islam hukukunda miras

nisa süresi 11 ve 12. ayete göre uygulanmayan, çeşŸitli çevrelerce çok tartışŸılmışŸ bir konu. kimilerine göre matematik hatası var.




--- alıntı ---

nisa 11. Allah size, çocuklarınız (ın alacağŸı miras) hakkında, erkeğŸe iki dişŸinin payı kadarını emreder. (çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığŸının üçte ikisi onlarındır.4 eğŸer kız bir ise (mirasın) yarısı onundur. ölenin çocuğŸu varsa, geriye bıraktığŸı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır. eğŸer çocuğŸu yok da (yalnız) ana babası ona varis oluyorsa, anasına üçte bir düşŸer. eğŸer kardeşŸleri varsa anasının hissesi altıda birdir. (bu paylaşŸtırma, ölenin) yapacağŸı vasiyetten ya da borcundan sonradır. babalarınız ve oğŸullarınızdan, hangisinin size daha faydalı olduğŸunu bilemezsiniz. bunlar, Allah tarafından farz kılınmışŸtır. şŸüphesiz Allah hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

nisa 12. eğŸer çocukları yoksa, karılarınızın geriye bıraktıklarının yarısı sizindir. eğŸer çocukları varsa, bıraktıklarının dörtte biri sizindir. (bu paylaşŸtırma, ölen karılarınızın) yaptıkları vasiyetlerin yerine getirilmesi, yahut borçlarının ödenmesinden sonradır. eğŸer sizin çocuğŸunuz yoksa, bıraktığŸınızın dörtte biri onlarındır. eğŸer çocuğŸunuz varsa bıraktığŸınızın sekizde biri onlarındır. (yine bu paylaşŸtırma) yaptığŸınız vasiyetin yerine getirilmesinden, yahut borçlarınızın ödenmesinden sonradır. eğŸer kendisine varis olunan bir erkek veya bir kadının evladı ve babası olmaz ve bir erkek veya bir kız kardeşŸi bulunursa ona altıda bir düşŸer.5 eğŸer (kardeşŸler) birden fazla olurlarsa, üçte birde ortaktırlar. (bu paylaşŸtırma varislere) zarar vermeksizin6 yapılan vasiyetin yerine getirilmesinden, yahut borcun ödenmesinden sonra yapılır. (bütün bunlar) Allah’ın emridir. Allah hakkıyla bilendir, halimdir (hemen cezalandırmaz, mühlet verir.)


şŸimdi ben öldüm ve 3 kızım var karım annem ve babam hayatta bu durumda paylaşŸım nasıl olacak.. kuran'a göre hesap yapalim:

3 kıza 2/3 ü + anneye ve babaya 1/6 şŸar ve eşŸime 1/8

2/3+1/6+1/6+1/8 eeeeömm 27/24 çıktı


--- alıntı ---

devamını gör...
içtihad gerektiğini düşündüğüm konulardan birisidir.osmanlının duraklama dönemiyle başlayan alimlerde kalitesizleşme cumhuriyet döneminde hiç alim olmamasına kadar düşmüştür.yani yaklaşık 200 yıldır dinde aslında bir kopuş var.

duyduğuma göre o zamanlarda erkek çocuklar askere gidiyorlardı savaşıyorlardı ganimet alıyorlardı, babalarıyla çiftçilik yapıyorlardı, ticaret yapıyorlardı yani erkek çocuk hep aile bütçesine faydalı oluyordu o yüzden erkek çocukların fazla pay alması normal oluyordu.ancak şimdi erkek çocuk da kız çocuk da aile bütçesine faydalı olmadığından dolayı eşit pay alabilirlermiş.

not:fetva yayınlamadım, buna uyup da başıma iş açmayın, hocalara falan sorun ha...
devamını gör...
matematiği yaratan Allah ın yarattığı paylaşımdır.evet evet kuantum fiziğinide Allah yarattı.
hatta biz insanlarıda birbirimize ibret olsun diye yarttı.
devamını gör...
örümcek beyinliler hala Allah-u tealanın haşa matematik bilmediğini iddaa ediyorr....üstelik bütün islam alimleri hemfikirmiş....yapma ya...ciddi misin....hocaefendi de miras bölüşümü hatalıdır demiş.....yok canım....çamur at izi kalsın.....kuranı kerimin kapağını açmamış anlamamakta ısrar edenlerin hala hatalı olduğunu iddaa ettikleri bölüşüm....
devamını gör...
samimi müslümanın gönlünde, kur'an'da geçen hiç bir hüküm için hiç bir şüphe uyanmaz.kur'an'da geçmişse inanır, uygulamaya çalışır.hz. ebubekir'e isra olayı anlatıldığında:"eğer olayı bildiren hz.muhammedse, doğru bildirmiştir."demesi; o'nun sıddık lakabını almasına, samimi insanın kur'an'a ve sünnete bakış açısı yakalamasına vesile olmuştur
devamını gör...
nisa 10/11 de sorun çıkması sonucu, avliye ve reddiye yöntemleriyle ömer zamanında düzeltilmeye çalışılmış durumdur. nisa 10-11 de geçen bütünün paydaları şeklindeki kurallarda, oraya ne yazsanız herhangi bir durumda "1" i vermeyecektir. durum kombinasyonları çok fazladır, lineer programlamayla yaptığım hesaplamalarda her durum için "1" i sağlamadığını bizzat görmüşlüğüm vardır. lakin, avliye ve reddiye yöntemlerini kullanacaksanız, hükümleri şerri hukuka aktarırken kur'an daki durumunu çarpıtmış olacak ve bu kısım Allah'ın kanunu olmaktan çıkacak ve insan eliyle yapılan bir değerlendirme olarak görülmesi kaçınılmaz olacaktır.
arapcasında nisa 10/11 deki değerlerin 'kesin/sabit değer' değil, 'sınır değer' oldukları şeklinde bir açıklama okumuştum. bu bir şekilde açıklanır, kanıtlanırsa herhangi bir sakınca, iddia kalmayacaktır ortada.

edit: yazılanı anlamayacak kadar kör, idrak yolu enfeksiyonu hastası arkadaşlara ve şakşakcılarına!
"oraya ne yazsanız" yazıyor orada bak.. anladın mı? hayır, hiç sanmıyorum.
gel beraber idrak yolu enfeksiyonuna el atalım, bir çözüm arayalım. bahsettiğim, nisa/10-11 deki oranları öyle bir değiştireceksin ki, her durumda 1 i verecek.
her durumdan/kombinasyondan kastımı hala mı anlamadın? hani ölen geride "3 kız evlat, bir ana, bir baba ve eş" bırakınca 1 i geçip, 1.25 oluyordu ya, işte o oranları 1 e çekecek şekilde değiştirsen, bu sefer başka bir durumda 1 i sağlamayacak.***her durumda 1 i sağlayacak oran namevcut***. fakat sen öyyle kendini kaptırmışsın ki, karşında biri azıcık analiz edince saldırıyor sanıyorsun.
bak şimdi napıyoruz? bir ateist "yahu kur'an da Allah matematik hatası yapmış" diye gelince, diyecekmişsin ki" peki, o oranları bana öyle bir yerleştir ki her durumda 1i sağlasın, bir de senin matematiğini görelim".
bak şimdi kur'an ı savununca nasıl hemen de kapacaksın durumu, idrak yolların nasıl da açılacak. bırakın bunlar tartışılsın, konuşulsun, rahatsız olmasın kimse bunlardan..kur'an da araştırılabilir, eleştiriye maruz kalabilir. yeter ki cevap verebilecek kapasitede olun..
devamını gör...
inançsızların saçmaladığı konudur...
burada bir oran fazlası çıkıyordur evet ancak bu oranı inançsızlar bugün hesaplamadı daha öncede var olan bir şeydi ve çözümüde vardı...

süleyman ateş'in yazısını okuyun:

http://http://www9.gazeteva...

(eğer elinde 3 misket varsa ama 4 kişi varsa.. o zaman onlara göre misketleri bölmek gibi bir durum vardır...
durumu eşitlersin... )
devamını gör...
ölen kimsenin ardında bıraktığı ve önem sırasına göre dört yere sarf edilen maldır. kişinin mirasının taksimatı şu şekilde yapılır:
1- teçhiz ve tekfin: mal dağıtılmadan önce belli bir miktar ayrılır ve o parayla ölen kişinin cenaze masrafları karşılanır. para, sadece bu işlemlere yetecek kadarsa başka bir kimse o mal üzerinde hak iddia edemez.
2- gaza-i düyun: borçların ödenmesi. cenaze işlemlerinden sonra ölünün borçları ödenir ve bir sonraki aşamaya geçilir
3- tenfizü-l vesaya (min sülüsil mal): meyyitin vasiyeti yerine getirilir. bu vasiyet feminist derneklere para bağışlanması da olabilir, hayrına umumi tuvalet yaptırılması da olabilir. fakat ölen kişi bu vasiyeti malının üçte biriyle sınırlandırabilir. yani malının üçte birinden fazlası üzerinde tasarruf yetkisi yoktur. böylece ölen kişinin arkasında kalanların hakları da yenmemiş olur.
4- taksim beyne-l verese: varisler arasında taksim. bu üç işlemden sonra kalan mal varisler arasında feraiz ilminde gösterildiği şekilde taksim edilir.
bu dört yerde öncelik bir numaradan dört numaraya doğrudur. mesela borçlar ödendiğinde mal bitmişse artık miras taksimatı diye birşey yok demektir.
devamını gör...
*mirasta erkeğe kadına verilen miktarın iki katı verildiğini söyleyerek kadına haksızlık yapıldığını iddia ederler. halbuki islamiyet'te kadın erkek mirasta eşit pay alırlar. anne, baba, dede, nine. kadın erkek oldukları halde eşit pay alırlar.

sadece kız ve erkek kardeşlerde kız kardeşe erkek kardeşin yarısı kadar verilir. burada sanki bir haksızlık varmış gibi gözükmektedir. fakat, örneğin baba vefat etse babanın üç dairesi olsa kız kardeş bir erkek kardeş iki daire alırlar. kız kardeş bir erkekle evleneceği zaman kız kardeşin bir dairesiyle evleneceği erkeğin ailesinden kendisine miras kalan iki payı bir araya gelince toplam üç payları olur. erkek kardeşinde kendi iki payıyla beraber bir kızla evlenirken evleneceği kızın bir payıyla beraber onlarında toplam üç payı olur. ayrıca erkek kardeş evleneceği kıza mihir verir.islamda baåžlık parası yoktur , mihir kadına boåžanma vuku bulursa bir sosyal güvenlik olsun diye - sigorta- verilir.. böylece iki dairesi erimeye başlar. yine erkek kardeş hayatları boyunca evleneceği kadın ve çocuklarının nafakasını (yiyecek, yatacak, yakacakâ…) karşılamak zorundadır. iki dairesi erimeye devam eder. halbuki kız kardeş mihir alır. ayrıca hayatı boyunca kendisine ve çocuklarına erkek bakmak zorundadır. kendi bir dairesini ise ailesine harcamak zorunda değildir. o dairesi onun harçlığıdır; satar, bağışlar, kiraya verirâ… isterse kocasına da verebilir.

kız kardeşe erkek kardeşe verilen miras miktarının yarısı verilmiştir. anne, baba, dede, nine â… eşit pay alırken kız kardeş ile erkek kardeşte sanki haksızlık varmış gibi gözükür.

miras : 3 daire

erkek kardeş kız kardeş
2 1

1-) kız kardeş erkek 2-) kız erkek kardeş
1 2 1 2
evleniyor + = 3 3= + evleniyor
mihir, nafaka (+) mihir, nafaka (-)

görüldüğü gibi erkek kardeşe çok miras payı verilmesinin sebebi onun toplum içindeki ağır sorumluluğundan dolayıdır. erkek kardeş aldığı iki payı hep harcayacak , hep eksilecektir. kız kardeş ise aldığı bir payın yanında mihir, nafaka alacak. malı artacaktır. bir payı da kendinin olacaktır. görüldüğü gibi ilk başta erkek kardeş fazla pay alır gibi görünürse de iş alınan payların dağılımına kullanılmasına gelince kız kardeşin az payı ile erkek kardeşinden daha fazla imkan olanak paya sahip hale geldiği görülmektedir. erkek kardeşe ailesine -eşine - verilmesi için fazla verilmiştir. zamanla bu oran kız kardeş lehine değişmektedir.


http://www.netkeyfim.com/is...
devamını gör...
inançlıların saçmaladığı konu.imanın akla indirdiği perde. ayetler açık ama nedense yeterli değil. avl metodunu kullanmak Allahın ayetinde yazan oranı değiştirmektir.madem insani metotlarla ayette yazan matematiksel oranı değiştirebiliyoruz, o zaman koşullara uymayan her ayeti kafamıza göre değiştirelim.
şu linkteki savunmaya bakalım http://www.quran-miracle.in...

"aslında problemin kaynağı kuranın bu ayetlerinde verilen oranları mutlak oranlar olarak kabul etmekten kaynaklanıyor. yani örneğin 3 kız kardeş için verilen 2/3 oranı mutlak bir oran farz ediliyor. iyi de gerçekten öyle mi? bu oranlar mutlak oranlar mı, yoksa bir tür tavan ya da taban değerler mi? bu oranların mutlak olmadığını iddia etsek bile, buna kurandan delil getirmediğimiz takdirde kimseyi ikna edemeyeceğimiz çok açıkâ…"
tüm açıklamayı okursak, sonuç şöyle:ayette bunlar Allahın sınırları diyormuş o yüzdenmiş."en fazla 2/3 ya da 2/3 e kadar " şeklinde ifade edilmemesinin sebebi de şöyle açıklanmış "öylece bunun bir üst limit olduğu açıkça ortaya konabilirdi. ancak bu durumda neler olacağını tahmin etmek güç değil. bu tarz bir ifadeden istifade eden birileri mirasçı 3 kıza 2/3 oranında pay vermek yerine 1/10 ya da belki hiç pay vermeyebilirdi. dolayısıyla nisa/11 ve 12 de en fazla 2/3 ya da 2/3 e kadar tarzında ifadelerin kullanılmaması anlamlıdır."

işte yorumladık yorumladık her şey süt liman oldu. sınırlarıdır a dayanarak oranlama yapabiliriz.kesir toplamları 1 den az çıkarsa otomatikman kişiler verilen orandan daha fazla miras alacak( kesirler toplamı 1 e eşitlemek için aynı oranda büyütülecek), 1 den çok çıkarsa daha az alacak. o yüzden bu sınırlar alt sınır mı üst sınır mı belli değil ama yaşasın insan aklı işte...
iddia ediyorum ayete tek bir kelime eklemek ile daha kesin çözüm elde edilebilirdi.olsun böylece imtihanın imtihanından da geçmiş oluyor sevgili müminler.bu kesin (matematiksel olduğu için kesin) mantıksızlığa bile imanları uğruna göz yumabilen biri en serin cenneti mutlaka http://hakeder.ne mutlu.

koşullara göre ayete yorum gücüyle yöntem ekleyenler o susuzlukta teyemmüm ayetini neden yıllarca beklediler bu da başka bir enty nin konusu olsun.
unutmadan islam kolaylıklar dinidir.mesela kesinlik taşıyan matematiksel ifadeleri kafanıza göre değiştirebilirsiniz ama saçınızın tek telini gösteremezsiniz.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar