan başka bir tarafa
bakmasınlar. Zira bedenin sultanı kalb iken, kal­bi bozan da gözlerin
harama bakmalarıdır. Hatta göz görmezse, kulak işitmezse ve dil
söylemezse, kalb ve dimağ, zina gibi kötü­lükleri asla tasavvur
edemez. Bunun için yukardaki En-Nur suresinin 30. ayetinde be­denin
sultanı olan kalbin temizlenmesi emrolunmadı. Ancak kalbin
temizlenmesi için gözleri harama bakmaktan sakındırmaları emrolundu.
Demek gözü harama bakanın, kalbi temiz değildir. Eğer temiz olsaydı
göz kapanırdı. Nitekim daha evvel zikredilen hadîs-i şerîfte, gözün
kalbe getireceği mane­vi necasetin, domuzun maddî necasetinden daha
beter olduğu beyan edilmiştir.

Cerir adlı sahabî: Ben Rasulullah sallallahu aleyhi ve
sellem'e: "Ansızın harama baktığım zaman ne buyurursunuz?
dedim. "Hemen gözünü çevir." buyurdu. Yani önüne yahud da harama
bakmayacağın tarafa bak demektir.

"Ey Ali, birinci kere gördüğünde, ikinci kere bakma. İlk kere
gördüğün lehinde ise de, ikinci kere bakman aleyhindedir."

"Altı şeyde Bana kefil olun, Ben de cennete girmeniz için kefil
olayım: Konuştuğun zaman yalandan sakın. Emanet sana teslim olduğu
zaman hıyanet etme. Bir söz verdiğin zaman sözünden cayma.
Gözlerinizi (harama bakmaktan) kapatın. Ellerinizi (haramı çalmaktan)
men edin. Irzınızı muhafaza edin."

İşte bakmak, gözden kalbe giren zehirli ok olduğu için Allah
Teala: "Mü'minlere söyle gözlerini (harama bakmaktan) sakınsınlar ve
ırzlarını korusunlar." diye emret­miştir.

"Herhangi bir mü'min, bir kadının güzelliğini görür, sonra başını
çevirir veya gözünü kapatırsa, şübhesiz ona Allah bir ibadeti nasib
eder ki, o da ibadetinin lezzetini tadar."

Bir hadîs-i kudsî: "Muhakkak harama bakmak, şeytanın zehirli
oklarındandır. Kim Ben'den korktuğu için bakmayı terk ederse,
bakmasını (bakmaktan gelen şehvetinin kuvvetini) imana tebdil ederim.
O da imanının lezzetini tadar."

"Allah Adem oğulları için (insanın hissi itibarıyla, irade ve
hareketiyle) zinadan bir pay yazmıştır (hükmetmiştir). Şübhesiz ona
ula­şır. Binaenaleyh gözlerin zinası harama bakmak, kulağın zinası
haramı işitmek, dilin zinası yalan söylemek, elin zinası haramı
tumak, ayakların zinası harama adım atmaktır. Halbuki kalb bunlardan
dolayı iştiyak eder, umar ve temenni eder. Alet de bazan kalbi tasdik
eder, bazan da (zinayı terk etmekle) yalanlar."

Demek ki kalbi aşk-ı İlahî'den çevirecek, dış azaların hareketi ve
nefsin meyletmesidir. Bu hadîs-i şerîf, tamamen kadın ve erkeklerin
bir araya gelmelerinin ve bakmalarının zararlarını açıkça beyan eder.

Bir gün Rasul-u Muhterem sallallahu aleyhi ve sellem, Ümmü Seleme ve
Meymüne'nin yanlarında bulunduğu halde, ani­den İbnu Ümmi Mektum a'ma
eve girmiştir. Bu Hadise, örtünme ayetinin nuzülünden sonra olmuş ve
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem onlara: "Abdullah adlı İbnu Üm­
mi Mektum'dan örtünün." buyurmuştur. Meymune: "Ya Rasulallah, o bizi
göremez ve tanıyamaz; neden biz ondan örtünelim?" de­yince, Rasulullah
sallallahu aleyhi ve sellem onlara cevaben şöyle buyurmuştur: "Ya siz
de mi körsünüz, göremiyor musunuz?"

Bu hadîse binaen ulemanın çoğu, mutlak bakmayı haram etmiştir. Ancak
helal olana bakmak müstesnadır. Hanefî mezhebindeki ulema, bu ve
benzer hadislere dayanarak: "Kadın, yüzünün bir kısmı ve elinin avuç
içinden başkasın) açamaz." demişlerdir. Nitekim Esma'nın hadîsinde bu
hüküm beyan olun­muştur. En-Nür suresinin 31. ayet-i kerîmesinde de,
kadın kısmının evin içinde kime yüzünü göstereceği beyan olunmuştur.

Hazreti Ayşe validemiz radıyallahu anha şöyle rivayet eder: Ensar
hanımlarından daha üstün itikadlı bulamadım; Allah onlar­dan razı
olsun. Çünkü En-Nur suresindeki:

"Başörtülerini yakalarının üstünü kapaya­cak surette koysunlar."
mealindeki ayet-i kerîmeyi erkekleri onlara okudukları zaman, hemen
ensar hanımları tatbik etmeye başla­dılar.

Ensardan her bir er, En-Nur suresinin 31. ayetini okuyunca, o erin
hanımı, kızı, kardeşi ve yakınlarından her biri, murtlerini (yani
başörtüsünün üzerinde giyilen üstlüklerini) giydiler. Kimisi de, En-
Nur süresindeki "humur" kelimesini, yaka paçayı kapayacak baş örtüsü
olarak tarif etmiştir. EI-Ahzab süresin­deki "cilbab" kelimesi ise
örtünmeyi; çarşaf, aba, hülasa tepeden topuklara kadar kapayacak bir
tek geniş ve uzun üstlük diye tefsir etmiştir. Bu takdirde En-Nür
süresindeki ör­tünme emri, evin içinde; EI-Ahzab suresinin 59.
ayetindeki örtünme emri ise, evin dışın­daki örtünme emridir.



İktibas: Sohbet ve Tesettürde ADAB Dilara yayınları
--- alıntı ---
http://www.ilimbahcesi.com/...
devamını gör...
fantezi kurmak.

yani;

"kadin acmayacak, erkek de fantezi kurmayacak..."

teori bu. kafa bu.

bu sebeple kadin kapatilmali.

yani adam "ben kendime hakim olamiyorum, kafamda boyna kadin figurleri, bacak, gogus gormekten biktim, bir de Allah askina sen acip beni tecavuze sevketme..." diyor...

ondan ilk sorusta, aha ayet vallaha ayet burda oku bak diyiverirler : "oku bak, Allah in emri bu, toplumun bekasi icin ben veya benim gibiler sana tecavuz etmesin diye, vallahi yoksa ben cok tertemiz bir adamim, super dindarim, Allah a$igiyim ben.."

kafasinda surekli bunu dusunuyor bunlar. bastirilmis butun bu duygular... kendilerine bile yalan soyluyorlar... surekli cinsellik var akillarinda. surekli ama... yapamamislar tum bir ergenlik boyu, evlenene kadar gormemisler bilmemisler sadece fantezi kurmuslar durmadan. evleneni de azgin kocamis kurt gibi. kimisi birinciyi aldiktan sonra cesitlilik istiyor 1 kuma bi tane daha, tane tane, 3 tane daha da almanin pesine dusuyor... onun da "din" de ilgili bir ayeti var oldugunu iddia ediyor, kafasina gore bir ayeti cikarip sana gosteriyor... 13 yasinda cocuk mu istiyorsunuz? var onun da ayeti var diyor, onu da me$ru kiliyor... o denli tehlikeli, o denli medenilikten ve iradeden, kadina saygidan uzak... kadini anlamaktan uzak..

erkeklerinin hepsi denize de giriyor, takim elbise de giyiyor, $ortla futbolda oynuyor... o kadar bencil. o kadar iki yuzlu.kadin da o kadar mal, ve bunu hakikaten kabul ediyor, bir bakima da yazik, bunca ayinin arasinda o da kapanmak korunmak kutsanmak tela$i icinde...

"din" kilifiyla manipule edilen gercek bu...

***

poetik manali not : bu tanimda "su din cok kotudur, x dininde bu var, su dinde bu var, bu dinlere inanmayin, kufur kufur, argo argo" yoktur. ben belli bir dinden bahsetmiyorum, ben mentaliteyi elestirmekteyim, mentalitenin din kalkani tarafindan kutsallastirilmasini elestirmekteyim. rahibeler de carsaf giyer, putperest erkeklerde, inege tapan turbanli hindistanlilar da... kendinize gelin, bu kadar fa$ist / yasakci / engelci / kontrolcu olup, benim "kutsalim" olan yazma hakkimi benden almayin. Allah beni ozgur kildi, ben haram / yanlis bir laf edersem cezami "allah" verir, bu dunyadaki zebanilige soyunanlar degil. sizin inanciniz size "cezalandirmayi, susturmayi" degil iradenize sahip olmayi, degisikliklere hosgorulu olmayi ogretiyor. kuma$a tapinmayi birakin da dininizi iyi ogrenin.
devamını gör...
diyelim bir otobüstesin. kendi halinde gazeteni okuyorsun. birden burnuna bayıltıcı bir parfüm kokusu geliyor. mecburen dönüp arkanı bakıyorsun. süper minili bir hatun. Allah (cc) günahtan saklaısn.
devamını gör...
islamda erkek ve kadınların nikah olmaksızın birbirlerine şehvetle söz söylemeleri dil zinası kabul edilmiştir. bakmaları, dokunmaları ve kalbinden geçirme de zinadır.. çünkü nikâh yoluyla kendisine helâl olmayan birisine şehvetle bakmak veya dokunmak da bir tür zinadır. nitekim hz. peygamber, "gözlerin zinası bakışmak, ellerinki ise dokunmaktır. ayaklar bakanın duygularını kamçılayacak şekilde yürümekle; dil, söylediği sözlerle zina eder. gönül ise istemekle... neticede cinsiyet organları, bunları ya kabul veya reddeder” buyurmuştur .
devamını gör...
ilahiyat yıllıklarındaki bayat espriye sebep olan zina:
-bir ilahiyatçı bir kez gördüğü bir kıza neden gözünü dikip bakar?
-çünkü 2. kez bakmak göz zinasıdır.
devamını gör...
goz zinasi yanimizdan gecen veya arkamizda kalan bir hatunun orasina burasina kafamizi cevirerek bakmaktir.

ancak onumuzde yuruyen ve dar bir mini etek giyen kadinin orasina burasina bakmak goz zinasi degildir. cunku zaten onumuzde.. gorus acimizin icinde.. gorus acimizin icine girmesi bence erkegi degil kadini gunahkar yapar.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar