sözlük yazarlarının karalama defteri

#özgürler 

6121.
dert çekmiş insandan zarar gelmiyor. dert çekmemişten gelir mi onu bilmem ama dert çekmediği halde sızlanıp duran kendini dertli dertli reklam edenden çok zarar geliyor.
devamını gör...
6122.
"hayal ipleri elden kaçırmaktır. oysa öyle bir dünyada yaşıyoruz ki o ipin ucu sizin elinizden bir kaçtı mı, hemen bir başkasının eline geçiveriyor. ondan sonra siz hayal ediyorsunuz ama bir başkası yaşıyor."
her ana dair hayal kurduğunda gaybı planlıyorsun, bilemediğin ve asla bilemeyeceğin gaybı görme cürretkarlığı gösteriyorsun, bu yüzden kurduğun hayalin gerçekleşme ihtimali sıfır oluyor.
onun için ne zaman hayal kurmaya başlasan kork, düşüncelerini kafandan at, çünkü bir şey düşünürsen asla olmayacak demektir. düşünmekse bu açıdan bakıldığında zararlı bir eylemdir. insanın bilme isteği gayba yöneliktir ve isteği arzusu düşünme eylemini etkilemektedir. aşk da vuslatın olmayışı da buradan yakılabilir. burda kavuşulamayan aşktan kasıt tek taraflıdır -ya da ben öyle anlıyorum-. aşık mâşukun hayaliyle yanıp tutuşur, onu kendi bünyesinde yaşaması kalbine ne kadar sirayet ediyorsa aklına da o kadar ediyordur. akıl dibi görünmeyen bir kuyudur, sınırlarını insan aklı dahi bilemez.  akıl ile bilemediğin geleceği tasavvur edebilirsin tabi, fakat bu insan aklıyla zaman içinde bir an yaratmanın sonuçsuzluğudur. hayal kurmak bir nevi küçük bir tat için koca bir hayatı mahvetmek gibidir. farzı muhal sevdiğin kızın -ya da aşık olduğun mu demeliyim-
bir zamanda bir yerde karşına çıkma ihtimalini düşündün ve bunu kurguladın. bu gercekleşemeyecektir. tabi burdaki sebepler silsilesinden bağımsız bir kurgudur, yoksa şunu şunu yaparsam şöyle şöyle olur gibi bir kurgulayış ihtimaller üzerine düşünmektir, hayal etmekten ayrık bir eylemdir. insan sebepsiz daha doğrusu beklemediği bir anda mutlu edici bir durumla karşılaşabilir ve bunu hiçbir zaman kafasında tasarlamamıştır
devamını gör...
6123.
kimin kimi karaladığı belli olmayan karalamadır.

edit: tamam biraz da ben karalayayım.
şimdi bazı arkadaşlar şöyle bazı arkadaşlar böyle, sözlükteki arkadaşlar diyorum yani bakın şimdi şöyle anlatayım burası genele açılmak için fazla samimi yani herhangi biri pat diye gelip saçma sapan şeyler söylerse içeridekiler kırılacak kadar çekirdek bir tabakadan oluşuyor. yani tavsiyem yabancıları atın ve ortamı dışarıya kapayıp güzel güzel takılın.
devamını gör...
6124.
birkaç saat arayla iki farklı arkadaşımdan benim resimlerimi kendi yaptığını söyleyerek paylaşan kişilerin haberini aldım. kızsam mı sevinsem mi bilemiyorum. bir tanesi küçük bir kızmış, onu geçtim de; diğeri alenen staj falan yapan koskoca kız. altına bir de paragraflar yazmış ya rabbim!
"hmm çok güzel olmuş, sanırım epey uğraşmışsınız" yazdım yorum olarak, hohohohoh. sonra profilini gizledi. şaşırdım yani, ne anlamsız.
devamını gör...
6126.
bazen ile başlayan cümlelerim kendimi (bazen değil, çoğu zaman) kendime anlatmamla devam eder ve bir yerde tıkanıklık oluşur. sıkıntılar, korkular vs.ler, tanımlamalar, korunmaya çalışmalar, hatalar. savunmalar mesela; tam bir trajedi.

(bkz: bazen)
devamını gör...
6128.
bazen güzel rüyalara dalıyorsun, hayat ne kadar da güzelmiş deyip onun hep öyle süreceğini zannediyorsun ama izin vermiyorlar. hevesin kursağında kalıyor. bir kaşık balın tadını senden çıkarmak için bir çuval urfa isotu yediriyor hayat sana ve çektiğin acının yanında balın esamesi dahi okunmuyor. ha bu gibi silleler senin uyanmana vesile oluyor. hayatın acı gerçeklerinin tekrar farkına varıyorsun. iradeli bir insan isen bunu yeni bir başlangıç olarak kabul ediyorsun. aslında yeni bir yola çıkıyorsun. eski yolun senin için hayırlı bir yol olmadığının farkına varıyorsun. evet bu çok çok acı oluyor, o yoldan dönmek ne kadar zor olsa da eldeki imkanlar senin o duvarı aşıp yola devam etmene izin vermiyor. aciz bir kuluz ne yapabiliriz ki hem değil mi? belki zor ama daha anlamlı bir yolculuk bizi bekliyor. Allahualem...
devamını gör...
6130.
mesela bir şiir okusun da dinleyeyim. bir şiir yazsın yahut. ama şarkı söylemesin, sesi güzel değil. bir sigara yakabilir onun yerine. bana da ver dediğimde ters ters bakabilir yüzüme, olmayan yüzüyle. sana döndüm diyebilir, sövebilirim ben de gelmişine geçmişine. "dört kez gider mi bir insan? ilk seferde gidemeyen bir insan dördüncüde becerebilir mi gitmeyi?" diyebilirim bakarak gözlerine. özür dileyebilir, bir daha olmayacağına söz verebilir. günahlarını ikinci ismine yükleyip bir adam, o eğimli yoluna devam edebilir.
arka fonda "ben seni unutmak için sevmedim" çalabilir. her şey bir rüyadan ibaret de olabilir, gözlerimi açtığımda ağlarken bulabilirim kendimi.

bu dünyada her şey koca bir yalandan ibaret. bu dünya da koca bir yalan.. gardırobuma saklanıp ölmeyi bekleyebiliriz rubin, gelsene! ikimize de yetecek kadar yeri var...
devamını gör...
6131.
bugün bankada halis mulis sıra bekliyordum.
izin günlerimin en sevdiğim yanı banka işlerimi halletmektir. yer olmadığı için ayakta bekliyordum. yan tarafta oturan adam kalkarken belindeki silahı görmemle burada ne sıcak havalandırma olaydı iyiydi komşu teyze kıvamı kapıya yaklaşmam bir oldu. ya nasıl silahlı insanı sokarlar bankaya sivil bir de. bilemedim .
dövecektim de tatsızlık çıksın istemedim tabi iş yeri neticede..
*
devamını gör...
6132.
üniversiteye hazırlandığım bu bir buçuk yıllık süreç boyunca stres yaşamımın eksilmez bir parçası haline gelmiş galiba.
sadece bir hobi olarak resim yapıyorum, modern kaligrafiye benzer şeyler yapmaya çalışıyorum falan. o resime nazaran daha kolay ilerletilebilen bir şey tabii. ama özellikle suluboya kullanmak, anatomi çizimleri nasıl zor! yaptığım hiçbir çalışma gözümde 10 üzerinden 4 bile alacak kadar iyi değil. tamam, olabilir insanlık hali. ama ben niçin bunu bir stres ögesi haline getirmeye çalışıyorum kendi kendime? işsiz miyim ya? evet, çok sıkılıyom defter ya... ilk okullu çocuklar gibi okulun açılmasını bekliyorum. derslere gömüleyim, kütüphanede günümü gün edeyim * istiyorum. öteki türlü böyle garip garip, saçma sapan ruh halleri.
devamını gör...
6133.
tasavvufcuyla konuşunca bana selef misin sen .s diyor ,selefle konuşunca nyse sn tsvvfcsun glba .s diyor. yaauv bu lîmar size neetti gardaşım? küstüm ben oynamiyom yaa.
devamını gör...
6135.
"simple work, complicated thoughts." demiş bir filozof. basit işleri, karmaşık düşüncelere dönüştürünce mutluluğa erişiliyormuş. ben henüz erişemedim.
-aklım parçalı bulutlu-

devamını gör...
6136.
yazdıklarım hala okunmuyor. demek ki şiir değiller. o yüzden buraya bırakıyorum gene. çünkü olsa olsa karalamadır onlar.

müstakil ölüm
"ı.
travmatik bir salı günü
sinema çıkışı insanlar yaşlanıyor
kuş boncuğu gözlerinde
ve bir yudum suymuş adını yeni duydum
özlemenin o bahtsız sesi

ateşle yaklaşmayın! ormanlardan öte
içim
nasıl söylesem
kırılıp dökülüyorum bu yalnızlıkta

bitiyor sonyaz
ertesinde ağustos. pençesinde kan
sen ertesi mavi ve uzak
boşalan koltukları dolduruyoruz birer birer

birikince de taşmıyor
nal seslerinde yalnızlık.

ıı.
çok yaşa!
gözlerini açıkken daha çok seviyorum
içime yerleşmiş kent kavgası
bir saksıdan sökülmüş ölgün çiçekler
uzaklarımda yaşama savaşım
seninle başlıyor her şey

sen kırk yılın kırılmaz aynası
sen buzul maviye dokunan ritim
beni kimselere sorma
her şeyim bu yalnızlığın içinde. bir de bu "her şey"

sulardan geçtim, yaşlı dağlardan
kır papatyasında dudak uçuğunu buldum
hep öyle kal.

bir tükenmişlik miyim neyim
resmiyim ölümün.

ııı.
bak bu yalnızlık
ne yöne dönse bir iğne gibi batar
içimdeki ölü kuklalara

yanmış bir kahve kokusuyla
ayaklarımın altından kayıp giden
boncuk kuşu! boncuk kuşu
kapısında uyuyakaldığım korku
beni bir kıyıya
gündüz gibi yerleştiren zaman
seni göstermiş ertesi maviye

ölüm dersem ölüm
ölüme benzeyen büyük binalar değil
müstakil ölüm
yaralı bir çiçek gibi soluk soluğa
gecelerde."
devamını gör...
6139.
hâlık bilir, mahluk bilmez der bizim peder bey. biz bilemiyoruz, önümüzü göremiyoruz. rabbim bizim hakkımızda hayırlı olanı versin diyerek dua etmek ve yanımızda olan insanların kalbini kırmamak lazım.
devamını gör...
6140.
bugün namussuzluğun insanın içinde oldugunu gormus oldum. sozluk muthis hayat tecrubesiydi. insan kendini tuketim mali olarak gorurs cok ticari hareket edebiliyor. ticaret demisken bizim elektronik kartlari yapabilecegini iddia eden bi eleman bulduk tek sorun cocuk kibrista.cok yuz vermiyoruz ama yaparsa super.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar