yüz görümlüğü

deyimlerde geçer.

''yüz görümlüğü mü istiyorsun?'' şeklinde kullanılır mesela.

aşina olunan, alışılan insanı pek göremeyince, ''nerelerdesin yahu, yüz görümlüğü mü istiyorsun görmek için'' benzeri kullanılır.

devamını gör...
arkadaş ben bunu anlamıyorum işte. ulan zaten düğün/nikah gününe kadar var-yok gidiyor maddeten. her şey yapılıyor. insan pulsuz kalıyor... bu da tüyü mü yani. her takıyı taktık bi' leylek kaldı arkadaş...
devamını gör...
neden sadece geline verildiğini anlamlandıramadığım hediye. ne yani sadece damat mı gelinin yüzünü görüyor, gelin damadın yüzünü görmüyor mu. o da versin damada yüz görümlüğü. sırf bu yüzden ben de nikahımda duvak takacağım. duvak dediysem zorro'nunki gibi.
devamını gör...
akşam kız istemeye yüzüme peçe takarak gidersem bende alır mıyım diye bir arkadaşım sordu.* hayır kız sanki manken standart güzel türk kızı da abi biz patates miyiz diye sordu.

belki de..

devamını gör...
eskiden kimi damarlar gelinin yüzünü ilk defa gerdek gecesi görürlermiş. verdikleri bir armağan karşılığında da duvak açılır ve damat ilk defa gelin ile göz göze gelirmiş. ancak bu iş biraz piyango. be çıkacağı belli de olmaz yani.

-hadi aç duvağını artık da yüzün görem.
+olmaz önce yüz görümlüğü isterim.
-sana altın bilezikler alacam de aç gayrı.
+tamam ehehehe...
-tövbeler olsun ya rabbim kapat kapat...
devamını gör...
gelin hanımı filtresiz-efektsiz görmek için sunulan hediye. adeta bir teminat.
gerçi porselen gelin makyajı varsa yine çok sahih bir görüş olmaz. en iyisi ertesi sabah hala dolandırılmadığını düşünüyorsa vermeli damat kişisi.
devamını gör...

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

Benzer Başlıklar