hz adem in babası vardı



mealen aktarıyorum; açıklama mustafa islamoğlu tarafından insan suresi 2.ayetin tefsiri niteliğindedir. ayette insanların bir damla sudan yaratıldığı anlatılıyor. islamoğlu, o halde hz. adem'in de babası vardır şeklinde yorumlamış. ayrıca islamoğlu, adem ve havva'nın her seferinde ikiz çocuk sahibi olup bu ikizlerin birbiriyle evlenerek çoğaldığı şeklindeki inanışın ensest ilişki olduğunu ve islama aykırılık teşkil ettiğine değinmiş. ayrıca ali imran suresindeki, ... Allah onu topraktan yarattı sonra ona ol dedik o da oluverdi... diye aktarılan 59.ayetin sadece hz. adem değil her insan için geçerli olduğunu söylemiş. tabiki video da bu ayete değişmemiş atıf yapmış.

ben kesinlikle hz. adem'in bir babası olduğu görüşüne katılmıyorum ancak bu ensest ilişkiyle türeme olayına hiçbir zaman inanmadım. Allah'ın, hz. adem gibi birçok insanı yeryüzünün çeşitli noktalarında yarattığına inananlardanım. yorumu ilgililerine bırakalım.
devamını gör...
doğru olandır lakin hz. adem bilinçli insanın ilkidir.

tüm bedensel yapımız solunumdan dolaşım sistemine iç organ dizilişlerine boyumuza kafamıza daima dünyada olduğumuzun delillerini taşımaktadır.

memeleri ve göbek deliği yok muydu yani?

tabi hz adem dünyaya paraşütle inmedi ise.

insandan bilinci alınca hayvandır arkadaşlar. bizi ilahi hitaba muhatap eden tek unsur aklımızdır bilincimizdir.

bu bilinçten evvel hayvani yanımız olan bedensel bir ortak sürecimiz vardır.

ve üzgünüm ama modern insan ahlak sistemleri hariç başta memeliler olmak üzere doğa zaten ensesttir.

sudan, balçıktan, kan pıhtsından hayat doğmuştur tıpkı kuran ı kerimde defaatle belirtildiği gibi.

tabi video da sevgili sanai demirci'nin yüz ifadesi daha ilginçtir
"aman hocam yaktın bizi...", "duymazdan geleyim de belki susar."
hahaahah.
devamını gör...
hemen enseste bağlanan konu. bu değer yargısını sana veren Allah dilerse ondan başkasını da verir bir kere bunu geçin.

kuran ne diyor hz isa nın yaratılışı hz adem in yaratılışı gibidir. bu durumda feto gibi ya hz isa nın da babası var diyeceksin yada ikisi de yok diyeceksin. seçim senin.
devamını gör...
sana verilmeyen bilginin peşine düşme. bütün akıl yürütmelerin varacağı yer çıkmazdır. islamoğlu kur'an'daki boşlukları aklıyla dolduruyor. ki bu konudaki fikirleri de orjinal değildir, öncülleri vardır. bunu neden yapıyor peki? hurafeyle, safsatayla hz. adem'in çocuklarını çapraz evlendirerek neslin devamını sağladığını iddia eden ensestçilerin fikrini çürütmek için.

bu bilginin peşine düşmek, havanda su dövmek senin Allah'a vereceğin kişisel hesabına ne gibi avanyaj sağlayacak. muhatabı murtedlikle suçlayan her iki tarafın da yobazları; bu meselenin itikada bağlanan yanı nedir. düşünce üretmek insanı murted yapıyorsa, Allahın verdiği aklı kullanmamakta insanı beyinsiz yapmaz mı? kur'an ve sahih sünnet hilafına olmayan düşünce üretenleri sen hangi küçük beyninle murted ilan ediyorsun? sen kimsin? kalpleri yarıp bakıpta mı hüküm veriyorsun?
devamını gör...
adam resmen nifak tohumları ekiyor. bir kere peygambere sürekli adem adem diyen bir adamı ciddiye almayın bu bir. ikincisi, kuran da adem aleyhisselamın nasıl yaratıldığı belirtilmiş. açın okuyun, baba falan mevzusu katiyen yok. bu adam tam bir mal. ikinci mevzuda olaya bakış açısını değiştirmek lazım. kuran ayetleri ile kimin kimle evlenemeyeceği açıkca Allah tarafından belirtilmiş olup, hz. adem zamanında yine Allah bu kuralları koymamıştır. buna da örnekler var yine kuranda. araştırmak isteyenler için nesh ayetleri buna örnek verilebilir. velhasılı kelam ensest falan diyerek fazla uçmayın.
devamını gör...
islamoğlu reformist birisi... bir şey sormak istiyorum madem hz.adem için babası var diyor peki bu adam hz.ısa için ne düşünüyor acaba ? merak ediyorum. islamoğlu, adem a.s yaratılışında ki olağanüstülüğü kabul edecek iman kapasitesine sahip mi değil mi insan düşünüyor. hz.isa'nın babasız yaratıldığını kabul ediyor mu peki ? hz.meryem'in ;
“bana hiçbir insan dokunmadığı ve iffetsiz bir kadın olmadığım hâlde, benim nasıl çocuğum olabilir?” demesi ve cebrail a.s'ın
“evet, öyle. rabbin diyor ki: o benim için çok kolaydır. onu insanlara bir mucize, katımızdan bir rahmet kılmak için böyle takdir ettik. bu, zaten (ezelde) hükme bağlanmış bir iştir” dedi." (meryem 20-21) demesi mesela ne kadar da açık ve net ?
hz.ademden neden hz.ısa konusuna geldim çünkü hz.adem'in babası olduğunu düşünen ve delil olarak insan süresini örnek veren şahıs acaba hz ısa için ne düşünüyor bende bunu çok merak ediyorum. bu adam muhammed esed kafasında. Allah'ın,tabiri caizse bize anormal gelen yaratışlara güç yetiremeyeceği algısını oluşturup,kuran'da geçen bütün mucizeleri inkar etme girişimine girdi ve aslında başarılı oldu. modernizmde zaten böyle bir şey;"akla uyuyorsa alırız, uymuyorsa ayet bile olsa yorum katar yahut atarız! " ya eğer dediği gibi adem a.s'ın bir babası varsa, bir de anası olmalı değil midir? peki o zaman, bu ana babanın ana babası kimdir?bu uçsuz zincir, devir ve teselsüle girer ki bu şekilde ilk insan bulunamaz!
abi her şeyi geçtim son olarak şu hadisi söylemek istiyorum ! "kişinin kendisini ilgilendirmeyen şeylerle meşgul olmaması, onun imanının güzelliğini, derinliğini gösterir."(tirmizî, zühd, 11)
devamını gör...
hz. isa'nın durumu da kuran-ı kerim'de açıktır arkadaşlar.

hz.meryem'den bahsederken hem müzekker hem müennes zamir kullanılır ve bunun kuranda bir başka örneği yoktur.

arapçadan çok ingilizce bildiğiniz için şöyle örnek vereyim ki bir zat ya he'dir ya she'dir değil mi?
ancak hz. meryem konu olunca hem he hem she denmiştir kuranda.

sebep?

hz.meryem muhtemelen hermafroditti. evet hermafroditler kısırdır ama bu gibi bir cihazat belki hz meryemde çalışmıştır.

genel örgüde her peygamberin bir ilmin üstadı hocası muallimi olmasıdır. ve insanlığa gerekli ilimler ilk elden peygamberler ile insanlığa verilmiştir.

ve asıl ilginç olan hz. zekeriyya.
zekeriyya. zeker. bilemiyorum ama bu bir isimden çok bir sıfata benziyor. muhtemelen üreme ile ilgili inanılmaz bir ilim insanlığa miras kaldı hz isanın babasız ve hermafrodit bir anadan doğması ile.

gelecekte öğreneceğiz bunu.
devamını gör...
hz meryem e çift cinsiyetli iftirasına kadar gelen iddia. siz böyle söylüyorsunuz peki kuranda ne söyleniyor?

--- alıntı ---

19/19- cebrail, “ben ancak rabbinin elçisiyim. sana tertemiz bir çocuk bağışlamak için gönderildim” dedi.

--- alıntı ---


bir kelimedeki dişilik erkeklik zamirinden yola çıkarak hz meryem e iftira atmayı göze alan kafa bu ayeti hiç görmüyor mu?. açıkça cebrail gelip sana çocuk bağışlamak için geldim diyor. hz meryem haşa kendi kendine hamile kaldıysa neden böyle söylüyor? veya niye geldi ki hiç gelmese de zaten hamile kalacaktı.
devamını gör...
kendi babası tarafından reddedilen insanın!, insanoğlunun babasına iftira atma girişimidir. izlenmesi dahi vakit kaybıdır.

varsa bi iftiranız daha, alırım diyemiycem.
sırada ne var?
devamını gör...
kuranda geçen her ayeti bilim ile açıklamaya çalışmanın sonucu ortaya atılan düşüncedir. ve çok yanlıştır. evet bir çok ayet bilim ile ispatlanmıştır ki kuran bilime aykırı değildir. şahsi kanaatim, bazı ayetlere bilimin cevap veremeyişinin açıklaması da kuranın bilim dahil her şeyin ötesinde oluşundan kaynaklanır. hal böyle olunca çift cinsiyet veya hz adem meselesi içinde bir babası olmak zorunluğu doguyor. bu da ayetlerle ters düşüyor. işte kendisine verilmiş sınırlı akıl ile idrak edemeyip inanmayanlar kimi zaman sihir diyerek tatmin olmuşlar. bu müslüman olmayanların tarzı. peki müslümanım diyene ne oluyor da ''o sadece ol der ve olur'' ayeti ile yetinmeyip element uyduruyorlar anlamak çok zor.
devamını gör...
kaynağını akıl dışında bir yerden * alan bir olayı, aklın sınırları içinde kalarak fakat akılsızca ve absürt bir kıyasla ,ensest sonucuna varmak her şeyden önce insan aklına hakarettir.

kur'an'ın muhatabı akıl sahipleridir , aklı ilah edinenler değil.
devamını gör...
ensest durumu, farklı ırkların oluşumu göz önüne alındığında büyük ihtimallle ilk olarak yaratılan bir topluluk var. o topluluğun adı da adem.

o ademler içinden seçilen peygamberde hz. adem olarak bilinen bir peygamber.

kur’an'da adem'in diğer peygamberler gibi seçildiği de geçiyor.

allah adem'i, nuh'u, ibrahim ailesini ve imran ailesini seçip alemlere üstün kıldı.
(al-i imrân suresi 33)
devamını gör...
ayetlerin yalanladığıdır.

2:30 - bir zamanlar rabb'in meleklere: "ben yeryüzünde bir halife yaratacağım" demişti. (melekler): orada bozgunculuk yapacak ve kan dökecek birisini mi yaratacaksın? oysa biz seni överek tesbih ediyor ve seni takdis ediyoruz" dediler. (rabb'in): "ben sizin bilmediklerinizi bilirim." dedi.

"ben yeryüzünde bir halife yaratacağım" ----bu ayette açık ve nettir ki Allah ilk muhatap olarak hz adem i seçmiştir. şimdi hazreti ademden önce (yani babası) yaratılmış başka bir insan olsaydı ayette ''başka /veya yeni bir halife yaratacagım'' ifadesi geçerdi diye düşünüyorum ayrıca meleklerde orada kan dökecek birisini mi sorusu yerine ''kan dökecek başkasını mı'' gibi bir soru sorarlardı.

başka bir ayet ile bakalım olaya;

7:189 - sizi bir tek nefisten yaratan, onunla sükûnet bulsun diye eşini de ondan yaratan Allah'tır. o, eşini kucaklayıp sarılınca (ona yaklaşınca), eşi hafif bir yük yüklendi (hâmile kaldı). bir müddet böyle geçti, derken yükü ağırlaştı. o vakit ikisi birden rableri olan Allah'a şöyle dua ettiler: "eğer bize salih bir evlat verirsen, biz muhakkak şükredenlerden olacağız."

bu ayette ''sizi tek bir nefisden yaratan'' ve yine ''eşinide ondan yaratan'' ifadesi kullanılmış. ilk cümlede ki tek nefis başlangıç. yani ademin babası, ademin babasının babası gibi sonsuz bir döngüye yer yok.

devam edelim;

15:28 - ey peygamber! rabbinin meleklere şöyle dediğini hatırla: "ben, kuru balçıktan, şekil verilmiş kokuşmuş çamurdan bir insan yaratacağım."

işte kilit ayetlerden biri, ilk insanın yaratılışı meselesi ve net bir ifade yani muhkem bir ayet ile belirtilmiş.

şimdi konuya dönersek bahsedilen bu ilk insan hz adem değil ise çok mantıksız olmuyor mu?

çünkü bakara 30 da ilk halife yaratılacağı haberine meleklerin ''orada bozgunculuk yapacak ve kan dökecek birisini mi yaratacaksın?'' demesi üzerine hemen 31. ayette ve âdem'e isimlerin hepsini öğretti, sonra onları meleklere gösterip: "haydi davanızda sadıksanız bana şunları isimleriyle haber verin." dedi.



toparlarsak ayet 30 yeryüzünde bir halife yaratacagım ifadesi ile başlıyor. ve meleklerin sorusu geliyor. ardından ayet 31 ve ilk insan yaratıldı. 31. ayette meleklerin bu ilk insanın yaratılışını kavrayamama durumu üzerine Allah ta hz ademi muhatap ederek ona sorun diyor.

baba burada nerede? beynim error verdi yeminle. inanmayın ya bana ne. başlık engelleme yok mu yaw girmiyim buraya bir daha.
devamını gör...
peltek ze ile keskin ze arasındaki farktan habersiz adamların kelimeler arasında bağlantı kurarak yorum yaptıkları mecra. ulan ilim böyle cahillerin eline mi kaldı.

ince sakallıya gelince, bu adam yaşar nuri olmaya doğru gidiyor diyorum kimse dinlemiyor. daha neler yumurtlayacak, bekleyin görün.

o da cenazemi camiye götürmeyin diye vasiyet edebilir. bari onunkini götürmeseler.
devamını gör...
Allah ol der ve oluverir. kaf ve nun tezgahında tüm mevcudat vukubulur.

ancak rabbinin sünnetini bile tanımayan gelir tekfir eder kullarını.

Allah ol der ve oluverir ancak bu olmak tarzı daima sünnetullaha tabidir. bir tek istisna yoktur ki bu kanunların dışına çıksın.

yaradılışın her evresinde her zerresinde ayrı inkişarlar vardır ve bu sebeple sizin anladığınız gibi hokus pokus tarzı bir olma hali görülmemiştir zaten görülmemelidir.

evreler halinde evrildik ehlamdulilah. zerre zerre adım adım temayüller ile tekamül ettik.

daha sünnetullah ne bilmeyen adam elbette kaf nun tezgahını da anlayacak değildir.

dünya sebepler dünyasıdır. Allahın gücü yapmuru sebepsiz yapdırmaya elbette yeter ama buharlaşmaya yoğunlaşmaya bağlamıştır işte kanununu. Allah vaadinden emin olunandır. sebepler perdesi dünyanın kanunudur.

kuran açıkça söyler kul kıt kafasıyla alışılmış hoca telkini ile iftira der. hz.meryem kadındır peygamber olmasa da hz cebraille görüşmüştür, hz cebrail nasıl ki hz ibrahime evlatlar, hz zekeriyaya hz yahyayı müjdelemiştir hz meryeme de müjdelemiştir ne var bunda delile bak.

yani hz cebrailin evlat müjdelemesi delil rabbinin bu kadın kuluna hiçbir başka örneği olmadığı halde hem müennes hem müzzekler hitabı delil değil öyle mi.

haşa rabbim zamirleri mi şaşırdı yani. kadın mı erkek mi bilemedi mi? kurandan mı şüpheniz var. açıklamanız ne.

anahtar çoğu zaman paspas altındadır arkadaşlar.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar