otar iosseliani

1. (Tematik)
müzik, ardından moskova'da sinema öğrenimi gördü. gürcü sinemasının Yeni Dalga akımından etkiler taşıyan ilk filmi aprili (Nisan) uzun süre sansür engelini aşamadı. Çağdaş bir masal olarak nitelendirilebilecek film, günlük yaşamın aşkı öldürdüğünü vurguluyordu. Sinemadan uzaklaşarak bir süre kol işçisi ve denizci olarak çalışan İosseliani, giorgobistve (Bağbozumu) ile sinemaya döndü. Film, bir kooperatifte çalışan biri her devrin adamı, öteki onurlu ve yaşamın güzelliklerine bağlı iki arkadaşın öyküsünden yola çıkarak, incelikli bir bürokrasi taşlamasına yer verdi. Filmin yıllar sonra cannes film festivali'nde gösterilmesi yönetmenin ülkesi dışında da tanınmasına yol açtı. pastorali (pastoral) dinlenmek ve prova yapmak için bir köye giden beş müzikçiyi ele aldı. müzikçiler köyden ayrıldıklarında, içlerinden birine sevdalanan genç bir kız, bir plakla haşhaşa kalır. dramatik yapıdan özellikle kaçınan, profesyonel oyunculara yer vermeyen ve çok az kişinin anlayabildiği bir lehçeyle çekilen bu siyah beyaz film, hiçbir ileti içermez, herkesin kendi yaşamını yaşadığını vurgular.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar