sözlük yazarlarının karalama defteri

#özgürler 

4261.
ögle vakti sinava giderken otobuste bir amca oturdu yanima. once bana findikla kuru uzum ikram etti. sonra da basladik muhabbete.
amca: sarigazi'de mi oturuyorsun?
ben: yok amca goztepe'de sinava gircem diye bindim otobuse.
amca: ben de 50 yildir hasanpasa'da (kadikoy) oturuyorum. uc bucuk yil once esim vefat etti. sonra biriyle tanistik.
onun evi sarigazi'de simdi orda yasiyoruz. hic sevmedim orayi kadikoy daha guzel ama kadikoy'un havasini bahane etti.
ben: amca sen teyzemin sozunu dinlemissin.
amca: once on bes gun kadikoyde on bes gun de sarigazi oturmaya karar vermistik ama imzayi attiktan sonra ortada karar falan kalamadi.
(amcayi iyi kandirmislar) ama ben anladim onun derdini her gun baskasinin evinde toplaniyorlar da ondan orayi istiyor. zavalli ben de evde bekci gibi kaliyorum.
cocuklar sen kadikoyde kal diyorlar ama yok inat icin basinda duracam. sen nerelisin?
ben: vanlıyım.
amca: vanlilar cok iyi insanlar. bir komsum var vanli sadece onu seviyorum gun gormus olmak baska bir sey evladim.
devamını gör...
4262.
malum bugün 3. havalimanı'nın temeli atıldı. sosyal medyada isim önerileri sunuluyormuş, vecihi hürkuş ismi baya bir ön planda imiş.. geçtiğimiz günlerde bu adamı her yerde görüyordum.. kardeş payı dizisi bu adamı anlatmış.. ne yalan söyleyeyim çok akıllıca davranmışlar tam bir algı yönetimi.. * ama ben havalimanı'nın isminin bir mazlum padişah ulu hakan ikinci abdülhamid han olmasını isterim..
devamını gör...
4266.
sabahtan beridir girdiğim tanımlarda ki eski adamları zamanında okurken ''ulan bu adamların hayatını okuyorum ama nerede kullanacam ki ben bunu'' demiştim. demek ki buraya yazmak için okumuşuz.
devamını gör...
4267.
yıllar sonra ilk defa davullu zurnalı düğüne gidicem lan. ne yapıyorduk hiç hatırlamıyorum. varsa uygulamamız gereken özel bir ritüel bilelim yani.
devamını gör...
4268.
çok büyük bir risk aldım sözlük çoook. yarın sınavım olan dersin hocası 3yıldır aynı soruları soruyo dediler gittim soruları aldım, hiç çalışmadım, onları ezberleyeceğim. o soruları sormazsa yandım. he vizede çalışmıştım, hatırlarsam ne âlâ.. bu benim yaptığım en büyük çılgınlık...... *
iki tane koca kitap dururken ona vakit bulamadım. ne yapayım bu riski almak zorundaydım.........
çok öğrenciyim sözlükçüm çook..
devamını gör...
4271.
ben küçükken de böyleymişim sözlük ; kafama çarpacanı bile bile salıncağa koşmuştum.salıncak kafama bir çarpmıştı ki bildiğin havalanmıştım.hala izi duruyor kafamda.
devamını gör...
4275.
şafak doğan güneş. askerliğe dair sorulmadikca yazılan son tanımımin bu olmasini ümit ediyorum. bitirdik hamdolsun. çok bi askerlik yapmadik ama takdir belgesi ile filan dönüyorum, siz hesap edin artık. öhöm.

kayseri maceramin sonuna geldim sayılır. bundan sonra kayserili arkadaşların memleketleriyle ovunmelerine bisi demiycem. kayseri nin istanbula dönüşünü sevdim ben. bu yüzden kayserili arkadaşlar ovunmeli sehirleriyle. istanbula dönüşü harika oluyormuş.

elektrik doktoru sağolsun elinden geldiğince ilgilendi. ona ayri bir teşekkür.

sozlukte pek aktif olamadim bu sürede. dönüşüm iki hafta kadar sekme ile muhteşem olacak diye ümit ediyorum. sonunu düşünmeden tanım yazmayi özledim. siz beni pek ozlemediniz farkindayim. cok da fifi dediğinizi duyuyorum.

az biraz daha bekleyin, bincem sözlüğe, vurucam kirbaci.
devamını gör...
4276.
elimde bir bardak çay, başım koltuğun kenarına sızmış. sorsan yaşıyor derler arkamdan. sorsan, dik kafalı hiç kimseyi umursamayan adamın tekiyimdir.



devamını gör...
4279.
elimde çekirdek. bir çocuğun mızmızlanmalarını izler gibi izliyorum..

ama acıyı da böyle ayakaltına almayaydı iyiydi...

neyse..çocuktur ne yapsa yeridir...o dağıttığı oyuncakları tıpış tıpış toplayacak nasılsa...

kırdığı oyuncakların da yenisi alınmayacak. bunu da bilsin.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar