ozan arif

#özgürler 

müslümanlar neden böyle perişan?
sebebini sorup arıyor muyuz?
bence bu işin sebebi müslüman.
acaba farkına varıyor muyuz?

müslümanlık çünkü adımız bizim.
adımız gibi mi tadımız bizim?
eksik mi dediniz, kodumuz bizim?
fitnesiz, fesatsız duruyor muyuz?

islamın şartı beş, imanın altı,
diyerek işleriz bütün bütün hattı.
aklımıza gelmez toprağın altı.
emaneti sağlam tutuyor muyuz?

esiri olmuşuz malın, servetin,
zinanın, sehvetin, kovu gıybetin,
vatanın, milletin, dinin devletin,
en ufak işine yarıyor muyuz?

bu devirde kimin kötü halı var?
åžimdi itin bile özel yatı var.
hepimizin iyi kötü malı var.
fitreyi, zekatı veriyor muyuz?

birbirine düşman zengin ile fakir,
birinde hamd eksik, birinde şükür,
hepinizde ayrı değişik fikir,
birlikte üç adım yürüyor muyuz?

elin gözünde ki çöpleri tek,tek,
görüp gösteririz kaçırmayız pek
kendi gözümüzde mertek var mertek.
biz bizdeki suçu görüyor muyuz?

neyi öğreniyoruz, neyi duyuyoruz?
karnı evde, beyni nerde doyuruyoruz?
oğlumuz, kızımız, nasıl büyüyor,
üstüne kol kanat geriyor muyuz?

kitabımız kur'an ilim kokuyor,
kaç müslüman günde açıp okuyor?
okuyanda işte öyle okuyor.
mânasına kafa yoruyor muyuz?

mademki her nefes haktan hediye,
dünya malı için hakkı unutmak niye,
bugün Allah için ne yaptı diye,
akşam kendimize soruyor muyuz?

arif olan ham laf ezmez gardaşım,
bir destanla bu dert bitmez gardaşım,
müslümanım demek yetmez gardaşım,
müslümanca hayat sürüyor muyuz?
*
devamını gör...
sanatı ve güzel sesi seven insanların sevmediği türkücü.

kendisine bu durum söylenmiş olacak ki susman ben diye bir şarkı yapmış ve
diyorlar ki sus sus sus
susmam ben
susman ben
susmam ulan

demiştir.

kabustur.
devamını gör...
Allah diline düşürmesin kişisi.

evet... sayın başbakan, tayyip bey hazretleri;
arattınız siz sizden önceki namertleri,
nasıl dile getirsem açtığınız dertleri,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

bak tayyip bey, ben öyle kolay kolay söz demem,
amma yeri geldi mi sözümü esirgemem,
riyaset-i cumhur'muş, başbakan'mış dinlemem,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

zaten biraz bilirsin, bir parça tanışırız,
ne elden akıl alır, ne ele danışırız,
biz adamın yüzüne erkekçe konuşuruz,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

zannetme ki bu adam, sırf elleri iğneler,
ben benden olanlara neler söyledim, neler!...
neler çekti elimden, o oturan gölgeler!...
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

değiştiniz, aksınız, tamam, iyi, çok güzel,
"ak" lâfının üstünde özel duralım, özel!..
yahu bu "ak" diyenler, hep mi böyle müptezel?
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

ecevit de bir zaman "ak"lı lâflar etmişti,
"ak günler" diye diye tepemizde bitmişti,
ve aynen anamızı ağlatarak gitmişti...
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

önce şunu kabul et: "sözüne uymuyorsun!"
sana oy verenleri, kat'iyen duymuyorsun,
vermeyeni zaten hiç insandan saymıyorsun,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

hükümetin de aynı, hem acemi, hem hamlar,
koskoca koltuklarda, küçük küçük adamlar,
sizi de kuşatmış o, ihaleci yamyamlar,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

ekonomi, istikrar "çok düzelmiş canım çok",
ne düzeldi arkadaş, boş lâflara karnım tok!
olanda zaten vardı, olmayan da yine yok!...
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

işçi, memur, emekli, refaha mı erişti?
yani siz geldiniz de, hangi hâller değişti?
yine kazık yiyoruz, atan eller değişti,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

köylü zaten gitmiyor, niye gitsin tarlaya?
ne verdiniz pancara, fındık veya buğdaya?
üstelik rizelisin, kaç kuruş verdin çaya?
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

gerçi hanım köylüsün, hikâye rize-mize,
pas bile vermiyorsun, artık karadeniz'e,
o rize, rize ise, bunları sorar size,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

tayyip bey başarınız göz boyamak, aldatmak,
"imf"li dürzüler gelince havlu tutmak,
yaptığınız tek şey var, paradan sıfır atmak,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

ondan da şüpheliyim, gerçi Allah biliyor,
iktisatçı olanlar bu işi irdeliyor,
altı sıfır gitti mi? yedinci mi geliyor!?
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

baş örtüsü ne oldu? dilin konuşsun, dilin,
bizimkiler fos çıktı, siz çözün, hadi gelin,
takke düştü tayyip bey, kelin göründü, kelin,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

carttır-curttur anlamam, türbanlıyı sattınız,
korkunuzdan bu işin üzerine yattınız,
siz bile hanımları evlere kapatınız,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

senin de kitabında, vefa-mefa masalmış,
kimlerle yola çıktın, bak yanında kim kalmış,
sağ yanını "mir dengir", solunu "zapsu" almış,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

sağınıza bir akrep, solunuza bir yılan,
alır almaz dedin ki: "türklük ney?" falan-filân,
"türk değil türkiyeli" olmakmış mühim olan,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

bu nasıl bir ifade, amacın ney, gayen ney?
başbakanın ağzında ne geziyor böyle şey?
ben o zaman sorarım: "türk müsünüz tayyip bey"
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

zana-dana dışarıda, kanunlara bir bakın,
madem biz asamadık, o iti de bırakın,
vallahi bak ciddiyim, şaka sanmayın sakın!
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

onun bunun ağzıyla, yediğiniz hurmalar,
yarın sizi çok kötü yerinizden tırmalar,
o zaman para etmez, dizinize vurmalar,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

yahu size ne oldu? siz böyle değildiniz,
kırk yıllık çizginizi, bir kalem de sildiniz,
avrupa'ya çatarken, önünde eğildiniz.
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

böylesine geçmişten kopmaya gerek var mı?
brüksel'de el-etek öpmeye gerek var mı?
bu "ab"ye bu kadar tapmaya gerek var mı?
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

amma derdin ayrı şey, desem uzun olacak,
"ab"nin çorbasında illâ tuzun olacak,
çünkü ordu "höt" dese, "ab" kozun olacak,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

bir şiir okuyordun, hatırla, daha dündü,
hani kubbe miğferin, minareler süngündü,
hadi çizgin değişti, dinin de mi ters döndü?
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

yanınıza bir "papaz", bir de "haham" seçtiniz,
"imam" zaten hazırdı, başlarına geçtiniz,
antalya'da dinlerin bahçesini açtınız,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

ve bahçenin gülleri tez büyüdü kokuyor!
misyonerler her yerde sanki mekik dokuyor,
sayende çoluk-çocuk, artık incil okuyor,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

on yedi aralıkta, brüksel'de tuttunuz,
o imzayı millete hiç sormadan attınız,
biz "lozan" kötü derken, siz "sevr"i hortlattınız,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

talabani, barzani, kanımıza giriyor,
ankara'da bu puştlar, izzet, ikram görüyor,
ne oluyor? devletin ciddiyeti eriyor!
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

ne karaymış kıbrıs'ta soydaşın yazgıları,
kan ağlıyor türkmen'in hoyratı, ezgileri,
nerde kaldı devlet'in kırmızı çizgileri?
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

çizgilerden vazgeçtik, çizgi-mizgi hiç yok da,
nokta bile kalmadı, kırmızı bir tek nokta,
bir yanda kıbrıs şokta, bir yanda kerkük şokta,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

velhasılı tayyip bey, Allah size boy vermiş,
gerisini maalesef, sanki kapıp koyvermiş,
demek ki millet size, boyun için oy vermiş,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...

ah şu başım baş olsa, bir bitse benim derdim,
ozan arif olarak, size neler ederdim,
sizi var ya, üç ayda, bitirmezsem namerdim,
bir değişme masalı, bir de ak tutturdunuz,
bu millete karayı, ak diye yutturdunuz...
devamını gör...
mhp ile bile restleşebilecek kadar "dediğim dedik" kalabilmiş isimdir.
kenan evren in afarozuyla yıllarca yurtdışında yaşadığı için evren paşayı bi sever bi sever !.
çıkış noktaları marx,lenin,stalin gibi ithal düşünce adamları ve ideolojiler olan komünistlere de epey güzel dokundurduğu cümleleri vardır, o yüzden onlar da çook severler kendisini.!

en güzel şiirlerinden biridir alıntılanan :

boşver gönül
tasalanıp düşme dile,
boş ver gönül Allah büyük.
şükretmeyi öğren hele,
boş ver gönül Allah büyük

deme nazlı yarim hani,
mecnun`sanda dinle beni,
unutsada leyla seni,
boş ver gönül Allah büyük.

ha otuz yıl ha müebbet,
yaradanla kur muhabbet,
bu günler de geçer elbet,
boş ver gönül Allah büyük.

hak bildiğin yolda yürü
çürürsen de öyle çürü
bu düzene bas küfürü.
boş ver gönül Allah büyük
ozan arif el ne dese,
zafer bizim yok vesvese.
bir gün göçer â«taş medreseâ»,
boş ver gönül Allah büyük.
devamını gör...
çakma ahmet kaya, ilk dönemlerinde dinlediğiniz de ahmet kaya'dan pek ayıramazdınız müzik stilni, şimdi nasıl bilmiyorum ama bu da ahmet kaya'nın büyüklüğü. o kendine hain diyen sözde vatanseverlere bile örnek olmuş bir aydın, sanatçı ve vatanseverdi. bir de müslümanlıkları akıllarına gelip inkar etmeseler ne güzel olur. adam en azından ahmet kaya'ya bir teşekkür eder, bir helallik ister. orjinali için:

(bkz: ahmet kaya)
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar