Bu Ayın Beğenilenleri

dünyevi 11. sayı

merhaba sayın sözlük sakinleri ve buraları dışarıdan takip eden sevgili okurlar...

belki gözünüz yollarda kaldı. başlıklara girmesini, gündeme düşmesini bekleyip durdunuz. çıkması için heyecanlandınız, okumak için sabırsızlandınız. tasarımcı arkadaşı memleketinden getiremediğimiz için sizleri biraz beklettik ama beklenen gün geldi.

-dünyevi 11, sonbahar sayısı ile sizlerle keyifli okumalar.
*

slogan için müşki hoten'e teşekkürler. #6669775

11.sayı için link; buradan


önceki sayıları incelemek isteyenlere;
1.sayı
2.sayı
3.sayı
4.sayı
5.sayı
6.sayı
7.sayı
8.sayı
9.sayı
10.sayı
devamını gör...

barış pınarı harekatı

bizler sıcak damlarımızda kahramanlık veya muhaliflik teraneleri savurmaktan boş analizler kasmaktan başka bir halta yaramazken vatanın gerçek sahipleri mehmetçiklerimiz çoktan yerlerini aldılar.

onlar masumlar, inançlılar, imanlılar gerisi fasarya. savaşlarda genelde en çok siviller zarar görür. ordumuzdan bu konuda müsterihiz. inşallah hiçbir bir masumun kanı dökülmeden ve kaybımız olmadan emelimize ulaşırız. Allah yar ve yardımcıları olsun.
devamını gör...

anlamını bilmeden kuran okumak

okunan her harf karşılığında 10 sevap alınacağını peygamber aleyhisselam bildirmiştir. anlamak için okumak ayrı bir iş, taabbüd ve teberrük için okumak ayrı. ikisi birbirinin yerini tutmaz. ikisi de gerekli.

biz yüzünden okurken sevabı Allah'tan bekliyoruz. vereceğine de inanıyoruz. faydası yok, boş iş filan diyenlere aldırmamak lazım. iyi ki sevap günah işlerine bunlar memur edilmemiş, elhamdülillah. bu süpürücü kafalara kalsa hepimiz cehennemliğiz zaten.

yatsı okunuyor, hadi camiye.
devamını gör...

öğretmenlik

parasını, tatilini, yorgunluğunu falan onu bunu geçin en güzel yanı mezun ettiğiniz bir öğrencinin yıllar sonra gelip bir iş güç sahibi olduğunu söyleyip sizin elinizi öpmeye çalışmasıdır.
mesela hiç unutmam. geçen kış etraf kar falan. o gün de biraz kafam dağınık.
baktım okulun merdivenlerine bir kız bana doğru geliyor. kendini tanıttı. hukuk okumuş bitirmiş. hakimlik sınavını kazanmış hakim adayı imiş. ya bir sevindim bir sevindim sormayın. kızı daha sonra hatırlayınca o çocukluğunu 10 kat daha sevindim.
mesela yine bir gün. öğrencilerimden biri bahçede düştü kolunu kırdı. aldım hastaneye götürdüm. az biraz ilgilendiler ama sonra yanıma biri geldi " beni tanıdınız mı hocam" dedi. tam çıkartamadım. neden burada olduğumu sordu. durumu anlattım. benim ve kendi okulunun okulun öğrencisi diye bir ilgilendi bir ilgilendi sormayın. bu gibi şeyler insanı çok mutlu ediyor. bu olaylardan sonra ışık gördüğüm öğrencilere " sen ileride doktor ol. kalp doktoru olurda hasta olursam beni sen ameliyat edeceksin" diyorum. şu anda hastanemi, emekliliğimde oturacağım yazlık evin projesini, göz doktorumu, yurt dışına çıkarsam uçağın pilotu öğrencim olduğundan pilot kabininde seyahati garantilemiş durumdayım.
devamını gör...

armine harutyunyan

güzellik şablonlarını yıllardır insanların kafasına mıh gibi çakan bi firmanın pazarlama çakallığı olarak bu yıl tanıtım yüzü seçtiği kadın. hem insanlara yıllarca güzellik algısı dayat hem de bakın bu algıyı kırıyoruz diye şov ve reklam yap. kapitalizm tam olarak işte bu.
devamını gör...

suriyeli kızı kaçırıp tecavüz ettikten sonra benim arkam var diyerek serbest kalan it

toplumumuzun kokuşmuşluğunu göz önüne seren olaydır. eğer bu olayı bir mülteci yapmış olsaydı hatta bırakın yapmayı dedikodusu dahi çıkmış olsaydı şu anda mültecilerin evleri taşlanıyor dükkanları yakılıyor faşizan tehditler havada uçuşuyordu. eğer tepkilerimizde samimi olsaydık sinoplu olduğunu öğrendiğim bu alçağın akrabalarının evleri taşlanıyor dükkanları yakılıyor ölüm tehditleri alıyor olurlardı. şu olay bile toplumun kokuşmuş yapısını gözler önüne seriyor vallahi helak olmadan nasıl yaşıyoruz anlamıyorum.

edit: ilgili it sosyal medyadaki baskı sayesinde gözaltına alınmış. zahmet buyurdunuz.
devamını gör...

barış pınarı harekatı

olması gereken ve hatta geç kalınmış harekat. destekliyoruz.

abd ve pkk ittifakı yara alacak haliyle. abd’nin kürtlerle işi bitmedi elbette. abd para ve silah verdi, kürtleri kullandı, kullanacak elbette hemen kenara atmaz. maliyet hesabına göre bir müddet daha kullanması gerekli. çünkü binlerce tır verilen silah var!

Allah mehmetçiğin yar ve yardımcısı olsun.
devamını gör...

dünyaitiraf.com

dün müdürümle konuşurken birden "x, hayırdır bir derdin mi var" diye sordu. ne kadar yok dediysem de bir türlü kanmadı. normalde hep neşeli olduğumdan gülüp aksine ikna edeyim dedim, yıllardır gülmediğinden gülmeyi unutmuş biri gibi güldüm. hacılar görse şeytan sanıp taşlarlardı hatta. haliyle ikna olmadı o da ama daha fazla ısrar etmek de istemedi. sonrasında da konuşurken yüzüme bakıyordu. ben de yüzümü çevirip gizlemeye çalıştıkça daha çok belli ettim. hayatımı işime yansıtmasam keşke.
devamını gör...

kutsal değerlere pasif saygısızlık

bizzat o kutsal değeri benimseyenler tarafından yapılan saygısızlık. Allah'a inanıp Allah yokmuş gibi yaşamak. ya da bir camiye fiili saldırı yapıldı diye dünyayı ayağa kaldırıp , caminin var olma sebebi olan eylemi yani namazı kılmamak mesela. işlevsiz kalan bir caminin manen harap olması fiilen tahrip edilmesinden daha acı vericidir. yıkılan duvar yapılır ama gönüllerdeki yıkım çok zor düzelir.
devamını gör...

17 ekim 2019 barış pınarı harekatı'nın durdurulması

bi kere bunu abd'nin başarısı tehdidi olarak görmek amerikalıdan çok amerikalı olmaktır onu söyleyeyim. trump'a türkiye'yi durdurmaması dolayısıyla ciddi baskı var ve amerikalılar bile bu anlaşmayı iç politikada rahatlamak için yaptığını biliyor. ona gereken sadece bakın türkleri durdurdum, kürtleri kurtardım diyebilmek.

türkiye harekata zaten 30km derinlikte güvenli bölge oluşturmak hedefiyle çıkmıştı. anlaşmada bu sağlanmış. harekatla ulaşılmak istenen hedef masada kazanıldı, sözlerinde dururlarsa. bunun dışında yaptırımlar geri alınacak sözü verilmiş. bu da olumlu. ypg'den ağır silahlar alınacak, olumlu. güvenli bölge kontrolü sadece türkiye'de olacak, on numara. beni bu anlaşmayla ilgili korkutan şey ypg'nin güneyde var olmasına izin verileceği değil, o zaten harekattan sonra da olacaktı. oralara inmeye kalkmamız mümkün değildi. hem baştaki sözümüzü çiğnemiş olurduk hem de bu sefer onların işgal argümanı güçlenirdi.

beni korkutan şey bu anlaşma niye bu kadar kıyak, niye bu kadar lehimize ? amerikalılarla anlaştık tamam, peki esed'e kamışlı'ya kobani'ye gir emri veren putin kuzey suriye'yi salt türkiye kontrolüne bırakacak mı ? onlarla anlaşmadık çünkü ve onlar da göstermelik de olsa sahada. ypg zaten çekildi sizlik bi şey kalmadı diyebilirler. erdoğan 22sinde putin'le görüşecek. yani bu iş henüz bitmedi.
devamını gör...