ömer baba

elimde, rakı sofrasında rakısını yudumlarken çekilmiş fotografı olan emin olcay ın canlandırdığı karakter


not : resim emin olcay ın normal hayatında çekilmiştir.
devamını gör...
başarılı bir opreasyonla sinirlerini aldırmış dizi karakteri. senaristler bu karakterin rolünü yazarken eminim, ney falan dinliyorlardır. başka türlü motive olmak imkansız. bir yanda adam yakanlar, bir yanda kafa kesenler, bir yanda yaz köşesi, bir yanda kış köşesi, ortada ömer baba.
zor iş senaristlikte. bak nerden nereye geldik...
devamını gör...
hanımının başı açık, kendisinin mezhebi geniş. yine de has müslüman.
yanlış anlamayın, tesettüre girmeyenin kafir olacağını filan düşünmüyorum. aksine devrimizde Allahın en zor farzının tesettür olduğunu düşünüyorum, bu sebeple bu ağır yükü omuzlarına almayan/alamayan kardeşlerimize de anlayışla yaklaşıyorum. onun da haricinde tesettürü "bir iman hakikati" olarak da görmüyorum.

fakat, tesettürün Allah'ın net ve sabit bir emri olduğuna da katılıyorum. fakat bizim has müslüman, samimi dindar, mütedeyyin mü'min ömer babamız bu görüşüme katılmıyor olsa gerek. zira o kadar repliğin arasında bu konuda edilmiş bir kelimeye dahi rastlayamıyoruz. bu konuda herhangi bir rahatsızlığı olduğunu düşündürtecek herhangi bir imayla karşılaşamıyoruz.

yahu, tesettürden girerek yakalamaya çalıştığım sadece bu da değil. ortada kan gövdeyi götürürken, haksız yere insanlar birbirlerini boğazlarken, evlere paketler içinde kafalar filan gelirken ömer babamız adeta farklı bir dünyada. adeta, alttan alta, bilinçaltlarına çalışılarak "islam Allah ile kul arasında, kalp ile hakk arasındadır. ötesi değil." mesajı veriliyor. islam'ın dünyaya dair konuşmasının ehemmiyetsizliğinden dem vurulmuş oluyor. ömer baba dünyaya dair hiç bir nasihat yapmazken kalben samimi ve sadık bir mü'min olmak gerektiğinde bahsediyor sürekli. ulan nasıl olacak o iş?

içten içe, alttan alta islamın sosyal hayattan çıkarılmasına çabalandığını hissediyorum. suçlamak babından değil, benim kastettiğim genel eğilim. kurtlar vadisi de ister bilinçlice, ister hiç bir şeyin farkında olmadan buna hizmet etmekte. din ayrı dünya ayrı yani dostlar. din adamı, dindar adam orada hep duran bi figür. onun ladini şeylerle bir problemi, bir sorunu yok. olamaz da. böyle bi müslümanlık da mümkün. müslümanlık bu zaten. falan filan.
devamını gör...
kurtlar vadisi dizisinin değişmeyen ,emektarlarından.bukadar oyuncu geldi gitti , ölenleri oldu, cenazelerini hep ömer baba kaldırdı ama o her daim rolüne ,görevine devam etti.o bir rol adamı olmaktan ziyade bir rol model oldu.verdigi mesajlarla diziyi izleyenlere yön verdi belkide.kendisini saygıyla anıyorum.
devamını gör...
devletin sevdiği müslümandır kendisi

ayrılacağı iyi mi oldu bilemedim ama... hani yine de insanlara bir şeyleri hatırlatma ihtimali filan vardı..
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar