ölümlü dünya

olayları "her canlı ölümü tadacaktır" ayeti kerimesi ile değŸerlendirdiğŸimizde, bize dünyanın geçiciliğŸini, değŸersizliğŸini anlatan ifade... bir insan öldü mü her şŸey boşŸ oluyor, her kıymetli değŸerini kaybediyor. aslolan ölüme hazırlanabilmektir...

inna lillahi ve inna ileyhi raciun...
devamını gör...
hist hist sakin ol sinirlerine hakim ol diye hatırladığımız sakin ol isimli sertab erener parçasının en bi hakikat dolu kısmı.

ölümlü dünya ölümlü insan
ha alim olsan ha zalim olsan


(bkz: sakin ol)



devamını gör...
ölümlü dünya ölümlü insan
ha alim olsan ha zalim olsan

diye giden bi şarkı vardı, sakin ol isimli. bunu söyleyen de bi gadın vardı. tuğba yurt.
çok garipti.
klip hiç böyle şeyler söylemiyordu zira.
bi şarkısı daha vardı, yani izlediğimden değil de kafelerde denk geliyordu hep. biliyorsunuz ne popülerse onu sunarlar.
neyse, o da bu klip gibiydi, içinde de Allah yazmış gibi şeyler söylüyordu yine. garib.

edit: şöyle de düşünmüş olabilir; 'e böyle de ölümlü zaten, koyver rahvan gitsin'
devamını gör...
şarkılara dahi konu olmuş dünya. gelip geçicilikten bahsedilir ve ardından dünya telaşına dalınır.
halbuki gireceğimiz yerin ebatlarını vereyim size;
150 cm yükseklik, 80 cm genişlik.
devamını gör...
kısaca şöyle özetlenebilecek suç komedisi film:
biraz reservoir dogs + biraz kill bill + bolca kan + sıkı mizah + iyi oyuncular = ölümlü dünya.
beş kişilik senaryo ekibi var ama öyle dolu dolu bir hikaye beklenmemeli, senaryo ekibi tamamen mizah adamlarından oluşuyor. haliyle güldürmeye çalışmışlar.
film sonrası tek sıkıntı, "ra ra rasputin, lover of the russian queen" dile dolanıyor. kesin bilgi, dolanıyor.

ha bi de, yönetmen olarak ali atay'ın muazzam bir iş çıkardığını söylemeden olmaz tabii.
devamını gör...
çok sayıda ağır küfür içermesi dışında neredeyse beklentilere tümüyle yanıt veren bir film. sarp ayak ve irem sak çok sırıtsa bile kadrosu az ama öz oyunculardan oluşuyor. bazı sahnelerde “üfff baydınız” diyorsunuz ama kopardığı noktalar çok daha fazla. çatışma sahneleri kurtlar vadisi’nden daha başarılı çoğu sahnede. güldüm, eğlendim, yanınızda hanımefendi olmamasını tavsiye ederim izlerken.
devamını gör...
dün izlediğim absürd komedi. çok fazla hatta gereksiz küfürlüydü. ancak bu komik olması gerçeğini değiştirmedi. pişman değilim yine olsa yine izlerim.* normalde filmlerde pek gülmeyen biri olarak bu filmde, bazı sahnelerde koca salonda tek gülen kişi bendim. ilk bölümü nispeten durağandı ama ikinci bölümde kırdı geçirdi, en azından beni. tavsiye olunur.
devamını gör...
bazı sahnelerdeki gereksiz diyaloglar ve küfürler dışında olmuş film. aydın doğu demirkol ve feyyaz yiğit in performansları muazzam. sarp apak ise senaryo gereği ettiği fazla küfürlerden midir nedir aşırı itici geldi. ağzına da yakışmamış zaten. filmin sonu biraz havada kalmış ama genel olarak eğlenceli.
devamını gör...
eğlenceli, enerjik fakat fragmana göre ağır ve yavaş ilerleyen ali atay filmi. filmin sonu karambolde kalmış gibiydi, sanki devamı gelecek gibi. zaman geçsin rahat rahat tekrar izleyeyim.

--! spoiler !--

otelde sıkışıp adamların yerlerini haber verirken baya baya işaret diliyle tartışmaya girdikleri sahneyle feyyaz yiğit'in karşıdaki adama kuş tüyü yastıkla dalıp, en sonunda çekçekle adamı öldürme sahnesi favorilerim arasında.

obsefif kompulsif konusuna hiç girmeyeceğim zira yıktı geçirdi beni.*
--! spoiler !--
devamını gör...
ali atay'ın yönetmenliğini yaptığı, ahmet mümtaz taylan'ı yine bayılarak izlediğimiz film. hem çok gerçek, çok günlük, olağan; hem de çok olağan dışı... farklı bir tadı var. bir de 'doğu demirkol' gayet başarılıydı.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar