istanbul’un fethi

kararlılıkla hücumlar devam ediyor.
asker coşmuş sel gibi surlara akmaktadır.
zikirler, dualar ve toplar...
aşk varsa heyecan vardır.
aşk sur tanımaz.
fetih yakın.
devamını gör...
ilginçtir ki aradan 500 küsür sene geçmiş olmasına rağmen kutlanan fetihtir. kabul; istanbul güzel şehir, pasaportla gelmek varken içinde yaşıyor olmak gerçekten bir ayrıcalık. lakin, aradan bunca zaman geçmesine rağmen hala kendimizi yabancı görüyor olmalıyız bunu kutlamak için. anadolunun birçok şehrindeki gibi kurtuluş günü de değil. şavaşmışız, başkalarından almışız... hala lafını yapıyoruz. misal, bundan 1000 sene sonra hepimiz küresel ısınmadan erimezsek türkiye cumhuriyeti hala bugünü kutlayacak mı? ne zaman anlamsızlaşacak bir fethin kutlanması? biz hep kendimizi yabancı mı hissedeceğiz yaşadığımız şehre?
devamını gör...
her hangi bir sevincin kutlanması gibi değildir istanbulun fethi nin kutlanması. gelenekselleşmiş bir duygu üzerinden kutlanır. bir çok padişah savaşmış ve bir çok asker şehit olmuştur. rivayet e göre peygamberin de hadisi olunca orta da sevinilen ve kutlanmak istenen sadece bir toprak parçası için değil bir çok sebeb den ötürüdür.
istanbul bir hayal bir rüya idi tüm zamanlar için. ve bu rüya bir milletin tam manası ile hayatına girmiştir. muhafazakarlar bu yüzden daha duygusal yaklaşırlar olaya. sadece savaşla alınmış bir şehir değildir istanbul. iman ile ümit ile dua lar ile Allahüekber nida ları ile alınmıtır. ayasofya da padişah şükür namazına durmuştur askerleri ile. istanbul un fethi sıradan bir fetih değildir. istanbul un fethi bugün kan ağlayan islam dünyasını görüp de, geçmiş de bizden olan alnı secdeye giden bir padişah tarafından alındığı için, istanbul un fethi aynı manevi sıcaklığı ve özlemini içimizde oluşturuyor. bir bin yıl daha geçse bile...
devamını gör...
30 ekim 1918 e kadar sürmüştür. bir daha feth olunması (islama açılması) gerekmektedir. peygamber efendimizin * bahsettiği feth ve komutanlık fatih'e ait olmayabilir.

kimsenin reddedemeyeceği gibi şu anda istanbul, islamın hakim olduğu, islamla yönetilen bir şehir değildir. yani feth edilmesi gerekmektedir.
devamını gör...
kalel kardeşimiz tesbitinde hata etmiştir... bahsedilen fetih ve komutanlık fatih'e aittir, çünkü fatih istabul'u fetheden ilk müslümandı ve osmanlı islama göre yönetiliyordu...

kaldı ki, fethin en büyük sebeplerinden bir tanesi bu hadis-i şeriftir, nice sahabe bu mujde ile şereflenebilmek için istanbul'a seferler düzenlemiştir, hatta hacı bayram-ı veli hazretleri ile sultan 2. murat'ın meşhur fethi müjdeleyen konuşması bunu gösterir...

türkiye'nin şu anki durumu bu fethe gölge düşüremez... çünkü fetih ordu ile yapılır... önemli olan ordunun ve fetheden devletin müslüman olması...
devamını gör...
istanbul'un fethi evliya-i kiramın yolunu kabul etmeyen onları şirk ile şuçlayan vehhabiler'e biraz kaba olacak ama kapak niteliğindedir, zira fatih'in hocalarından en meşhuru hatta manevi fatih diye ün kazanan akşemseddin hazretleri bayramiyye tarikatının önde gelenlerindendir... bayramiyye tarikat-ı da tasavvufi bir tarikattir, tasavvuf da evliya-i kiramın yoludur...
devamını gör...
şeyhülislam fetvası ile seyri değişen fetihtir. şöyle;

fatih'in gemileri karadan yürütme fikri aslında haliç'e çekilen zincir yüzünden gemileri buraya sokamamaktan ya da başta cenevizliler olmak üzere avrupa'dan gelen yardımları engellemek yüzünden değilmiş. fatih'in meşhur topları surları döverken dönemin şeyhülislamı bir fetva vermiş ve demiş ki, "surlara atılan toplar bu surları aşıp sivil halka zarar verebilir ve bu şer'an caiz değildir." fatih de bunun üzerine daha farklı bir strateji geliştirmek zorunda kalmış ve bu yolu denemiş.

bu entryi geçtiğimiz günlerde 2000 km gibi geniş bir menzile sahip son teknoloji füzelerinin denemesini yapan iran'a ithaf ediyorum.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar